Arbetsområde Film.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vad är reklam? Ordet reklam härrör från två latinska ord: "re", som betyder 'på nytt' och "clamare", som betyder ''ropa högt'. Ordet reklam betyder alltså.
Advertisements

REKLAM OCH MARKNADSFÖRING
TILLSAMMANS KAN VI GÖRA SKILLNAD VAR MED I EN ENTREPRENÖRIELL UTMANING.
A day as the opposite sex
Ta ställning Samarbeta Argumentera Respektera.
Analytiker & Holistiker
Nu har våren kommit till Pollux
Teknik och konstarten i symbiotiskt förhållande: Tekniken fylls med innehåll Tekniken en förutsättning för filmen.
Animera
Att skriva Manus Du ska presentera din film med ett kort intro
Begreppsschema – Levandegör noveller
Film och filmanalys.
Summering av brainstorm 2
Ålder Namn Datum SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jag använder en hörapparat (vänster öra) Jag använder en hörapparat (höger öra) Jag använder två hörapparater.
Välkommen till BÖN FÖR SVERIGE 6 juni
Reklambudskap Varför går vi på allt?.
Färgernas betydelse Man skulle kunna säga att färgerna har sitt eget språk. Olika färger har olika betydelser. Exempelvis brukar färgen grön ses som en.
Svenska p Svenska p.
En bild säger mer än tusen ord !
Färglära.
FÄRGER Verksamheten ska utgå från barnens erfarenhetsvärld, intressen, motivation och drivkraft att söka kunskaper. Barn söker och erövrar kunskap genom.
Bilders uttryck En presentation om hur olika färger och vinklar kan påverka uttrycket i en bild.
BILDSPRÅK Bilder har olika syfte Reklambild Konstbilder.
Källkritik på Internet
Känner du igen denna logotyp? 1.Ja 2.Nej 3.Kanske?
SVENSKA.
Politiken måste ha ett innehåll, de utvalda ska tycka något.
Vad är du för typ av person?
Ljusets färger.
Bild- och medieanalys Leena Saraste: Beirut. Vad är en bild? Vad är en BILD? En bild är en känsloskapande illusion, där vi själva skapar sanningen och.
Köpmansgatan / lv 115 Förankring i läroplanen Utifrån det centrala innehållet för; Samhällskunskap -Individers och gruppers möjligheter att påverka.
Bildanalys Ett försök att tränga djupare än ytan Jakt efter budskap
VAD ÄR REKLAM? FÅ OSS ATT KÖPA SAKER.
6 021 %
Skriva noveller.
Anställningsintervjun
Varför reklam? Öka försäljningen
Upplägget av delkursen massmedia:
GULDÅLDERN I FINLÄNDSK KONST
Propaganda.
Bild- och medieanalys Leena Saraste: Beirut.
Välkommen till BÖN FÖR SVERIGE 6 juni Krön. 7:14.
Ögat Del 2.
Porträttfotografi Uppgift: Skapa en bild av hur du själv vill framställas med hjälp av fotografi. Utgå ifrån en känsla/stämning som du vill få fram i bilden.
Bildutsnitt Bilder kan framställas i olika utsnitt. Med utsnitt menar man det som får plats inom bildens ytterkanter. I de exempel som jag har använt visar.
Propaganda.
Studieteknik Vad ska det vara bra för?.
Identitet Vad formar oss till oss?.
Att Skapa Serier.
Hur du tar hand om din kunskap
BRIS är en länk mellan barn, vuxna och övriga samhället.
Vad ser du på bilden? Beskriv bilden i ord! Vilken tid är det i bilden?
Rosenbad, 16 mars 2015 Vad ska vi ha den sociala barn- och ungdomsvården till?
Den viktiga konsten att tala
Kommunikation.
Filmspråk Filmen har ett eget språk som vi tittare “tyder” utan att vi tänker på det. Regissören använder många tricks för att få oss att förstå vad som.
KÄLLKRITIK. Att kunna kommentera under ett flöde Bloggar inklusive kommentarsfält Twitter Facebook, Google+ eller Linkedin. fotosidor som Flickr.com eller.
Få perspektiv på tillvaron. Ögonhöjden Ögonhöjden hos betraktaren är alltid detsamma som horisontlinjen. I denna bild är fotografen lika lång som personen.
Konsten att övertyga.
En lärarhandledning från MÄN
Reklam.
Narration och dramaturgi
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
Bild – HT 2017 Klass 3B Björktjära Skola
ANSLAG- man får ledtrådar
Bildutsnitt Bilder kan framställas i olika utsnitt. Med utsnitt menar man det som får plats inom bildens ytterkanter.
Grunder foto och bildbehandling
Samhällskunskap år 6 Catha Glaas, Thomas Smith
Reklam eller redaktionellt budskap?
ATT GÖRA FILM PÅ SÄTRASKOLAN
Presentationens avskrift:

Arbetsområde Film

Olika typer av film Dokumentär film spelfilm reklamfilm

Dokumentärfilm Konstnärlig, faktabaserad film Supersize me Förmedlar kunskap om ex. Politik, historia och mänskliga livsöden Är ej objektiv Inga skådespelare, som instruerats, visar livet som det är. Supersize me 9/11 documenteries

Spelfilm Berättelse Baserad på ett manuskript Scenanvisningar Förberedd dialog Actionfilm Komedifilm Dramafilm Äventyrsfilm skräckfilm

Reklamfilm Film skapad av företag för att få oss att köpa deras produkter/tjänster Övertyga oss om att en produkt är den bästa i sitt slag Tv Internet Radio Tidning affischer

Inspereras av varandra Paranormal activity Blair witch project Ica reklamerna Coca cola reklamerna

Filmteknik Bildstorlek Kameravinkel Ljus och färger ljud

Bildstorlek Översiktsbild/miljöbild Helbild Halvbild Närbild Extrem närbild Visar var vi befinner oss, förstå sammanhang. Hur personerna ser ut. Passar när människor pratar, som mest naturligt. Hur någon mår eller reagerar, ögonen. Också för att visa föremål. Visar små betydelsefulla föremål.

Kameravinkel Normalperspektiv Snett underifrån/ ovanifrån Grodperspektiv fågelperspektiv Kameran filmar i ögonhöjd, vanligast. Snett under: personen upplevs ha hög status, betydelsefull eller hotfull. Snett ovan: personen upplevs ha låg status. Omgivningen upplevs som hotfull ”någon vill trampa på dig” Ge överblick om omgivningen eller om någon befinner sig högt upp och man vill visa denna personens utsikt.

Ljus och färger Sätta stämningen i filmen och är noga planerat Ljust skapar glad stämning, gult ljus skapar en varm stämning Röda färger symboliserar kärlek och romantik Blått ljus är kallt och otrevligt, mörker och skuggor förstärker denna känsla mer.

Ljud Ljud är mycket viktigt i dagens filmer. En skräckfilm skulle inte vara lika skrämmande utan den obehagliga musiken!