Mjukt, hårt och blandat -formgivning för din vardag

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Material för projektarbetet
Advertisements

Docent i pedagogiskt arbete, FD
TILLSAMMANS KAN VI GÖRA SKILLNAD VAR MED I EN ENTREPRENÖRIELL UTMANING.
Gymnasiearbetet p..
Välkommen! Stormöte 28 april 2013 Ortsutveckling FLENS STAD.
Månadsbrev oktober 2013 Måsen
Utgångspunkter/Genombrott
Lgr11 Ny läroplan, inklusive nya kursplaner
Välkomna till slöjden! Startuppgift ht 2013.
Tungelstaskolan f-9 framställt av Ylva, Lotta och Ronny
Vincent Van Gogh.
Fördjupning i historia
Förändringar i skolan En sammanfattning av de förändringar som påverkar er föräldrar Urban Åström Förvaltningschef BoU Lars Thorin Utvecklingsledare BoU.
Inspirationsdag – Vilka projekt kan vi göra? Det är ju rätt kul att få göra vad man vill.
Börja blogga! Så här skapar du en hemsida för att börja blogga.
VART SKA VI…?.

Teman VEGA Verksamhetsutveckling genom eget arbete.
Bloggen i undervisningen. Användningsområden •Elevbloggar •Loggbok - projektarbete •Redovisningsblogg •Reflektionsbloggar •Blogg som hemsida •Klass- eller.
Svarar på frågorna: Var? Vart? Varifrån?
Digitalt klassrum och nätbaserat möte Sommarens lärande stunder.
Collage Vad är det?.
John Bauer antogs redan vid 18 års ålder till konstakademin efter två års förberedande studier på olika konstskolor i Stockholm. Han illustrerade sagosamlingen.
E-Smart våren 2008 Välkomna!. PROGRAM e-utvecklarna inleder Jan Hylén –om lärresurser och trender Paus Samling i seminariegrupp.
Digital portfolio Annika Hössjer, Lärum.
Läroplansträff förskolan
En vetenskaplig rapport
Söderhamnsmodellen inflytande barn & unga
Instruktioner BF12A – BF12B
If you want to build a ship, don´t herd people together to collect wood and don´t assign them tasks and work, but rather teach them to long for the endless.
En plats för UTMANING UPPTÄCKSFÄRD ÄVENTYR
Läroplansnätverk förskola
Kunskapskrav SLÖJD.
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
Ett arbete i ämnena bild, biologi och svenska. Åk 4
Läroplansträff Välkomna!.
FRAMTIDSVERKET. TRE VIKTIGA FAKTORER Var ska vi vara Vad ska vi göra Hur ska vi göra det.
Hur vill vi svara? Stefan Johansson Svara på frågor – webb, papper, telefon Webb 4 Ja, gärna. 9 Det funkar. 3 Nej eller Helst inte Papper 1 Ja gärna.
Att skriva en debattartikel
Nätverk kursplanepiloter
Mobilitet för hemsjukvård
UPPGIFT: ATT TÄNKA PÅ: Ni ska med hjälp av Musikvideo1, 2 eller ljudinstallation skapa en trailer utifrån valda tekniker under året. Arbeta i grupp två.
VÄLKOMNA!. Presentation Porträttet Film ”Om engagerad 2.0” Vilka förväntningar har du på denna utbildning?
- hur vill vi ha det?. I filmen pratas det om växthusgaser, vad är det för något? Vad är växthuseffekten? Förklara på vilket sätt vi människor är beroende.
Valberedningsutbildning
Mönster och uttryck.
ÅRSKURS 4.
om företaget där du gör din praktik!
Bäst uppfinningarna!. Teknik och fysikaliska begrepp ha kunskaper om användning av naturvetenskap och teknik i samhället kunna beskriva några vardagliga.
Vad är återvinnings konst och hur ska vi arbeta med det?
Tema: Hemmets € och kWh Meny: Spagetti carbonara, kokt broccoli, microkladdkaka.
Jobbansökan När du ska söka ett jobb är det viktigt att fundera över på vilket sätt du matchar de kvalifikationer som efterfrågas i platsannonsen. Skriv.
Betyg årskurs 6.
Förskolechefsträff Välkomna. Dagens arbete Kenth inleder med lite ekonomi Arbetsgång för barn i behov av stöd Implementering av läroplanerna.
Tillgänglighet ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________.
Sid 1/steg 3 Hej och välkommen! BeST-metoden – vad handlar den om? Berätta för din granne. Praktiska detaljer: Tider. Kaffe/lunch? Mobiler avstängda.
Projektstruktur Barnens bild av Sigtuna, Sigtunas bild av barnen Avdelning: År:
Fritt Broderi.
Picasso. Guernica Kvinna med gul hatt The kiss  1969.
Samtal med filmkonsulent Klara Grunning Svenska Filminstitutet
Rädda klassrummet.
Djuren möter ungdomskulturen
Kreativa verktyg och metoder
Marc Chagall Rysk konstnär född Flyttade till Frankrike Fick fly till USA under andra världskriget eftersom han var jude, återvände sedan till.
Förskolan 2.0.
Förvaring Du kommer att få skapa en egen produkt med hjälp av de tekniker och material du provat på de senaste veckorna!
Identitet Sömnadsprojekt åk 7 Hösten 2016
Djuren möter ungdomskulturen
Rädda klassrummet SLÖJD.
Identitet Sömnadsprojekt
Presentationens avskrift:

Mjukt, hårt och blandat -formgivning för din vardag

Uppgift Ni ska under era slöjdperioder prova minst fem mjuka och fem hårda tekniker. När ni prövat olika tekniker ska ni välja minst två hårda och två mjuka och arbeta vidare med. Detta ska resultera i tre slöjdarbeten -ett hårt, ett mjukt och ett kombinerat. Under arbetet ska ni dokumentera er process på bloggen, ta hjälp av dokumentationsmallen på slojdlindbergsskola.wordpress.com

Inspiration Ni ska inspireras utifrån det offentliga rummet, världen omkring er utanför hemmet. Färg, form, material, känsla, plats…. Dina färdiga arbeten ska förgylla en plats, inne, ute, hemma, borta, här, där.

Arbetsgång Titta på listan och börja arbeta med de olika teknikerna. Bocka av efter hand tillsammans med läraren. Sök inspiration till slöjdföremål. Skissa och rita på slöjdföremålet – flera olika förslag. Välj en skiss som du arbetar vidare med. Dokumentera vid varje slöjdlektion, ta arbetsbilder och skriv korta anteckningar. Efter varje avslutat arbete (hårt/mjukt/blandat) lämnar du in en värdering. Använd blogg, Powerpoint, Worddokument, film, intervju…

Slöjd äger! Ha KUL! Våga lämna boxen! Tänk nytt! Du kan! Pröva!