Ny grafisk profil Skrapan tar fram en ny grafisk profil innefattande ny logotyp. Syftet är att rama in handelsplatsen med ett uppdaterat uttryck som tydligare.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kurs av Christina Bodén
Advertisements

Grundförståelse En karta är en förenklad och (ofta) förminskad avbild av verkligheten En karta använder symboler/tecken och färger för att förklara vad.
Att tänka på då man har en muntlig presentation med ppt
Markeringar Positiv markering Negativ markering
Spel i Datorkunskap Instruktioner: Klicka på en av de röda cirklarna
Hur kan man bedöma Symboliska uttryck i slöjdföremål?
Namn på tillfället (kan skrivas på två rader) Namn på den som presenterar Datum för tillfället.
Affärsidé Vi vet att kunder vill ha aha-upplevelser, fräscha förslag, idéer och priser mm för att känna shoppingglädje. Personal finns inte alltid på plats,
INTRODUKTION TILL LOGOTYPEN Greppa Näringen logotypen är den officiella avsändaren och vårt viktigaste verktyg. Logotypen har en klar och tydlig form.
Markera/välj bilden till höger och kopiera den till klippbordet med ctrl-c. Flytta till Photoshop och öppna ett nytt dokument i menyn eller med.
Att ställa sig på medborgarens sida i kampen om att synas på webben.
Grafisk design av tryckt reklam
Teknisk rapportskrivning
1 Du ska nu starta bildspelet för övningsuppgiften. För att göra detta leta upp på din sidan symbolen som visas nedan och klicka på den. För att komma.
5. Grafiska objekt Redan på övning fem av sex! Här handlar det om att rita själv, färglägga och att låta kreativiteten flöda. Något för dig? Ritverktyg.
Skyltning var och hur? Skyltningen utgår från varje lokals speciella förutsättningar och de behov besökarna kan tänkas ha. Skyltar behövs i regel på följande.
DCV Idéskiss Design Jag tror att jag ska ha en mörk och stilren design på mitt DCV. Det ska finnas dynamisk funktionalitet där designen byts utan att sidan.
2. Utveckla en presentation
Grafisk profil.
PIRATPARTIET Rubriksnitt: Impact, vanlig text Arial Här kan man lägga en lite ingressbetonad text på ett par tre meningar (men funkar även utan). Vill.
Lars Valentin 1 Formspråk eller hur man gör ett bildspel smakligt.
Riktlinjer för solenergianläggningar Anna Mattsson
170 cm 30 cm 35 cm Mål nr 1 Valfria färger på målen. Dock skall samtliga B-Ovaler ha samma färg o.s.v. B-Triangel 1 B-Oval 2 Serien 11/12.
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
N ORDISKE R ÖTTER FLERFÄRGSVIRKNING. N ORDISKE R ÖTTER Indhold:  Baggrund og historie Baggrund og historie  Sådan gør du – fotos Sådan gør du – fotos.
Övning 5 Mer om bildspelets formatering och layout och en hel del repetition © 2007, Daniel Cronholm, http://biblios.se/data.
1 Förnyelse av Sambruks webb Webbtjänsten är Sambruks ansikte utåt Intrycket av webben = intrycket av Sambruk Bör vara minst lika bra som de bästa kommunernas.
ÅRSKURS 5.
Optisk illusion Rör det på sig, eller inte? Går det upp, eller ned? Finns det där, eller inte? Man tappar verkligen begreppet om saker och ting.
Styrteknik 7.5 hp distans: E-Designer och E-1000 mm PLC8C:1 Bilder I detta avsnitt ska några enkla symboler för digitala in- och utsignaler.
Ljus.
Högnivåspråk Tekniskt interaktiv miljö Stöd för: Algoritmskapande Analys Numeriska beräkningar.
Administrationssystem Friskis&Svettis1 Presentation av administrationssystem IF Friskis&Svettis Trollhättan.
Förslag till Älta Gubbs emblem Presenterat och diskuterat (?) på den årliga Gubbgalan 2008.
Byt bild Byt gärna startbilden så det passar med din presentation. Några genrebilder samt mönster hittar du under M: Bilder_SABO_PP Ta bort bilden genom.
Ta med dig kartan ut i skogen Du behöver inte ladda in några nya program. Du finner webbappen på adressen Du får information.
Logistikprogrammet Powerpoint 2007 Lathund. Logistikprogrammet Bildbakgrund VISA>Bildbakgrund Lägg in grafik och annat Stäng bildbakgrunden.
Rekommendationer E-postsignaturen kan göras antingen oformaterad eller formaterad i html. För formaterad e-postsignatur rekommenderas typsnitten Arial.
Ändra sökordsmallen i GynOp
Rädda klassrummet.
AREA DEL 1.
Forcerat Perspektiv En optisk illusion.
Djuren möter ungdomskulturen
Instruerande text.
Partnering Erfarenheter/ Visioner från Skövde kommun
Grafisk profil.
Klicka här för att börja
VIKTIGT!!! Läs tips sidorna innan du börjar med din presentation.
Olika sätt att föra fram sin åsikt, samtala och diskutera
Power Point - grundkurs
Fredagsmys Vecka 46.
Trafiksignalföreskrifter
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2017
Montage - konstverks mening Är sambandet mellan bilder eller texter
Optisk illusion Rör det på sig, eller inte? Går det upp, eller ned? Finns det där, eller inte? Man tappar verkligen begreppet om saker och ting.
Fysisk miljö.
Grafisk profil.
Mardrömmen för photoshopanvändaren…
Djuren möter ungdomskulturen
Hur jag kan använda justeringslager
Praktiskt och tider kring varumärkesbytet
Appen CLIPS Filmremsa (Medel)
Så här anpassar du din Microsoft SharePoint Online-webbplats
Inför fri hastighet på Sveriges vägar
Användarguide - chefer
Robert Tamburello Vice VD Fabrikam
Logotyp, färger & typografi
Hej användare! Välkommen till nya mallar.
Hej användare! Välkommen till nya mallar.
Presentationens avskrift:

Ny grafisk profil Skrapan tar fram en ny grafisk profil innefattande ny logotyp. Syftet är att rama in handelsplatsen med ett uppdaterat uttryck som tydligare är anpassat till målgruppen, den lokala placeringen på Södermalm och fastighetens ursprung. Följande direktiv har vi blivit ombedda att ta fasta på: Ordet ska vara utskrivet på en rad och inte uppdelat. Ordbilden ska ha en tydlig egen karaktär, för att möta upp begreppet ”Livsstilsgalleria”. Logotypen ska inte vara för stilren och elegant utan väl passa in i Södermalms mångfald. Logotypen ska ha ett mognare uttryck än befintlig logotyp och inte vara bunden till en viss färg.

Centrumpunkten Skrapan är en Mötes- och HändelsePUNKT. Ett Upplevelsecentrum! Skrapan är hög. Luftburen trafik varnas med röda lampor på taket. Detta förslag tar fasta på den nuvarande logotypens egendesignade och lekfulla form – men på ett mer vuxet sätt i kombination med röda punkten vi hämtar från taket. Skrapan (PUNKT) Vi förstärker skrapans arkitektur och material genom att lyfta fram de grå tonerna i logotypen – men sätter centrumpunkten efteråt. Logotypen blir i två olika gråskalevarianter – en ljus och en mörk. Punkten färganpassas efter behov eller sammanhang och kan frigöras samt förstoras för att användas som en symbol. (se sid 11)

Mörk variant. Logotypen förfinas med en 3D-kant som alltid finns med Mörk variant. Logotypen förfinas med en 3D-kant som alltid finns med. Färgen i punkten kan bytas.

Ljus variant. Logotypen förfinas med en 3D-kant som alltid finns med Ljus variant. Logotypen förfinas med en 3D-kant som alltid finns med. Färgen i punkten kan bytas.

Exteriört – Förslag 1: Mörk variant Exteriört – Förslag 1: Mörk variant. Den röda punkten markeras med en blinkning. o , o

Exteriört – Förslag 2: Ljus variant Exteriört – Förslag 2: Ljus variant. Den röda punkten markeras med en blinkning. o , o

Entré– Idéskiss. Valfri färg markerar ingångarna Entré– Idéskiss. Valfri färg markerar ingångarna. Foliering på undersida tak vid färgbyte. Pilsymboler (högra bilden) kan visa öppningspunkten. o , o

Symbol Förslag på utveckling; Punkten kan frigöras från logotypen och användas som en symbol. Använd mönster i punkten på vägg-foliering, takmobiler, titthål … De runda formerna ingår i den grafiska profilens manér.