Sandwich låglaktos Vår nya målgrupp. Du lär dig av chefen Sälj mycket. Bearbeta befintliga kunder. Öka yta. Vi är bäst. Och sådan saker.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
ÖPPET KÖP BYTESRÄTT Ingen lag!
Advertisements

KONJUNKTIONER.
Samtala om böcker.
Lee Esselström 2002 Min egen julkalender - stickade sockor på rad
Optik Läran om ljus.
Hej på er alla! ETT STORT TACK för den fina blomman med tillbehör. Jag ska njuta av den en vacker sommarkväll i min trädgård.
BMW eller SKODA? GIS för nuftiga…
Åk 9 - året då det händer -.
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Skapa ideala kundprofiler
ÄR DET BÄTTRE ATT VARA SINGEL ELLER VARA GIFT?
SE MIG! ÄLSKA MIG! KÖP MIG! Men varför då?
Tema Konsumtion/Avfall/Återvinning
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Ensam?Gammal? •Behöver du hjälp? •VIFINNS!. Hann du inte ? •Skulle Mormor behövt hjälp med att handla? •Eller behöver du själv hjälp? •VIFINNS !
Välkommen till min hemsida Ali Eskandari Vem är jag Länkar Skicka e-post Här kan ni läsa om mig eller hitta interessanta länkar och skicka en till.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Sortera Ordna följande bråk så att det minsta kommer först:
Johanna Rönn VM3.  funkab är ett familjeföretag som grundades 1973 av Thord Widerberg  Säljer design möbler till företag och även privat  1 maj 2008.
Sagan om björnen.
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
- Hur vet vi om vi har lyckats?
Projekt pinnar.
Handel – ord och begrepp
Design/eget företagande
Tionde Kvällen Skydden mot Shaytan.
Världens 7 underverk.
Klok filosofi … ?.
Samma fast olika eller olika fast samma?
Med pengar kan du köpa dig ett hus, ....men inte ett hem.
Samma fast olika eller olika fast samma?
Passion, Samhörighet och Kärlek
Arbetslös.
När ska man använda de och när ska man använda dem.
Workshop inför Projektet
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Skrivarskolan KÄLLHÄNVISNING.
Sammanställning av gruppdiskussioner på pers.ass.-kurs, Fyrbodal
Att navigera efter stjärnhimlen… En chefs betraktelser över vägen från patient till effektiv styrning Anna Pohjanen Länschef Kvinnosjukvården.
Music: Nightengale Serenade
Kunskap 2 Egna upplevelser
Kommunikationskoncept för den Internationella studentrekryteringen DEL [Detta är en ppt- med inspelad berättarröst. Du kan när du vill använda.
Skolutveckling Sfi Norrköping 2014 Flippade undervisningsmoment B-kurs på distans med fysiska träffar
Översikt  Vad lärde vi oss sist?  Rättelse inte en miljon  Profetens ömhet och mildhet (rifq) – 6 exempel  Polisen – Burqa – Den bästa av.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Förslag till Arbetsrutiner inför ”Nulägeskartläggning” MÅL 1
Background Egenskaper FritidsintressenArbetslivserfarenheter.
Case ABB Grupp 6 Stina Friberg Emily Gustavsson Anja Mlivic Jesper ny
BioBind Sparkle Media levererar vidare. Kunderna älskar det Recensionerna talar för sig själva. Kunderna är nöjda med BioBind av en enda anledning: det.
Annika Hultén Vem skriver vad till vem och i vilket syfte? Några källkritiska tips när du använder nätet.
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Företag.
Hur skapa effektiva kampanjer? © 2006 Microsoft Corporation and Capgemini U.S. LLC 1.
Aktuppläggning Intag Förmedlingsuppdrag Ev. budgivning Visningar Marknadsföring Kontrakt Handlingar Köparkontakter Arkiv Avslut Marknadsföring av mäklartjänsten.
Vad ser du på bilden? Beskriv bilden i ord! Vilken tid är det i bilden?
Vad säger bilden oss egentligen!?
Efter filmen… 1) Vilka nya ord lärde du dig i filmen som handlar om reklam? 2) EPA- skriv ner och berätta för en kompis! 3) I filmen pratar man om att.
ADJEKTIV VERB Äta Dricka Sova Skratta Gråta Skriva köpa Törstig Trött
Dialect – Thomas Eriksson
PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624
Huvudsats och bisats– att bygga meningar
Hur gör vi nu när löpande redovisning inte längre är hippt? Ludwig Stendahl Affärsutvecklare / Marknadsansvarig Norrland på EY.
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Personlig försäljning Kap. 2
Marknad, målgrupp och mål
I den här uppgiften får du upp till ett
Presentationens avskrift:

Sandwich låglaktos Vår nya målgrupp

Du lär dig av chefen Sälj mycket. Bearbeta befintliga kunder. Öka yta. Vi är bäst. Och sådan saker.

Men tänker du på detta Vem mer kan köpa av oss? Var hittar vi ny målgrupp? Kan jag gå utanför befintliga gränser? Med andra ord – Hur våghalsig säljare är jag?

Sandwich låglaktos jordgubb Säljer inte så bra. Säljer egentligen mycket dåligt. Säljer inte alls. Vad kan vi göra åt det?

Vi behöver nya kunder till produkten. Så enkelt är det.

Det ser gott ut

Vill ta glassen

Mums glass

Tar glass

Tuggar

Svårt att hinna tugga

Vad väntar du på? Det är getegott med glass. Getter älskar jordgubb. Getter kan äta den även fast den är låglaktos. Ut och sälj glass!