1 Felrapporter från AGB Mars 2006 Pirjo Svedberg, MMS
2 Försenade leveranser Söndagen den 19 mars levererades tisdagen den 21de Söndagen den 26 mars levererades tisdagen den 28de Anledning: Båda dessa dagar berodde det på att pollingen inte lyckats och de system som ska varna har varit ut bruk. Anledningen har varit övergången till nytt produktionssystem Åtgärd för att problemet inte upprepas: AGB har sett till att de automatiska kontrollerna återigen införts
3 Ej fullständig leverans av data 21 mars. Första dagen då Pollux rapporterade levererades ofullständig data. Nytt data levererades på förmiddagen. Anledning: AGB hade för bråttom med hanteringen av data första dagen som överföring skulle ske, missade att lägga om samtliga hushåll Åtgärd för att problemet inte upprepas: AGB har implementerat flera automatiska kontroller av rådata för att undvika liknande problem (även MMS har varningar vid för små filer).
4 Försenad leverans 31 mars Hushåll som har felaktiga statement försenar leveransen av rådata till eftermiddagen Åtgärd för att problemet inte upprepas: AGB fixar systemlösningar för att kunna identifiera denna typ av fel i framtiden, nya polluxsystemet är uppdaterat
5 Summering Vi på MMS ser mycket allvarligt på dessa förseningar och har betonat att vi inte accepterar detta. Även ledningen på AGB är underrättade. MMS har fått löften om liknande förseningar inte ska kunna inträffa.