© 2008 Amadeus Scandinavia AB 1 Boka resor i företagets egna självbokningssystem Spara tid och pengar på reserelaterade tjänster!

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
security through simplicity 2 Visste du att du kan använda ditt inpasseringskort till att logga in till din dator, till ditt nätverk och till dina molntjänster?
Advertisements

1 Handelshögskolan i Stockholm 2 Lunds universitet
Global Opportunity. LÖSNING PROBLEM Hur kan du hjälpa till?
TRAVEL PLANplus Arbetsgruppsmöte 28 maj 2009
Här ser ni några sidor som hjälper er att lösa uppgifterna:
1 En studiemedelsansökan för alla Ny tjänst för studeranderapportering.
Serverkampanj för mellanmarknaden – genom partnerpresentation: Bild endast för presentatör: visa inte Talare: Partner Presentationens titel: Kraften att.
PETER Nicks Product Marketing Manager
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Lönsamhet i produktionsförbättringar
MS Excel 2007 Lektion 3 1 Copyright, Mahmud Al Hakim, 2008.
1.
Informationshantering
TURISM I NORDEN TURISM I NORDEN
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
HUR GÖR BORN GLOBALS? – OM FÄLLOR OCH FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR UTLANDSFÖDDA FÖRETAG Sara Melén och Emilia Rovira Nordman Handelshögskolan i Stockholm.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Elkraft 7.5 hp distans: Kap. 3 Likströmsmotorn 3:1
1sempo.org Search Engine Marketing Professional Organization.
Framtida modell för informationsutbyte Anders Berghman.
Stora additionstabellen
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2004.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
1.
Droger och spel Elever som röker (dagligen eller ibland)
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
1.
Company/Dept, Author Nyheter om N och P i foder till grisar! Kerstin Sigfridson Lantmännen Lantbruk Produktutveckling Piggfor Kerstin.
Resor Möten utan att resa Flygbranschens utveckling Resebyråns roll Betalkort.
INFÖR NATIONELLA PROVET
Svenska WebDewey Introduktion Harriet Aagaard Svenska Deweyredaktion
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Hallands län.
Fastighetsfakta 026 –
Ekologiska Fotavtryck
En konsument är en person som förbrukar varor och tjänster.
1 Figur 1.1 Utveckling av Sveriges BNP per invånare under perioden 1990–2010 jämfört med OECD och ett genomsnitt för de sex närmaste konkurrentländerna.
Bild 1 Hur använder vi KursInfo idag? Högskolan i Skövde.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Vår metodik för att energieffektivisera Flerfamiljsbostäder
1 Joomla © 2009 Stefan Andersson 1. 2 MÅL 2 3 Begrepp Aktör: en användare som interagerar med webbplatsen. I diagrammet till höger finns två aktörer:
Best pictures on the internet 2007 Awards 1http:// Är vänsteralliansen trovärdig i Norrköping.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
Stora IT-Dagen 30 november 2005 Håkan Olsson. Skandinaviens största affärsresebyrå Vision: ”Världens bästa affärsresebyrå” VIA Travel VIA Gruppen AS Norge.
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyfliken: Infoga | Sidhuvud och sidfot Fondbolagsträff 2015.
Möte inför upphandling,
Telecomfakta 026 –
Best pictures on the internet 2007 Awards 1http:// (s), (v), och (mp) i Norrköping, gillar inte att vi använder grundlagarna.
custice . fakta . presentation
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Täckningsgrad Dec 2014 – jan 2014 Täckningsgrad Dec 2014 – jan 2014.
Public Participation and Dialogue in Road-Planning and Road-Design Example: Bypass Norrtälje Suzanne de Laval SWEDEN.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
1 PROGNOSMODELLENS RESULTAT I BILDER Jouko Kinnunen & Richard Palmer Februari 2006.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Töreboda.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Bygginnovationssystem, VBEN20 Kristian Widén.
Ekonomirapporten. December 2014 Diagrammen.. 1 Resultat i kommuner och landsting Miljarder kronor Ekonomirapporten. December 2014.
DIS 9001:2008 Vilka förändringar kommer i nya standarden Gabriel Bosaeus.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
1 Jan Lundström OV’s Hemsida Utbildning Ledare. 2 Jan Lundström OV’s Hemsida Standard Lagrum.
Vendingfakta 026 –
Zenit Reseguide. Webbaserat system för planering av resor Föreslår bästa transportsättet med hänsyn till miljö och avstånd Guide hjälper användaren att.
Presentationens avskrift:

© 2008 Amadeus Scandinavia AB 1 Boka resor i företagets egna självbokningssystem Spara tid och pengar på reserelaterade tjänster!

2 Genom att använda ett självbokningssystem kan ett företag spara 25,6 % på servicearvoden och i genomsnitt 9,1 % på flygbiljetter Potentiella besparingar med att använda ett självbokningssystem* *”A Global Study on the Adoption of Corporate Self-Booking Tools” – Cranfield University, Dr. Keith Mason i samarbete med ACTE, September 2006 Nuvarande situation i Skandinavien

3 Konceptet – del 1: Besparingar med ett självbokningssystem Relevant innehåll i en lösning

4 Ser era resenärers skärm ut så här när de gör online bokningar?

5 Eller så här?

6 Tåg 23 bilfirmor Mark transport hotell Amadeus e-Travel Management Spara tid och pengar med Relevant innehåll i en lösning! +70 LCC Webb- priser 570 flygbolag  Förbättrad planering och produktivitet för resenärer  Leverantörer lätt jämförda för bästa pris  Publika priser  Resebyråns avtalspriser  Företagets avtalspriser  Low Cost Carrier priser  Webb-priser 95 % av världens tillgängliga flygstolar!

7 Total reskostnad Konceptet – del 2: Besparingar med ett självbokningssystem Relevant innehåll i en lösning Single View Låg pris Filter

8 Spara ytterligare genom att låta resenärer ta hänsyn till Totala reskostnaden och viktiga personliga önskemål  Amadeus Single View ger den unika möjligheten att jämföra priser, se på tillgänglighet och boka på både nätverksbolag och lågkostnadsbolag  I tillägg kan man mixa olika klasser för komplexa resor som innehåller olika typer av flygbolag och bokningsklasser  Sökresultatet är baserat på en Lågprissökning search (Master Pricer) med upp till 200 resultat  Avancerade Filter gör det möjligt för resenären att ta informerade beslut i ett enda steg och överväga viktiga personliga önskemål och ändå hitta bra priser

9 Single View Låg pris Spara ytterligare genom att låta resenärer ta hänsyn till Totala reskostnaden och viktiga personliga önskemål

10 Filter Spara ytterligare genom att låta resenärer ta hänsyn till Totala reskostnaden och viktiga personliga önskemål

11 “Visual Guilt” Total reskostnad Konceptet – del 3: Besparingar med ett självbokningssystem Relevant innehåll I en lösning Single View Låg pris Filter

12 “Visual Guilt” – den psykologiska effekten ett självbokningssystem ger, undvik “telefonalibi”

13 Policy kontroll “Visual Guilt” Total reskostnad Konceptet – del 4: Besparingar med ett självbokningssystem Relevant innehåll i en lösning Single View Låg pris Filter

14 Policy kontroll - Tydliggör företagets avtalspriser eller valda leverantörer

15 Policy kontroll “Visual Guilt” Total reskostnad Konceptet – del 5: Besparingar med ett självbokningssystem Relevant innehåll I en lösning Single View Låg pris Filter ”Trip Approval”

16 “Trip approval” – post-bokningskontroll – sista möjligheten att säkra maximala besparingar  ”Trip Approval” låter dig säkra att resan sker enligt policy efter bokning, men innan resan!  Sätt upp enligt egna önskemål…  Kräv godkännande för alla resor, inga resor eller bara resor som inte är enligt policy  Godkänn, underkänn eller returnera resor till resenärer för ändring  Se till så att ej färdigställda bokningar automatisk avbokas efter en viss period  Status på resan uppdateras dynamiskt i resenärens display

17 Låt oss repetera några av de högst Värderade funktioner I ett självbokningssystem  Spara tid och pengar med relevant innehåll i en lösning  Spara ytterligare genom att låta resenärer ta hänsyn till totala reskostnaden och viktiga personliga önskemål  Single View mixad display – alla alternativ jämförbara  Låg pris sökning – sök billigaste alternativ  Filter – säkra det mest lämpliga alternativet  ”Visual Guilt” – den psykologiska effekten ett självbokningssystem ger, undvik “telefonalibi”  Policy kontroll - tydliggör företagets avtalspriser eller valda leverantörer  “Trip approval” – post-bokningskontroll – sista möjligheten att säkra maximala besparingar

© 2008 Amadeus Scandinavia AB 18 Realisera de potentiella besparingarna!

19 Policy kontroll “Visual Guilt” ”Trip Approval” Total reskostnad Relevant innehåll i en lösning Filter Låg pris Single View Realisera de potentiella besparingarna!! Uppföljning

20 Genom att göra användandet av ett självbokningssystem obligatoriskt i resepolicyn kan användande graden höjas väsentligt *”A Global Study on the Adoption of Corporate Self-Booking Tools” – Cranfield University, Dr. Keith Mason i samarbete med ACTE, September 2006 Genom att göra användandet obligatoriskt kan man uppnå högre besparingar!

21 5. Track & Improve  Review reports & measures  Advise corporation in their decision according to results Amadeus Adoption Academy A 5-step Business Consulting approach 1. Assess  Information gathering  Understand needs  Agree on a working plan 2. Plan & Change  Prepare/deliver a full plan including all steps and actions  Change Management 3. Implement  Rollout the campaign  Project Management 4. Measure & Report  Rollout the campaign  Project Management Customer

22 Amadeus Adoption Academy - objectives  Helps achieve targeted savings by taking full advantage of E- Travel Management  A methodological approach to increase adoption within your corporation  Analysis of your current adoption and the barriers to success  Implementation of proven actions that will increase usage of e-Travel Management within your corporation  A Reporting tool for monitoring and evaluation

23

24