1 Expansion och stark tillväxt WBM AB Nils Vinberg 13 september 2006.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Axis AB Välkomna till ordinarie bolagsstämma 23/
Advertisements

M A K E Y O U R N E T W O R K S M A R T E R Förbättrat Resultat & Tillväxt Inom Video Summering av år 2004 Ray Mauritsson, CEO.
• VD kommentar • Finansiell information • Verksamhet och marknad • Framtiden • Frågor- och svar 2 Agenda.
Finansfrukost 2 december 2010 Lena Apler, VD. Vad har Collector gjort under 2010? • Utvecklat en egen e-handelsplattform som nu lanseras under varumärket.
AXIS Communications - a world of intelligent networks Bolagsstämma 2002.
Q1 Rapport 2010 Stockholm Jan Bengtsson VD Uniflex.
En hälsosam teknikkonsult med stark tillväxt
Fastighets AB Balder (publ) hälsar aktieägarna välkomna till årsstämma onsdagen den 7 maj 2014.
Q4 Rapport 2013 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
AUTOMATIC DELIVERY REWARDS (ADR) (Nytt program – 1 september) LifePak ® (Exempel) – PSV kr med 5% rabatt= (59.19 PSV) Frakt=
Delårsrapport januari-mars 2011
Björn Borg – en stark spelare
Första halvåret och Q2 mot finansiella mål 26% tillväxt inom tjänsteverksamheten - 20% Q2 Finansiellt mål: En organisk tillväxt inom tjänsteverksamheten.
Sektorn för administrativt stöd Copyright © Härryda kommun Omsätter miljoner.
1 DGC ONE AB (publ) Delårsrapport Q JULI – 30 SEPTEMBER (jämfört med motsvarande period föregående år)  Nettoomsättning 66,1 mkr (59,0)  Tillväxt.
Swedol – en marknadsledande yrkeshandelskedja
NetJobs Group AB (publ) Vision och strategi Finansiell plan och finansiella mål 2013.
HUR GÖR BORN GLOBALS? – OM FÄLLOR OCH FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR UTLANDSFÖDDA FÖRETAG Sara Melén och Emilia Rovira Nordman Handelshögskolan i Stockholm.
Q1 Rapport 2014 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Q3 Rapport 2013 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Stora additionstabellen
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2004.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
Avgiftsstudie Nils Holgersson år 2007 Bild 1 Baserat på rapportversion
Sveriges utrikeshandel (Andelar i procent) ImportExport EU (25) EFTA NAFTA Central- och Östeuropa Asien - Japan - Kina Övriga 59,9.
Att bilda opinion för bibliotek 1. Utgångsläget 2.
Björn Borg – starkare än någonsin WBM AB Nils Vinberg 7 september 2005.
Q2 Rapport 2014 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Bild 1 Hur använder vi KursInfo idag? Högskolan i Skövde.
F10 Företagets lönsamhet, finansiering och tillväxt
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Prismodeller för egenproduktion av el Christer Bergerland Fortum Power & Heat AB.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
VD Ulf Wahlstedt, 5 september Fortsatt ökad vinst och omsättning Första halvåret 2007 Omsättningen ökade med 64 procent till 244,4 MSEK (148,7)
Analytikerpresentation Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Årsstämma 2007 Catena Årsstämma Ett år som självständigt bolag.
Q4 Rapport 2014 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Presentation Q Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
Presentation Q Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
Värderingar & medarbetare Förbättringsarbete inom Luxo
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Välkommen till Studsviks bolagsstämma 2002.
Punkt 17 VLT AB:s Årsstämma 23 maj 2007 Förslag till deltagande i strukturaffär.
Q3-rapport 2009 Stockholm Jan Bengtsson VD Uniflex.
Q2-rapport 2009 Stockholm Jan Bengtsson VD Uniflex.
Q3 Rapport 2012 Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
Bokslutskommuniké 2012 Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
Byggmaterialindustrierna - en viktig näring för Sverige April 2008.
Byggmaterialindustrierna i siffror 144 miljarder kronor i omsättning företag medarbetare Drygt 30 branscher Viktig näring för Sverige Sysselsätter.
Stora subtraktionstabellen
Remium Kapitalmarknadsdag 27 maj 2009, Morgan Jallinder VD.
Bokslutskommuniké 2011 Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
Q2 Rapport 2012 Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
Q1 Rapport 2012 Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
DGC ONE AB (publ) Delårsrapport Q JANUARI – 31 MARS (jämfört med motsvarande period föregående år)  Nettoomsättning 64,6 mkr (56,9)  Tillväxt.
Q2 Rapport 2015 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
JÖRGEN QWIST, VD DELÅRSRAPPORT Q
Q3 Rapport 2015 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Detta presentationsmaterial har tagits fram av WeSC AB (”WeSC”) och är endast avsett att användas av WeSC. Materialet får inte, helt eller delvis, mångfaldigas.
Q4 Rapport 2015 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Q1 Rapport 2016 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Nederman Kvartal 1, 2014 Sven Kristensson, CEO Stefan Fristedt, CFO.
Erik Karlin, VD & Per Alnefelt, CFO
Jan Bengtsson VD, Uniflex
Jan Bengtsson VD, Uniflex
Jan Bengtsson VD, Uniflex
Christian Berner Tech Trade
Presentationens avskrift:

1 Expansion och stark tillväxt WBM AB Nils Vinberg 13 september 2006

2 ”Vår vision är att befästa varumärket Björn Borg som ett globalt etablerat modevarumärke” Visionen

3 Ett intensivt första halvår 2006 Alla marknader utvecklades starkt Ökad försäljning i konceptbutikerna Avtal om etablering på tre nya marknader Flera konceptbutiker planerade för öppning hösten 2006

4 Kraftig tillväxt för varumärket 2006 – första halvåret Första halvåret ökade försäljningen med 59% Produktområdet kläder ökade med 97% 2005 Försäljningen under 2005 ökade med 19% MSEK

5 Produkter och marknader Varumärkesförsäljning Januari-juni 2006 Totalt 511 MSEK (320) Kläder 71 % Skor 11 % Väskor 12 % Glasögon & parfym 6 % Sverige 33 % Holland 33 % Norge 14 % Danmark 15 % Övriga 1 % ProduktområdenMarknader Finland 3% Belgien 1% Försäljning av Björn Borg-produkter till konsument, inkl moms, baserad på rapporterad grossistförsäljning

6 Varumärket Björn Borg Konsekvent varumärkes- byggande Kampanjer med unik särprägel Ökad internationell närvaro Positiv respons på insatserna under året

7 PR

8 WBM i siffror

9 Intäkter och resultat

10 Omsättning koncernen Tillväxt +61% MSEK

11 Fortsatta rekordresultat Q1-Q MSEK2006 Q1-Q2 Rörelseresultat 23 (9)+155% Resultat före skatt 23(10)+145% Resultat per aktie, SEK 2,94(1,20)+146% Bruttovinstmarginal, % 52(52)

12 Kraftig omsättningstillväxt – stabil bruttomarginal

13 Stark resultattillväxt – 12 mån rullande

14 WBM på First North Utdelningspolicy WBMs långsiktiga mål är att dela ut cirka en tredjedel av vinsten efter skatt till aktieägarna Utdelningen för 2005 uppgick till 5 SEK per aktie (före split) 258 kr WBM OMXSPI Ska uppdateras

15 Framtiden

16 Mål för perioden Operationella mål Etablera varumärket Björn Borg på 3–5 nya marknader Finansiella mål Omsättningstillväxt på cirka 15% årligen Rörelsemarginal om minst 10%

17 Tillväxtstrategier Etablerade varumärket på nya marknader Samarbeta med starka lokala distributörer Etablera fler konceptbutiker, egna och franchise Utveckla nya koncept och produktsegment inom befintliga produktgrupper Utveckla och lansera nya produktgrupper Utveckla och effektivisera inköp och logistik

18 Björn Borg till nya marknader Etablering i England, Tyskland och Schweiz Etablerade och erfarna distributörer Lansering under hösten 2006 Stark plattform att bygga på Avtal med tyska modevaruhuset Karstadt om testförsäljning Men… Lansering i liten skala Geografisk expansion tar tid Begränsad påverkan på koncernens intäkter och resultat 2006

19 Konceptbutiker Totalt 18 konceptbutiker, varav 6 egna Hösten 2006 Två nya egna konceptbutiker i Stockholm och Malmö Fyra nya konceptbutiker i franchiseregi i Holland

20 WBM – 2007 Starka förutsättningar för… utveckling av de nya marknaderna utvärdering av möjligheter till fortsatt geografisk expansion ökad internationell exponering av varumärket vid mässor etc. fortsatt utveckling av butiksnätet

21 Tack!