Lär känna media. Lund den 9 april 2014.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
låt oss presentera SLIDEPLAYER.SE
Advertisements

HSS Medias digitala medier
Källkritik.
TT-GRUPPEN Grafik Färdiga sidor TT Kompetens Nyheter Bild/ video Grafik Text Feature ”Nyhetskunder””Uppdragskunder” bild •Redaktionellt innehåll •Skalfördelar.
Optik Läran om ljus.
Fritt fall – ett fall i vakuum
Utan spaning – ingen aning
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
Om bibliotekens ansvar för personer med läshinder Maria Lundqvist
- att överföra budskap, påverka, mm
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Internationell media Lotte Billing, International Media Officer, Lunds Universitet.
Att använda sig av massmedier
Massmedia och reklam.
Vänsterskolan Medieskolan.
MASSMEDIERNA omkring oss
Massmedia och reklam.
Att inte tro på allt vi läser och ser…
Formellt, skarpt och snyggt
Att skriva en artikel.
Regional digital agenda för Östergötland
Distrikt 21 Area 05 AD Monica Rosander Vi ska skapa zontavärldens bästa hemsida! Distrikt 21 Area 05 Areamöte i Katrineholm den 6 maj 2006.
Veteranen – en pigg 70-åring Årets tidskrift 2010
Reportagets delar Rubrik Underrubrik Ingress Brödtext Mellanrubrik
BILDSPRÅK Bilder har olika syfte Reklambild Konstbilder.
Hur använder Wihlborgs miljöklassning? Vad är Sweden Green Building Council? Hanna Claesson, Miljöchef.
Demokrati och hur Sverige styrs
Sociala medier och YouTube. ”Internet är inte vår tids inferno utan vårt nya församlingshem” Natalia Kazmierska.
Politiken måste ha ett innehåll, de utvalda ska tycka något.
Max Wehlin Halmstads Kommun Oktober 2014
Landstingsstyrelsens förvaltning
Vårt uppdrag Inriktning – bidra till ökad samverkan mellan berörda aktörer och till ökade kunskaper om möjligheterna med smarta elnät i samhället – lämna.
Följa upp läget i landet
Värdegrund, Vision och Verklighet.
För att Nyheter ska visas som egen rubrik skall denna ruta vara ibockad. Markera Nyheter Klicka därefter på ”Ny sida”
Dagens schema:  Gå igenom dagens schema  Snabb genomgång av föregående lektion  Diskutera öppna frågor – dela tankar  Dagens tre frågor som ska besvaras:
Nyheter & Källkritik.
LÄSVANOR EN PRESENTATION FRÅN DAGSPRESSKOLLEGIET.
Marknadskommunikation och mediaval
1 Från Dagens Nyheter till China Daily EBSCO Söderhamn Henrik Åkerfelt
Samling och utbud Vårgårda Samling och utbud Beståndet och dess utveckling Vad har vi i våra fysiska och digitala hyllor? Är det vad våra brukare.
Hur skriver man ett reportage?
Christoffers Clothing Company
Tidningar & Nyheter.
Massmedia.
Vem bestämmer i Sverige?
Vi på EBA erbjuder kunder allt från Bungee jump till en äventyrshelg EBA gör lagstärkande helger för andra företag.
Massmedia och reklam.
Formellt, skarpt och snyggt
I KONTAKT MED MEDIA MÅNGA LÄSER VIA NÄTET ELLER TALTIDNINGAR EN DEL LÄSTER VANLIGA TIDNINGAR INSÄNDARE I TIDNINGEN VANLIGT FRÅN HANDIKAPPRÖRELSEN NOTISER.
VÅREN 2015 #ISJÖBO Digital kompetens. VAR? FACEBOOKBLOGGENTWITTERINSTAGRAM MOVIESTARPLANETYOUTUBEMINECRAFTASK.FM SNAPCHATKIKHANGOUTEDWISE SCRATCHPANDAPLANET.
Arbetsmiljöarbete Service- och bemötande
Vi presenterar nyheten Äventyrshelger, där man får lära sig hur man överlever olika situationer i vildmarken. I marknadsföringen av denna kommer vi att.
Skollagen (2010:800) I 2 kap. 36 § skollagen, som började tillämpas 1 juli 2011, står det att eleverna i grundskolan, grundsärskolan, specialskolan, sameskolan,
Att nå ut i media Sveriges Arkitekter 17/2 #arkfrukost.
Skrivardagar januari Artikel - Reportage - Nyhet - Notis - Inledare/ledare - Krönika - Insändare - Debattartikel - Pressmeddelande.
© Författarna och Gleerups Utbildning AB. Detta material ingår som en del i lärarmaterialet till Språket och berättelsen. Att skriva för att påverka.
H2000 Branschkunskap – lär känna din bransch Kopiering tillåten © Liber AB 8:1 PRODUKTUTVECKLING.
Tredje uppgiften - umgänget med pressen Vad ska man tänka på? Presentation av Cecilia Sjöholm, Informationschef, Medicinska fakulteten, Lunds universitet.
Veckans mål: Insamling av fakta och material. Sammanställning av avhandlande del.
Massmedia.
Etiska regler för press, radio och tv
Yttandefrihet och Tryckfrihet
Vecka 39 Tisdag den 26:e september 2017 Dagens namnsdag Einar Enar.
Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför?
Ett samarbetsprojekt mellan
Reklam eller redaktionellt budskap?
Året som gått Näringslivs- och destinationsutveckling
Mina sidor – inloggade tjänster
Presentationens avskrift:

Lär känna media. Lund den 9 april

Ingen dag är den andra lik EN VANLIG DAG PÅ JOBBET? Bild: Stig-Åke Jönsson/TT

TT HAR ÖPPET DYGNET RUNT

TT-GRUPPEN Grafik Färdiga sidor TT Kompetens Nyheter Bild/ video Grafik Text Feature ”Nyhetskunder””Uppdragskunder” bild •Redaktionellt innehåll •Skalfördelar •Underleverantör

TT NYHETSBYRÅN •Nyhetstjänst sedan 1921 •Ägs av mediekoncerner: Schibsted, Bonnier, Stampen, NT Media m fl •”Vi gör andra bättre” •Kunder: Morgon- och kvällstidningar (print och digitalt), tv och radio, offentlig förvaltning och organisationer, företag och nya digitala aktörer m fl

VÅRT UPPDRAG Att sakligt och opartiskt förmedla nationella och internationella nyheter Omfattar i dag text, bild, video och grafik Snabbt och korrekt!

DAGLIGT BEHOV AV EXPERTER

139 MEJL DEN 3 APRIL 2014

MÅNGA FRÅGOR, MEN VILKET SVAR?

FÖRDELNING AV ANSLAG – GÄSP!

LÅNGT KVAR TILL MÅL

EN MÖJLIG EXPERT?

DET HÄR GILLADE VI

DETTA FALLER VI FÖR Tydlig vinkel i rubrik och ingress Förvånande innehåll Stort allmänintresse Trovärdigt Bra citat

AGNES NOTIS

44 NYHETSSAJTER OCH EN TIDNING

Hlhlkhlkj DEN PLANERADE TEXTEN

KRAVEN PÅ OSS – OCH PÅ ER •Läsvärt – hjälp oss att förenkla! •Rätt – hjälp oss att faktakolla! •Kort – acceptera formatet! •Snabbt – var nåbar! •Respektera oss – vi respekterar er!