Instruktioner för Lärare & handledare som använder Appearance Matters utbildningsmoduler LIFELONG LEARNING PROGRAMME This project has been funded with.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Innovativ användning av IKT i skolor i olika europeiska länder Ulf Fredriksson, Stockholms universitet Gunilla Jedeskog, Linköpings universitet 1.
Advertisements

Reveal Kurs HR och Volontärsamordning Medel This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views.
Den engelska ing-formen
TFS – Maximera nyttan, mer än bara versionshantering
CARING is partially financed by the Leonardo da Vinci programme of the European Union. In Finland the Centre for International Mobility CIMO administers.
EARSS  The European Antimicrobial Resistance Surveillance System 
You should put a comma before a person’s name if you're talking directly to them… Come here, Lily! …or when you are introducing or talking about a person.
Ekonomisk styrning Avancerad nivå This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the.
Passiv i engelska.
Reveals kurs Kommunikation – Avancerad
Kliniskt Arbete och Aktiv kunskapsinhämtning-hur går det ihop?
Online eller Offline that’s the question Anders Bjurnemark
Välkommen till Studentsupport Öppet hus
Reveals kurs Kommunikation – Medel This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of.
Lastsäkring för att förebygga godsskador på väg, järnväg, sjö och flyg
ASP.NET MVC MVC historik ● Traditionellt arkitekturmönster som ansetts särskilt lämpligt i webbapplikationer ● Separation of concerns & loose.
Modern Data Protection
Landscaped Spaces Design for Health This slide show contains images related to health and the built environment. For more information see
EUCEN European University Continuing Education Network -En internationell organisation med 212 medlemsuniversitet från 40 länder -EUCEN grundades 1991.
Kvantitetsord.
Get more efficient use of IFS Application with
DITA Topic  Topic är grundtypen i DITA. Från den är topics specialiserade i tre varianter: Concept, Task, och Reference.  Alla DITA topics delar en.
SWAMID WS Uppsala /18. SWAMID 2.0 Inledning, mål och syfte med SWAMIDs workshop eduID – Status, framtid och frågor eduID och AL2 LUNCH.
Ove Jobring 2004 Online Learning Communities Online learning Communities OLC gruppen vid ITuniversitetet i Göteborg.
Motivation Terese Stenfors Motivation Vad är det? –Motivation is concerned with our movements or actions, and what determines them.
Utflykt till Järna och utbyte med Youth Initiative Program Vårdinge by folkhögskola 6 maj 2011 Hållbar Utveckling B.
Utflykt till Järna och möte med Youth Initiative Program Vårdinge by folkhögskola 19 Mars 2010 Hållbar Utveckling B och VVV.
Microsoft Office SharePoint Server 2007 – del 1 Pontus Haglund Mid Market Solutions Specialist Microsoft AB.
Microsofts Produkter Mikael Nyström Senior Executive Consultant - TrueSec MVP Windows Server – Setup/Deployment
Name Title Microsoft Sweden. Avtalspraktiska fördelar Om-installation med valfritt media Kräver inte samma fysiska media som maskinen kom med Men…
En förnyare av forskning och utbildning Linköpings universitet Atlantis - Joint Bachelor/Masters Degree Peter Gustavsson.
Part-financed by the European Union (European Regional Development Fund) Presentation vid landstingsstyrelsens sammanträde den 10 mars 2011 Ewa Hedkvist.
Creating an Adobe Presentation Rapidly create Flash-based presentations and eLearning courses from PowerPoint Set Preferences Add or Edit Audio Add multimedia.
VANLIGA ORSAKER TILL MIGRÄN
Översyn av det nordiska forskningssamarbetet - Bakgrund Fredrik Melander Nordisk Ministerråd eller Nordisk Råd Footer indsættes via: 'Indsæt' / 'Sidehoved.
Datavetenskap vid Karlstads universitet. Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT.
EUs Sjunde ramprogram för forskning - FP7 Gabriella Norlin NCP SiS Senior Adviser Science Communication
EUs Sjunde ramprogram Science in Society Gabriella Norlin NCP SiS Senior Adviser Science Communication
Participants: educators, leaders, representatives from Cau Giay DOET - Monday, Mai Dich Kindergarten, 50 pers - Tuesday, Dich Vong primary school, 50.
Adult education in Sweden is extensive and has a long tradition. Adult education exists in many different forms and is organized by many different operators,
Who används för att fråga efter personer
Reveal Kurs HR och Volontärsamordning Avancerad Nivå This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects.
Det här bildspelet visar en del av innehållet i Friskverktyget - Privat. Starta bildspelet genom att i PowerPoint klicka på Bildspel i toppmenyn och sedan.
Physics Education Physics Didactics Physics Education Research
Tankesmedja med REK den 19 september 2014 ”Hur kan innovationsmodeller och innovationsledning bli ett stöd för utbildningsaktörer och SME?”
Seminarium Omställningens tid ”Vart vill vi komma? Vad utmärker en hållbar framtid?”
Mathematics 1 /Matematik 1 Lesson 2 – Functions and their solutions Lektion2 – Funktioner och deras lösningar.
Ekonomisk styrning Bas This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author,
Känsliga frågor Vad gör jag om missnöje med utseendet verkar vara en fråga för en deltagare eller kollega LIFELONG LEARNING PROGRAMME This project has.
Pågående form (ing-form)
FIRMA OCH VARUMÄRKESENKÄT Näringslivets syn på firma och varumärken Industry’s view of trade names and trademarks.
Skriftlig individuell uppgift Interaktionsdesign i digitala medier (A.1) HT-2012, 7,5 hp Lärare: Daniel Nylén.
Ekonomisk styrning Medel This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author,
Erasmus Ersätter LifeLongLearning Programme (LLP) och består av tre huvudsakliga delar.
Modul 6 Använda Internet för arbete och lärande. Inlärningsmål  6.1 Identifiera metoder för att få åtkomst till Internet.  6.2 Använda webbläsare för.
”National Champions” Nordiska konkurrensnätverket Bergen 2008 Hans Henrik Lidgard.
ABB och Caterpillar 1 Marcus Larsson marla419. Problem CAT-ABB sour relationship: CAT felt ABB Turbo Systems held them hostage. In CAT:s view ABB dictated.
 Who frågar efter en persons (eller personers) identitet (vem dem är).  Who is he?  Who are they?  Who is coming?
SIDAN 1 Network of Local Authority Observatories on Active Inclusion LAO Stockholm EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community.
Don´t just try! Do! Emma Nääs
Välkommen ! Collaborative Financial Readiness of Social Enterprises in Sweden Särskilt utvalda Ca 25 deltagare Unik möjlighet.
Malmö Innovationsarena
EESI Utbildningsmodul 1 Definitioner och koncept
Norrköping kommun medarbetarundersökning 2015
KOMPETENSANALYS The “MiGreat (Supporting Migrants into CVET) Project”- n IT01-KA has been funded with support from the European Commission.
Rekryteringsprocessen från arbetsgivarens perspektiv
Vad betyder Social Kompetens
The “MiGreat Project”- n
Bild 1: En allmän öppningsbild som kan användas på lite olika sätt,
Titel på projektet Title of the project
Presentationens avskrift:

Instruktioner för Lärare & handledare som använder Appearance Matters utbildningsmoduler LIFELONG LEARNING PROGRAMME This project has been funded with support from the European Commission LLP UK-LEONARDO-LMP. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

Målet med instruktionerna Att ge information för utbildare och handledare om hur du använder Appearance Matters utbildningsmoduler i samband med tillhandahållande av utbildning för yrkesväglednings rådgivare och utbildare LIFELONG LEARNING PROGRAMME This project has been funded with support from the European Commission LLP UK-LEONARDO-LMP. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

Målet med modulerna Att ge yrkesvägledare och yrkeslärare kunskap och förståelse avseende förekomst och potentiella effekter av missnöje med utseendet, tillsammans med råd och tips för att ta itu med dessa frågor bland sina deltagare LIFELONG LEARNING PROGRAMME This project has been funded with support from the European Commission LLP UK-LEONARDO-LMP. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

Kursinnehåll Modul 1: Har utseendet betydelse? En introduktion. Modul 2: Psykiska konsekvenser av missnöje med utseendet Modul 3: Hur missnöje med utseendet påverkar hälsan Modul 4: Missnöje med utseendet och socialt missgynnande Modul 5: Insatser och åtgärder för att förbättra kroppsuppfattningen Modul 6: Hur man känner igen symptom på oro över utseendet Modul 7: Olika Tillvägagångssätt och stödresurser. LIFELONG LEARNING PROGRAMME This project has been funded with support from the European Commission LLP UK-LEONARDO-LMP. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

Utbildningsmaterial (tillgängligt på hemsidan Teoretisk Rapport - Utseende frågor: optimera utfallet för yrkesvägledning och yrkesutbildning, som beskriver vad som är känt om förekomsten och effekterna av missnöje med sitt utseende. – Tillgängliga på engelska, Tyska, Italienska, Lithuanian, Norska och svenska Nationella Rapporter (från Österrike, Italien, Litauen, Norge, Sverige, England som innehåller information om utbildnings-och yrkesutbildningssystem, nuvarande arbetslöshet och hälso-och sjukvården i respektive land tillsammans med specifika utseenderelaterade frågor Synthesis report som bygger på nationella rapporter och fokuserar främst på de utseenderelaterade frågorna PowerPoint Presentation för varje modul LIFELONG LEARNING PROGRAMME This project has been funded with support from the European Commission LLP UK-LEONARDO-LMP. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

Alternativ för att implementera Modulerna Kursen kan innehålla alla moduler, eller ett urval av moduler. De kan levereras i samband med en Halvdags kurs (förslagsvis antal deltagare 4-24) En dagars kurs Självstudier LIFELONG LEARNING PROGRAMME This project has been funded with support from the European Commission LLP UK-LEONARDO-LMP. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

Halvdagskurs Baserat på 2-4 utvalda moduler Antal deltagare 4-24 Utbildningsmetoder för projektet: – Interaktiva föreläsningar, diskussioner i små grupper, par diskussioner LIFELONG LEARNING PROGRAMME This project has been funded with support from the European Commission LLP UK-LEONARDO-LMP. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

En dagskurs Kurstid: 8 timmar Deltagar antal 10 – 24 Möjliga metoder: – Interaktiva föreläsningar, diskussioner i små grupper, par diskussioner, analys av fallstudier, LIFELONG LEARNING PROGRAMME This project has been funded with support from the European Commission LLP UK-LEONARDO-LMP. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

Självstudier Avsätt 8-10 timmar för att läsa materialet – Teoretisk rapport – Synthesis rapport – Powerpoint Moduler Reflektera över dina egna erfarenheter – Hur känner du inför ditt eget utseende? På vilka sätt påverkar dessa känslor ditt beteende? – Har utseendet på dina deltagare en inverkan på ditt beteende? – Har deras utseende och hur de tycker om det påverkat deras egna uppfattningar eller beteende – Har utseendet påverkat dina deltagares chanser att uppnå goda resultat i sin utbildning (t.ex. att få anställning) – Diskutera dessa erfarenheter med dina kollegor i relation till era arbeten Efter varje modul - Fundera på om och hur du kan tillämpa dina nya kunskaper i ditt arbete Reflektera på materialet igen efter ytterligare en tid i ditt arbete. LIFELONG LEARNING PROGRAMME This project has been funded with support from the European Commission LLP UK-LEONARDO-LMP. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

Utbildningsfaciliteter Faciliteter som leder till interaktiv undervisning och diskussioner, är till exempel U-bord Stolar och bord för mindre grupper (5-6) eller runda bord för större grupper Blädderblock & pennor Projektor LIFELONG LEARNING PROGRAMME This project has been funded with support from the European Commission LLP UK-LEONARDO-LMP. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

Förberedelse inför kursen Gör bakgrunds läsning -Teoretisk rapport -Nationella och sammanfattande rapporter Förbered exempel som är relevanta för din egen erfarenhet och för dina deltagare Utarbeta en läroplan (som inkludera uppvärmnings övningar och orientering till innehållet i modulen (s), tid för gruppdiskussioner och övningar) Fundera på om kursen skulle förbättras genom införande av andra utbildare (till exempel från andra berörda yrkesgrupper, t.ex. psykologiska, sociologi, socialt arbete) LIFELONG LEARNING PROGRAMME This project has been funded with support from the European Commission LLP UK-LEONARDO-LMP. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.

Själv utvärdering Använd KAP (knowledge – attitudes – practice test) testet före och efter kursen Reflektera över vad du har lärt dig genom att förbereda och utföra utbildningsmodulerna och från de erfarenheter som deltagarna har fått. Fundera på hur du kan tillämpa dina nyvunna kunskaper i ditt eget arbete LIFELONG LEARNING PROGRAMME This project has been funded with support from the European Commission LLP UK-LEONARDO-LMP. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.