Leads och interna utmaningar Espen J. Laeng
Agenda Generelt Mamut Provider MBS - Best i test Marketing, leads og rutiner
Återförsäljare vs Direkt försäljning ”Både-Och” Traditionella konflikter Grundregler
Authorized Mamut Provider Budget och Försäljning Informera Anställda Konsulttjänster ”MIM” Kom igång kurs Hemsida Uppgraderingar Konvertering Support Klippkort Företagsintern kurs Implementering Tilläggsapplikationer Kundskap, t.eks: CRM HW
MBS Bäst i test Mamut CRM & Sales – Bäst i test i IT Pro Full kontroll på alla sälj/profileringsprocesser Erbjuder effektiv SFA int. i jämförelse med andra Användarvänligt Mamut Enterprise – Best i test i Microdatorn Komplett funktionalitet jämfört med övriga program Väl utvecklade möjligheter för Import/Export Mamut Enterprise - Small Business Software of the Year
Kostnadsfritt markedsmateriell Sesongkataloger m/ tilbud Mamut Enterprise-kataloger Produktguide Mamut Implementation Method Kundereferansehefte Effektiv bilagsregistrering Håndbok i evaluering av MBS Evaluerings-CD’er Kom i gång kurs
Enkle tips til effektiv profilering Fakturavedlegg Nettsider E-post signatur Synlig markedsmateriell E-post utsendelser Visittkort
Mamut leads och egna leads Vad kan göras för att closa leads överförda från Mamut Är kvaliteten bra nog? Kan Mamut täcka deras behov? Er det for få leads? Hur skaffar jag egna leads? Vad kan vi göra? Vad har ni gjort?
Leads/Prospects Cold Calls DM - e-mail eller post Annonsering Lokal/klubb/idrotts – tidning Seminarer Eksisterande kundbas Referens kunder Krysskopling med andra tjänster/produkter BNI, Rotary, nätvärksbyggning Fråga ”Agenter” WOM
Kommunikasjon Information till er: Personlig kontakt Provider newsmails Provider Web Information från er: Beställning pr email eller tel (snart på web) Frågor till provider avd: provider@mamut.se Innrapportering av leads: Provider web
www.mamut.com/provider
Always be closing!
Ingrid Haraldseide, Channel Manager Modulgjennomgang: Kunde- og salgsoppfølging (CRM) i Mamut Business Software! Ingrid Haraldseide, Channel Manager Mamut ASA
CRM “Customer Relationship Management” Hovedformål Administrasjon av kundeforhold Hovedformål Å samle, holde på, vedlikeholde og utvikle sine kunderelasjoner Forsterke en bedrifts relasjon til eksisterende og potensielle kunder CRM er å kunne svare på det kunden spør om, levere det kunden har behov for, når kunden ønsker det og på et kvalitetsnivå kunden ikke forventer.
PriceWaterhouseCoopers 75% innrømmet at utilstrekkelig kundedata hadde negativ finansiell innvirkning 33% utsatte eller skrinla implementeringen av korrekt CRM-verktøy
Konsekvenser Feil fakturering Feil innbetalinger Utsendelseskostnader Dårlig målingseffekt av kampanjer Misfornøyde kunder Feilaktige historiske data Negativ ”Word of mouth” Tapte kunder Svekket konkurranseposisjon i markedet Direkte økonomiske konsekvenser!
Effektivitet og lønnsomhet Frigjør tid Effektivt salg Bedre kundeservice Lavere kapitalbinding Redusert tap på fordringer Full kontroll på regnskapet
Lunch