SPORT FUTURA < LIFESTYLE SPORTS & URBAN SPACES >

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Att hålla lektion i ämnet Idrott & Hälsa
Advertisements

RINKEBYSKOLAN
•Vill du vara med och lösa case från organisationer inom ditt ämnesområde? Vill du testa dina kunskaper mot en möjlig framtida arbetsgivare? Tävla med.
Presentation av H EMTRENDSBLOGGEN Välkommen!. Start december 2013 WordPress.com Utbildning Intern och extern kommunikation Två blogginlägg i veckan.
Dagens och framtidens seniorer och deras framtidsförväntningar
Vision Att arrangera det bästa världsmästerskapet någonsin Mål Att skapa ett attraktivt och lönsamt evenemang som blir en internationell folkfest och.
En del av Svenska Fotbollsförbundet
En nationell hemsida för UHU/ESD för utbildare på högskolenivå –
Hur lockar vi fler besökare till Roslagen? Informationsmöten 11 jan – 3 feb Dan Löfgren.
Turismen växer fram kapitel 2
SKL:s återrapportering 6 december 2012 Överenskommelsen inom det sociala området Anna-Karin Berglund Avd. för ekonomi och styrning.
Världens största näring
Näringsdepartementet Attraktions kraft Sverige - världens bästa land att vistas, verka och växa i.
Strategiskt samtal i Folkets Hus Alvesta: Överenskommelse mellan civila samhällets aktörer och offentlig sektor.
- En presentation av resan dit... Varumärkes- och turismstrategi Öland Per Ekman, Tendensor Borgholm, 24 januari 2012.
Kunskaper och förmågor FEK1
En partner som får ditt företag att växa Venture Cup
Vart är utställningsmediet på väg? Vi söker i samtiden efter svaren på framtidens frågor.
Take each day as it comes, and live life to the fullest...
NetJobs Group AB (publ) Vision och strategi Finansiell plan och finansiella mål 2013.
Global Sustainable Cities Network
FUTURE Research- based foresight STRATEGY Future- based strategy ACTION Strategy enforcement Framtiden för destination Halland Förstudie till processen.
Resebarometern 2011 HELA LANDET. Om du fick välja fritt, vilken svensk stad reser du helst till i sommar? 1. Stockholm (31%) 2. Göteborg (29 %) 3. Malmö.
Möt världen i London! OS 2012: 205 deltagande länder 1 miljon besökare idrottare.
Söderhamnsmodellen inflytande barn & unga
Effektstyrning® av IT Vad är det? Varför då? Hur gör man?
SSF´s nya plattform för barn – och ungdomsverksamheten I samarbete med.
ROLIGT. FRAMTIDS- UTMANING Nya lösningar Kunskap om olika yrkesområden.
Vad är ett varumärke? Mer än bara en logotype!
THEIIA.SE NYHETSBREV Årsplan (ändrad 23 januari 2013) UTGIVNINGSDAGREDAKTIONSMÖTEDEADLINETEMA 14 februari23 januari11 februariUTBILDNING 21 mars25.
Erfarenheter AC International. ”Caught by Västerbotten Lapland!”
Seminarium Omställningens tid ”Vart vill vi komma? Vad utmärker en hållbar framtid?”
Naturpasset grundpaket - Utveckla dagens naturpass genom att nivåanpassa det traditionella naturpasset - Arrangera cykel-, kultur-, fotopass eller.
”Tema i Eskilstuna på HSS 2013 är samverkan, innovation, jobb och konkurrenskraft. Bra initiativ detta!” Annie Lööf, näringsminister.
Pernilla Åström Strateg Digital PR Facebook.com/comsicom Community.
Best pictures on the internet 2007 Awards 1http:// Är vänsteralliansen trovärdig i Norrköping.
Fokusgruppsmetoden i Nätmiljö Syfte Metodbakgrund: fördelar/nackdelar Genomförande Erfarenheter av metoden Slutsatser.
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Vägledare Ingela Holmquist (HQ) Tel:
Resebarometern 2011 KRONOBERGS LÄN. Om du fick välja fritt, vilken svensk stad reser du helst till i sommar? 1. Stockholm (39%) 2. Göteborg (28%) 3. Malmö.
Best pictures on the internet 2007 Awards 1http:// (s), (v), och (mp) i Norrköping, gillar inte att vi använder grundlagarna.
Zlatan Ibrahimović Smeknamn: Ibra Ibracadabra Il Genio.
Allmän Introduction Allmän Introduction Principerna.
Forma ett nytt internationellt avtal EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Klimatförändringarna.
Idrottens kärnvärden är GLÄDJE –idrotten ger rörelseglädje GRÄNSLÖS –är idrotten för alla, överallt och alltid GEMENSKAP –idrotten skapar mötesplatser.
TENNISCENTER STOCKHOLM SWEDEN. ” Behovet att kunna skapa en utvecklande träningsmiljö för våra duktiga ungdomar är påtaglig annars riskerar ett helt kulturarv.
Enheten för regional tillväxt, Näringsdepartementet
NEA Seminarium 7 december 2004
Högskolor och Samhälle i Samverkan, 4 maj 2011 i Karlstad Välkommen till seminariet på temat ”SKL:s roll för utökad samverkan mellan vetenskap och praktik”
Från idé till verklighet!
En resa mellan världsdelarna och in i atomernas värld  Peter Bengtsson
Resebarometern 2011 ÖSTERGÖTLANDS LÄN. Om du fick välja fritt, vilken svensk stad reser du helst till i sommar? 1. Stockholm (33 %) 2. Göteborg (31 %)
Att marknadsföra en region Båstad den augusti 2009 Cecilia Gyllenkrok, marknadschef.
Resebarometern 2011 NORRBOTTENS LÄN. Om du fick välja fritt, vilken svensk stad reser du helst till i sommar? 1. Stockholm (46%) 2. Göteborg (31%) 3.
Kort omvärldsanalys Budosport ID problem | Budo ID problem | Kampsport med ID | Budosport med ID Livskraftig Budo & Kampsport - medlemsutveckling Kategori.
Svenska nationella evenemang
Infogad sidfot, datum och sidnummer syns bara i utskrift (infoga genom fliken Infoga -> Sidhuvud/sidfot) Innovationer uppstår ofta i samverkan – vi vill.
Våra fyra ledord på Mariebergsskolan Trygghet Demokrati Lärande Glädje Trygghet Demokrati Lärande Glädje.
SKÅDEBANAN Södra regionen MUSIKERRBJUDANDE : MUSIKERBJUDANDE: Kinky Boots Stora scenen, Malmö Opera Kinky Boots är en lika rolig som rörande.
Presentera mig själv.
SSPMs mentorprogram inom Life Science
Vision: Halmstad City ska vara en självklar destination för shopping, upplevelser & mänskliga möten
Spelarmöte F-11 Välkomna!
Här kommer vi att titta lite på hur vi vill arrangera JSM i framtiden, då vi har upptäckt att det är väldigt få klubbar som är intresserade av att ta sig.
Multisportsektionen informerar!
Forskaren är den nya superstjärnan
Ekonomisk hållbarhet och ett växande näringsliv !
arbete för friluftsliv
Där idéer blir verklighet
AVENTI -DITT PERSONLIGA OCH KREATIVA EVENTBOLAG!
Presentationens avskrift:

SPORT FUTURA < LIFESTYLE SPORTS & URBAN SPACES > © All rights reserved Sport Advicer Scandinavia AB.

DEDICATED TO LIFESTYLE SPORT & NEW URBAN SPACES TEMA: WHY LIFESTYLE MATTERS 24-25 APRIL 2013 MALMÖ HÖGSKOLA, ORKANEN _____________________________________________________________________________________________________ © All rights reserved Sport Advicer Scandinavia AB.

© All rights reserved Sport Advicer Scandinavia AB. VAD ÄR SPORT FUTURA? ”Sport Futuras ambition är att fungera som ett internationellt mötesforum för marknadsaktörer, destinationsbolag och nyckelpersoner inom offentlig sektor, med ett intresse för nya, urbana mötesplatser och icke-traditionella livsstilsidrotter som BMX, skate, beachvolley, parkour och kite surfing” © All rights reserved Sport Advicer Scandinavia AB.

VARFÖR SPORT FUTURA? ”Allt fler destinationer och marknadsbolag saknar idag ekonomiska muskler för att arrangera och värva traditionella idrottsmästerskap. Istället har nya action- och livsstilssporter fångat ett intresse hos en växande skara destinationer och varumärken. Men vad utmärker dessa nya idrottsuttryck och de mötesplatser som uppstår i dess kölvatten? Vilken roll kan de spela för destinationer och varumärken? Sport Futura undersöker alternativen bortom traditioner, UEFA och IOC!” © All rights reserved Sport Advicer Scandinavia AB.

EXEMPEL PÅ TALARE Klaus Peter Mager har en bakgrund som VP Communication på Swatch International och by the way Communications, Schweiz. Klaus Peter har lång erfarenhet av sport branding (BMX, snowboarding, beachvolley) och besöker Sport Futura för att diskutera attraktionen mellan livsstilssporter och offensiva varumärken. Jonas Reckermann & Julius Brink, Olympiska guldmedaljörer i London 2012 och VM-guldmedaljörer från 2009 pratar framtidens beachvolley på Sport Futura. Missa inte dessa spektakulära beachvolley spelare! Arena segling – framtidens segling! Seglingssporten har hittat en ny nisch genom event som Extreme Sailing Series, där fartfyllda tävlingar genomförs i hamnmiljö eller i marina miljöer. Hör mer om seglingens framtid – en framtid som involverar live publik nära land!

turismflöden och varumärket Kalmar. Bo Carlsson, professor vid Idrottshögskolan i Malmö talar, tillsammans med universitetslektorn Karin Book, om idrottsutveckling, nya mötesplatser i våra stadsrum samt livet efter organiserad idrott. Framtidens skateparker skapar nya mötesplatser. Lyssna till de de senaste trenderna inom skatepark utvecklingen och den inneboende potentialen i publika mötesplatser. Välrenomerade designbyrån Pivotech (DK) besöker Sport Futura för att reda ut begreppen. Rampworx, Liverpool (UK) och Hamburg, Tyskland ansluter till diskussionen. Ironman, världens tuffaste triathlon! Hör hur Destination Kalmar och Kalmar Triathlon lyckades arrangera den prestigefyllda Ironman-tävlingen och samtidigt stärka både turismflöden och varumärket Kalmar.

© All rights reserved Sport Advicer Scandinavia AB. KONFERENSEN Event: Sport Futura Datum: 24-25 april 2013 Plats: Malmö högskola, Orkanen Målgrupp: Nyckelpersoner inom offentlig sektor, destinations- & marknadsbolag Pris konferenspass: 2 495 kr ex moms – OBS: bokning före 31 jan 2013: 1995 kr ex moms (20% rabatt). Bokning: www.sportfutura.com Språk: Engelska © All rights reserved Sport Advicer Scandinavia AB.