1 Verksamhetslokaler Bo Garneij Huddinge kommun. 2 Total lokalkostnad – kr per kvm.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer

Advertisements

Södertörns projekt ”Introduktion Södertörn” implementerades 2010 genom samfinansiering av en gemensam introduktionsstrateg (8 kommuner och arbetsförmedling)
Cykelbutik/Verkstad på Bike&Ride Malmö C
Södertörns nyckeltal 2008 kultur och fritid
Alternativa driftformer vid fritidsanläggningar i Motala kommun
Vitec Fastighet Energiuppföljning
Svenskt Lantmäteri en viktig grund för det goda samhällsbygget
Kunskapskontroll Kemi åk 8 HT 2013 Grund- och förskolenämnd.
Välkommen till information om utvecklingsarbete
Internhyra/internpris
Konsten att nå resultat – erfarenheter från framgångsrika skolkommuner
Västfastigheter En presentation.
SCB:s medborgarundersökning våren 2007
Leder en ny lokalförsörjnings-process till bättre nyckeltal?
Simhallsöversyn Åke Roxberger och Ingrid Gyllfors
Lära Använda Testa 1 september 2013 – 31 augusti 2014 Offentliga tjänster - Lokalt - Regionalt - Nationellt Internetfonden – Regionförbundet Kalmar län.
Geografi Naturresurser, hållbar utveckling och befolkningsfördelning 1.
Utveckling av indikatorer för Uthållig kommun Uppdrag från Energimyndigheten: Ta fram indikatorer som stöd för den aktiva processen mot hållbar energianvändning.
FYRA VÄGAR TILL MEDBORGARMAKT. Brukarinflytandets olika nivåer: ■ INDIVIDNIVÅ När du som individ själv deltar i planering och val av vård (lagstadgat.
IT som stöd för kvalitetsarbetet
Attraktiv kust - Norra Bohuslän - Förutsättningar och strategier.
SCB:s medborgarundersökning Resultat för Nacka kommun.
SCB:s medborgarundersökning våren 2009 Resultat för Södertörnskommunerna Jenny Hjort.
1 Den nya fastighetsskatten - och hur vill kommunerna egentligen finansiera sina gator? MEX-dagar i Uppsala 2007 Jan Söderström, Sveriges Kommuner och.
Kvalité i lokalupplåtelsen Vad är det som avgör om kunden är nöjd?
Samarbete med seniororganisationer Mål: Att få Esther delaktig i sin vård. Att sprida information om nätverket till seniororganisationerna.
Kvalitetsmätningar utifrån folkbildningspropositionen Kvalité i betydelsen funktionalitet Att mäta en kvalité är att mäta en verksamhets ändamålsenlighet.
Vision ”Skaraborgssamverkan ska initiera och stimulera ett frivilligt samarbete mellan kommunerna i Skaraborg i syfte att uppnå bättre ekonomi”
LTA-TRYCKAVLOPP? ALLMÄN GENOMGÅNG GEMENSAMMA MÅL.
Parkeringskonferensen Utfört med stöd från Boverket ” Inventering och analys av utemiljö vid Parkeringsbolagets anläggningar ur trygghets-
Aff, Avtal för fastighetsförvaltning
1 Verksamhetslokaler Bo Garneij Huddinge kommun. 2 Kommentarer Bruttokostnader Att tänka på: Olika organisation - 4 egen regi – 3 i bolag Ständiga förbättringar.
1 Äldreomsorg - årets rapport Kvalitetsnyckeltal och ekonomiska nyckeltal Bilaga med jämförelser
Servicepunkten, en modern plats för flernivåsamverkan Bo Lönnqvist | Bertil Degerlund |
SCB:s medborgarundersökning våren 2007 Specialrapport för Södertörnskommunerna Lars-Gunnar Strand SCB.
Presentation Förbundsmötet 2016 Etapp 1, Organisationsutredning.
Resultat av KKiK Kommunens Kvalitet i Korthet deltog 41 kommuner 2015 deltog ca 240 kommuner.
Norrtälje Kommun - På väg. Fakta Norrtälje Kommun ca invånare ca invånare Sveriges största skärgårdskommun 1/3 av Stockholms län till ytan.
Att mäta tillgänglighet Susanna Laurin
Kan man tänka sig frisk/sjuk?????  Får så mycket info så den måste sortera  Där du lägger din uppmärksamhet, där fokuserar hjärnan  Genom att välja.
FRUKOSTMÖTE FASTIGHETSFÖRVALTNING NÄMI SANDART STOCKHOLM
Din tjänstepension heter ITP 1. 2 Din pension kommer från flera håll Tjänstepension – från din arbetsgivare. Privat sparande – från dig själv. Allmän.
Servicemätning 2015-års ärende Stockholm Business Alliance, SBA – en undersökning av 40 av 54 SBA-kommuners myndighetsutövning i Stockholmsregionen.
Framtidens Norrköping på C
Framtidens Norrköping på C
Kommunstyrelsen har beslutat
Framgångsrika lärprocesser
Brukarinflytandets olika nivåer: FYRA VÄGAR TILL MEDBORGARMAKT. Brukarinflytandets olika nivåer:   ■ INDIVIDNIVÅ När du som individ själv deltar i.
Christer Duvek En friskvårdskampanj för alla kriminalvårdsanställda
- Ett varmt välkomnande i kallt klimat
Lokalt företagsklimat Ödeshög
… … Fysiska element Kundens resa genom en tjänst
PITEÅ HOCKEY.
Lokalt företagsklimat Söderköping
De nya svenskarnas röst !
Lokalt företagsklimat Nyköping
Arbetsgrupp Jenni Andersson, överläkare, Psykiatri Södra
Brukarinflytandets olika nivåer:
Quick Tips for Effective Spa Management To manage your spa effectively, you should consider training your staff, letting people know about your spa through various marketing channels, and focus on improving customer experience. Play the slideshow to
Servicemätning 2017-års ärenden Stockholm Business Alliance, SBA – en undersökning av 55 SBA-kommuners myndighetsutövning i Stockholmsregionen
Servicemätning 2015-års ärende Stockholm Business Alliance, SBA – en undersökning av 40 av 54 SBA-kommuners myndighetsutövning i Stockholmsregionen.
”Förskolebarnens röst”
Bästa fack till lägsta avgift
Länsteknik Utgångspunkten är att skapa största möjliga värde för patienterna och att systematiskt efterfråga vad kunden vill ha.
Brukarinflytandets olika nivåer: FYRA VÄGAR TILL MEDBORGARMAKT. Brukarinflytandets olika nivåer:   ■ INDIVIDNIVÅ När du som individ själv deltar i.
Kvaliteten på regionala data kan vara bristfällig
Kvaliteten på regionala data kan vara bristfällig
Kvaliteten på regionala data kan vara bristfällig
Välkommen till inflyttningsmöte
Kvaliteten på regionala data kan vara bristfällig
Presentationens avskrift:

1 Verksamhetslokaler Bo Garneij Huddinge kommun

2 Total lokalkostnad – kr per kvm

3 Kvalitetsmätning - lokalhyresgäster NKI (värdens service) Lokalerna Ansvarsfördelning (gränsdragningslista) Total Index  Fysisk miljö & service

4 Kvalitetsmätning - lokalhyresgäster NKI (värdens service) Lokalerna Ansvarsfördelning (gränsdragningslista) Total index  Fysisk miljö & service Inflytande o delaktighet Felanmälan Kundvård & personlig service Skötsel o underhåll

5

6

7 Hur skapas bra verksamhetsmiljö i kommunal fastighetsförvaltning? De som lyckas har inte nödvändigtvis bättre lokaler än andra och lägger inte heller mer resurser på skötsel, drift & u-håll. Nyckeln är en fungerande serviceorganisation Viktigaste medlet är att utveckla kundinflytandet, felanmälan och allmän service. Men hur gör man detta?

8 Erfarenheter från Haninge/Tornberget Attityd, attityd och attityd!!! Regelbundna hyresgästmöten Kundservice tillgänglig dygnet runt! Lärt av tidigare NKI-mätningar