Case ABB Grupp 6 Stina Friberg Emily Gustavsson Anja Mlivic Jesper ny

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ledning & Styrning i Samverkan UTKAST FÖR VIDAREUTVECKLING Reflektioner och summeringar från intressentdialog den 25/9 på St Gertud i Malmö.
Advertisements

Detta är ett automatiskt lönesamtal
PRUTA INTE MED DIG SJÄLV!
Beredningen för integration och mångfald
En utvecklares bekännelser Daniel
Intervju inför ViV-projektet.
Reflektion över försäljningsseminarium
Vilka var de viktigaste lärdomarna från caset?
VILKA VAR DE VIKTIGASTE LÄRDOMARNA FRÅN CASET?
Resultatredovisning Arbetsmiljö och stress. 1. En av tio skyddsombud anser att det är svårt att på deras arbetsplats kombinera arbete med familj/fritid.
Case seminarium: Individuell Reflektion
Ingrid Svensson, Eva Horneij Inquiry-based learning ( IBL) - En pedagogisk metod som stimulerar till nyfikenhet och gränsöverskridande lärande”
En fördjupning i en samhällsfråga
EU europeiska unionen.
Arrangeras av Voltimum.se – portalen för elproffs Framtidens energieffektiva elinstallationer Det vi inte mäter kan vi inte förbättra Per Carlberg, Schneider.
Workshop inför Projektet
Sandwich låglaktos Vår nya målgrupp. Du lär dig av chefen Sälj mycket. Bearbeta befintliga kunder. Öka yta. Vi är bäst. Och sådan saker.
Case – ABB, FG Wilson och CAT
© ABB AB, Corporate Research /11/2014 abb Vem vill äga produkterna? Tomas Lagerberg Chef Automation Technologies ABB Corporate Research.
CASE Grupp 8 Fanny Abelsson | Felicia Karlsson | Irene Werin
Reflektion kring Caseseminarium Grupp 1 Victoria Carlsson, Madeleine Eriksson, Magnus Grönhult, Cecilia Löfgren, Anna Reuterskiöld.
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
“De nya affa ̈ rsrelationerna – fra ̊ n produkt- till funktionserbjudanden” Artikel skriven av Staffan Brege, Daniel Kindstro ̈ m och Per-Olof Brehmer.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Logistik vid husbyggnad
Alkohol och hälsa, Göteborg, 2011 Fredrik Spak, lektor, docent Enheten för socialmedicin Sahlgrenska akademin Göteborgs universitet Specialist.
Seminarium Industriell Försäljning Eric Marketoft.
Att förstå beteenden- grundläggande inlärningsteori
Case seminarium Grupp 3, Azra Custovac, Anna Ojdanic & Indira Todorovac.
SCHOOL OF HUMAN SCIENCES Värdepedagogiskt forskningsfält på HiK Utgår från den del av den pedagogiska praktiken som leder till att barn och unga utvecklar.
Kompetensportfölj - Samverkan för bättre utbildning
Reflektionsuppgift – THE ABB, FG WILSON AND CATERPILLAR CASE
V ÄRDESTYRD LÖNSAM INTRODUKTIONSREKRYTERING MED FOKUS PÅ KOMPETENS OCH HÅLLBARHET.
Caseseminarium Sofie Johansson, sofjo153
Grupp 11. Reflektion av ABB-caset -Bra att avsätta resurser för samtal och därigenom skapa tillit genom kontinuerlig dialog om brister, utveckling etc.
Caseinlämning kl Grupp 5 Denise Niemi Jennie Östh
The explanatory foundations of relationship marketing theory Shelby D. Hunt, Dennis B. Arnett och Sreedhar Madhavaram Journal of Business & Industrial.
THE ABB, FG WILSON & CATERPILLAR CASE Grupp 4: Christoffer Andersson SCM & Industriell Marknadsföring Cathrine Bose 722A29 Elin Ivarsson Jonas.
Case – ABB, FG Wilson och Caterpillar Industrielll marknadsföring och Supply Chain Management GRUPP 9.
fokusgrupper En Kvalitativ datainsamlingsmetod Karina Kight
Herman & Brita Resultat av Hermans & Britas dag. Besökare 225 personer räknades komma in genom dörrarna. 117 svarade JA på frågan ”Skulle du rekommendera.
PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624
SpeedMedia Export ServicePerformance BusinessSearchSalesPerformanceWork-FlowPerformanceBusinessPerformanceGroup Försäljning Venture Cup 9 februari.
THE ABB – FG WILSON AND CATERPILLAR CASE Problemanalys ABB strategi var att på djupet förstå kunders behov och hjälpa dessa kunder för att bli mer konkurrenskraftiga.
Sid 1 | Lantbrukarnas Riksförbund Hur får vi Lantbrukarna att ”nappa” på det vi erbjuder?
Diskussion om samgående mellan Djarfur och Vaengur Medlemsmöte
INLEDNING Presentera dig själv, dagordningen och eventuell information om möteslokalen. BESTÄM DISKUSSIONSNORMER Gå igenom “grundregler” för diskussionen.
Vetlanda Kommun Vård och omsorgsförvaltning Funktionshinderomsorgen
Kommunikationsprocesser
Case - ABB och caterpillar
Digitaliseringens möjligheter och problem
Samuel Svenson samsv
VISA DENNA BILD: INLEDNING
FG Wilson & Caterpillar
Seminarium 1 – redovisning/bokföring
Anna Blomquist, Pernilla Larsson, Jenny Fiskàare & Clara Frost
Utvärdering av caseseminarium
Lösningsförslag för ABB
Undersökningsperiod: >
The ABB - FG Wilson and Caterpillar case
Case: ABB - F.G Wilson - Cat
Studentcentrerad examination av laborativt arbete i kemi
Edvard Hubendick edvhu119.
Föreläsning Svenska II
Engelsmännens järnväg
Engelsmännens järnväg
Välkomna till workshop ENERGITJÄNSTEUTVECKLING
Förbättra klubbkvalitet
Vad är och hur når vi en inkluderande arbetsmiljö på APL platsen?
REKO = Relationsmat! I REKO-ringen skapas relationer mellan de som föder upp och odlar vår mat och de som sen tillagar och äter den. REKO står för Rejäl.
Presentationens avskrift:

Case ABB Grupp 6 Stina Friberg Emily Gustavsson Anja Mlivic Jesper ny Lisa Runnberg

Reflektion om ABB-caset Vi anser att ABB bör utveckla samarbetet med CAT, givet att fördelarna överväger kostnaderna. ABB bör: Jobba på relationen för att skapa en mer win-win situation – arbeta med att förstå kundens behov. Skapa ett bättre erbjudande för CAT för att skapa förtroende. Ha större fokus på CAT. Skapa förståelse kring CAT:s verksamhet för att skapa möjlighet kring att sälja fler och andra produkter. Svårt att hitta nya leverantörer – skapa fler samarbeten inom verksamheten. Fortsätta jobba med Wilson-samarbetet, får inte hamna i skymundan. Ju fler bra relationer, desto bättre.

Reflektion kring case som undervisningsform Fördelar: Bra med praktikfall för att få en organisatorisk förståelse. Som student bearbetar man materialet innan. Engagerad seminarieledare som även aktiverar studenter. Bra med diskussion i stor grupp – många infallsvinklar så man får tänka utanför boxen. Kan förbättras: Inlämning kring lösningar innan caset – undviker free- riders. Mer teoretisk koppling. Dela in i smågrupper (blandade grupper) på seminariet som sedan får presentera sin lösning. Frågan som inledde semiariet borde även avsluta, se om tankarna kring “ja” eller “nej” har förändrats.