SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
låt oss presentera SLIDEPLAYER.SE
Advertisements

LinkedIn som en tjänst för nätverksbildande Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
DIGITALA MEDIER I #ALMEDALEN Maj Innehåll  Digitala medier – grunderna  Digitalt PR-arbete  Digitala medier i Almedalen.
HSS Medias digitala medier
Vi ser ingenting nytt… vad har ni gjort egentligen? Jo… det är såhär…
 Webpanel med 1600 svarande  Svarsfrekvevens om 57%  Riksrepresentativt urval  år.
Att tydliggöra de långsiktiga målen i Lgr -11 och kunskapskravens fem övergripande förmågor för elever, föräldrar och pedagoger.
Varför är det viktigt att mäta?
Presentation av H EMTRENDSBLOGGEN Välkommen!. Start december 2013 WordPress.com Utbildning Intern och extern kommunikation Två blogginlägg i veckan.
Scouttåget i Malmö, 6 april 2013 Pontus Vinderos
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
PRUTA INTE MED DIG SJÄLV!
Skapa ideala kundprofiler
1 Sociala medier inom juridiken Mark Klamberg, doktorand.
Sociala medier Maria Holm
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
CINERGY – kreativ samverkan och verktyg för regional tillväxt Regionala nämnden 14 september 2011.
GRÖNA SIDAN UPP, TRÄFF , Kjell Persson.
Vision "Vi vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv." Copyright © 2007 Stadium "Vi vill inspirera till ett aktivt, roligt och.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Webb 2.0 i utbildningen. Ett mer digitalt samhälle kunskaps.
Bankdagen Fredrik Sauter Vd Skandiabanken 1. 2 Vi älskar våra kunder! Vi vill vara personliga och föra en dialog med våra kunder. Det kräver att vi lyssnar.
Ö Cissi Cissi Dahl & Anneli Bengtsson X-Ovation.
VART SKA VI…?.
Vägledning och studentrekrytering Via sociala medier Martin Holmberg Uppsala universitet.
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
Intervju inför ViV-projektet.
70 % av alla förändringsprojekt fallerar…
VI GÖR INFORMATIONSAVDELNINGEN
ANNA ÅLENIUS MATHSON º International PR Manager º LinkedIn º Bloggar MND.
Nya förutsättningar för lärande
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Att rekrytera ledare - hur gör man egentligen. …om ledarrekrytering Fundera över vilka ni vill ha som ledare. Om ni inte vet vilka ledare ni vill ha,
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Leda känslomässigt krävande arbete i äldreomsorgen
marknadsförarens verktygslåda
Vem är du?.
Pernilla Åström Strateg Digital PR Facebook.com/comsicom Community.
Koka PR-soppa på en spik Johanna Snickars. Nordnet – en Nordisk nätbank Nordnet erbjuder tjänster som gör det enkelt att spara och låna Med innovativa.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Bygg strukturen Skapa en kunddatabas på företagsnivå
WORKSHEETS ERBJUDANDEN. Gårdagens uppgifter! AFFÄRSMÅL.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Ger Växelverkan Vetenskapen Värde?
Temasegling- Sociala medier. Briggen Tre Kronor Temasegling- Sociala medier. Briggen Tre Kronor
SÖS i sociala medier Kommunikationsavdelningen, Södersjukhuset
Bibliotek, digitalisering, demokrati Brit Stakston.
Sociala medier som påverkningskanal Anne Salovaara-Kero: Mamma Annorlunda & Normalstörd.
Hur skapa effektiva kampanjer? © 2006 Microsoft Corporation and Capgemini U.S. LLC 1.
VÅRT NYA VARUMÄRKE. TÄVLINGSSPORTEN Min golf kommer att läsas Minigolf av många Din golf tillhör alla är en form av golf IGENKÄNNINGSELEMENT STILISERAD.
Personligt brev.
Sociala medier för pedagoger och elever. Läroplan ” Eleverna ska också kunna orientera sig i en komplex verklighet med stort informationsflöde och snabb.
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Varumärke Värderingar Plattform Identitet Relationer Service
Mikael Olsson SEO utbildning – Bilia Dag 3 - Offsite.
Vi presenterar nyheten Äventyrshelger, där man får lära sig hur man överlever olika situationer i vildmarken. I marknadsföringen av denna kommer vi att.
REPET - ett projekt inom SPF-distriktet Blekinge Projektet fortsätter nu med fördjupning Ersättningen heter UTVECKLINGSGRUPP.
K O S T N A D S E F F E K T I V A L Ö S N I N G A R I N O M A V A N C E R A D E E L E K T R I S K A S Y S T E M Delaktighet Vi trivs på jobbet och det.
Brukarundersökning våren 2014 OSS Kortidsverksamheterna Boendena Daglig verksamhet.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Improve today. Optimise tomorrow Bemanningsplanering för en värld i rörelse Enri Bimbashi, Product Manager.
Christian Gustavsson Kommunikatör Studieförbundet Vuxenskolan
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
Riktlinjer sociala kanaler 2018
Effektkarta för extern webbplats
Presentationens avskrift:

SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk för NPP Reklams frukostseminarium 8 april, 2011

MYNEWSDESK HJÄLPER DIG ATT NAVIGERA OCH NÅ UT! Mynewsdesk är det enklaste och mest effektiva sättet att maximera din digitala PR, öka din sociala närvaro och nå dina viktigaste nyckelpersoner på nätet.

MEN FUNGERAR SOCIALA MEDIER VERKLIGEN? JA!

MEN FUNGERAR DET VERKLIGEN? JA! Uk

SÅ KOMMUNICERAR VI MarknadKundserviceSälj Vår tonalitet Fresh, easy, confident, personal.

LYSSNAR OCH LÄR

UTMANINGARNA ÄR FORTFARANDE MÅNGA… Läroprocess Våga och uppmana Hitta balansen socialt vs. resultat Det blir fel ibland Nya verktyg kräver tid Våga investera i tid Verktygen ofta gratis Därför har vi Freemium model Sociala medier tar tid

VÅR FRAMGÅNG – VÅR PERSONAL

SOCIALA MEDIER GÖR OSS TILL BÄTTRE SÄLJARE…

… OCH GER OSS NÖJDARE KUNDER

Hur? Kanalernas snabbhet Responstiden Kunderna känner sig sedda Hög kompetens och kunskapsnivå Lyssnar på marknaden Transparens Förbättringsområde: Uppsökande kundtjänst

…OCH NÅ UT TILL DE SOM ÄR INTRESSERADE

HA NÅGOT ATT SÄGA OCH VET VARFÖR! BloggPR Insights Pressrum Vår ”Contenthub”

VÅRA TAKTISKA KANALER/PLATTFORMAR

TWITTER – ENGAGERAR OCH BYGGER RELATIONER

VÅRA TWITTER KONTON - VEM GÖR Mynewsdesk_seMynewsdesk_ukMynewsdesk_noMynewsdesk_dkMynewsdesk_fi Mynewsdesk_sg Global Twitter Språk: Engelska Ansvar: Marknad HQ Global Twitter Språk: Engelska Ansvar: Marknad HQ Mynewsdesk_lokalt Språk: Lokalspråk Ansvar: Lokal kundservice och community assistant (marknad)

VÅRA BLOGGAR - WORDPRESS Hur och vad? Digital PR, marknadsföring, kommunikation – ej sälj! Våra nya produkter Best practise – låt kunderna berätta själva Gästbloggare Uppdaterar 3 grr/veckan Mest lästa PR- och kommunikationstrender 2011

FACEBOOK EXTERNT - EN KLAR UTMANING

FACEBOOK INTERNT – STOR FRAMGÅNG Egen grupp – Mynewsdesk People Bara anställda Skapar engagemang, bygger Mynewsdesk- anda och interna värderingar när företaget växer Privata sfären på Facebook fortfarande möjlig + Interna mailen minskat kraftigt

YOU TUBE Egen visuell profil Allt videomaterial laddas upp (manuellt eller automatiskt från pressrum) Passiv kanal idag (tyvärr pga av innehåll – men snart!) Video växer så vi kommer satsa mer – investera i egen kanal och engagemang

VÅRA SOCIAL MEDIA NEWSROOMS

SKAPA ENGAGEMANG OCH DIALOG

VAR, VARFÖR OCH AV/TILL VEM? SäljMarknadKundservice Varför?Hitta leads, konsultera, köpbekräftelse, fördjupning Bygga relationer och varumärke, skapa buzz, generera leads, utbilda kunder, fördjupning Öka kundlojalitet, lösa problem, överträffa förväntningar Vilka kanaler?Twitter, FacebookTwitter, Facebook, Blogg, Linkedin, Youtube, Slideshare, Mynewsdesk Twitter, Facebook, chat Hur ofta?Dagligen Av vem?Alla Till vem?Prospekts, nya och existerande kunder Prospekts, nya och existerande kunder/användare, påverkare, ambassadörer Kunder, användare Mäts?Intäkter, prospektsSign-ups, tweets, retweets, likes, nedladdningar, followers, views/läsare Kundnöjdhet, svarsfrekvens Bubblare: Rekrytering!

TACK!

FÖR MER INFORMATION OCH LÄSNING PR Insights: Vår blogg: Prova Mynewsdesk och skapa konto: