Framsteg Plenum 10 Framsteg skapar enkelhet genom att återanvända Best Practice 2013-05-15 Henrik Nyström Cecilia Svensson Affärsområdesansvarig Projektledare.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
PROJEKT – Fältstudier/metoder
Advertisements

GÄDDSLAGET 2014 LANDSKRONA GK Gäddslaget 2014 Onsdagen den 14/5 är det dags att borsta av klubborna och putsa skorna, året gäddslag spelas.
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Välkommen till en kort beskrivning av nyttan med att använda MPS, en ORR®- produkt från ITERIT AB. MPS, material och produktionsstyrning, ett hjälpmedel.
Magnus Ivarsson Kvalitetssamordnare
IT-sourcing på Apotek Hjärtat Petter Sundberg, CIO
Att bygga målstyrt Underhåll
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Tyresö kommuns service under 2010.
Axamo Östra Fritidshusområde Utbyggnad vatten och avlopp,
Framsteg AB Plenum 4. Värdebaserad implementation av Maximo
Värdeskapande användning av MAXIMO
Humleposten maj 2012 Vad händer betr. Rep. och underhåll? Våra fönster Nu är målaren igång och snickarna dyker upp under andra halvan av juni för utbyte.
Hur säkerställer vi affärsnyttan med MAXIMO implementation/användning?
Picsara 10.2 Picsara Användardagar
Solen Skolskjuts Användarmöte / /23.
Kvalitetssäkring av grunddata
Vision 80/20 Express Fördelar för ÅF: Konkurrenskraftigt pris
Kalmar, Ulf Lundgren Gunnar Gustavsson
Bakgrund Grupplivförsäkring för pensionärer har funnits i drygt 25 år och gjort nytta för många kunder. En grupplivförsäkring är en riskförsäkring. En.
Välkomna till Föräldrarmöte F-04 den 16/4 2012
Utveckling av Er IT-miljö Hjälp med datorproblem Allmän IT-support.
Work IT smarter – Produktivitet inom Lantmännen
Från förstudie till sammanslaget system hos Preem
Mamut Business Software 9.0 Nyheter & Försäljningsargument
Veien til effektivt vedlikehold Path AS – vägen till effektivt underhåll Presenterat av: Hermod Martinsen Maria Metsola Datum:21 oktober 2008.
LDC Programförmedling
Arkitekturförändringar i NyA ITS Umeå Universitet Arkitekt/utvecklare i antagningssystemet NyA.
Bo Linde Solution Specialist EPM Microsoft AB Project Server.
Q3 Rapport 2013 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Version 1.5 K VÄLKOMNA! UTBILDNING FÖR UTBILDARE SVPL-TJÄNSTEN.
Version 1.6 K VÄLKOMNA! UTBILDNING FÖR UTBILDARE SVPL-IT.
Bättre inköp! Att forma en organisation, och skapa verktyg och rutiner, som möjliggör för universitetet att följa lagar och regler inom inköpsområdet.
WEBMASTER DAG 13 Mahmud Al Hakim
Maximo Användarförening höstmöte 2003
Framsteg AB Plenum 2 Framsteg breddar Maximoerbjudandet med hjälp av molntjänster Henrik Nyström Affärsområdesansvarig Underhållssystem Framsteg.
Ungdomsdialog Alfta 12 maj. LUPP 2010 Vad är LUPP? Hur ska vi få länets högsta svarsfrekvens? Vad gör elevråden? Information från respektive elevråd U-råd.
Visionary solutions, provided with care.
HOPE- Hospitals in Europé
Eva Simic Strålsäkerhetsmyndighetens Tillståndsprövning av slutförvarssystemet för använt kärnbränsle.
Välkomna!.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Lidingö stads service under 2010.
Föräldramöte Team Agenda Viggan Vårcup 11/3 (Oskar) Anmälan på andra cuper under våren (Johan) Träningsplan för Team 03 (Fredrik) Aktiviteter.
Öppen diskussion angående stöd för PDL Av: Thomas Engdahl.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
SWEPOS-nätverks-RTK-tjänst.
Välkomna till uppstartsmöte i Lundalands ungdomsprojekt
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Tillsammans räddar vi liv
Systematiskt kvalitetsarbete i våra kommuner
Gruppanförande - illustration I 1 Hur ser då landskapets ekonomiska läge ut? 2 Djupdykningarna åren Ett annat budgeterat resultat 4 Motsvarande.
Nytta per skattekrona - Arbetsmodell för att öka, utvärdera och upphandla nytta i offentliga verksamheter Johan Gunnars, Chef Strategiska Projekt.
Presentation Q Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
Välkomna till Jämtland-Härjedalens Ishockeyförbunds 1:a Ordförandekonferens Dag: 5 november 2014 Plats:Östersunds Arena, teorisalen, Arenavägen 27 Tid:
UFAB i Uddevalla och Shanghai
Q3 Rapport 2012 Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
Kundföretaget AB Namn, Företag 17 januari Agenda Kundföretaget AB Återförsäljare AB Mamut som leverantör Effektiv arbetsdag Behov hos Kundföretaget.
MÖDRAHÄLSOVÅRD HÄLSOVAL SKÅNE.
Resurshantering med MS Project Server 2007
© 2010 IBM Corporation Business Analytics eller Hjälp till självhjälp Intressant och lärorik information på våra websidor.
Projekt i Projektledningskursen och Introduktion till Projektbaserad produktutveckling (“IPP-kursen”
Erbjuder sina kunder att; Fokusera på sin kärnverksamhet Expandera med flexibel tillverkningskapacitet Sänka sina tillverknings kostnader Frigöra bundet.
© Fujitsu Services, 2003 ARC ALEPH Reporting Center
Försäljning av Newbody Säsongen Mål Målsättningen är att sälja 1000 st paket. Förra året sålde vi totalt 801 st paket, vilket gav ett överskott.
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Generationsdubbel Inomhus januari 2010 Grupp A X X X 1 32 Jungqvist/Mannerfelt Westerberg Fabricius Jungqvist/Mannerfelt Westerberg Fabricius.
Version /11 EA, MJ VÄLKOMNA! UTBILDNING FÖR UTBILDARE SVPL-TJÄNSTEN.
VÄLKOMNA TILL Länsplandag Klimatanpassning i den fysiska planeringen 17 april 2012.
Version /11 EA, MJ VÄLKOMNA! UTBILDNING FÖR UTBILDARE SVPL-TJÄNSTEN.
Gratis testkonto med egen inloggning
Presentationens avskrift:

Framsteg Plenum 10 Framsteg skapar enkelhet genom att återanvända Best Practice 2013-05-15 Henrik Nyström Cecilia Svensson Affärsområdesansvarig Projektledare

Webseminarium ”Skapa en trygg, effektiv och driftsäker anläggning med Maximos HSE-modul (Hälsa, Säkerhet & Miljö)” Datum: Onsdag 22 maj Tid: kl. 10.00-11:00 Anmälan: www.framsteg.se

Agenda Framsteg idag Framsteg skapar enkelhet genom att återanvända Best Practice Uppsummering och frågor

Framsteg idag Grundat 2000 55 Framstegare STHLM, GBG, H-borg Omsättning 65 MSEK 800 projekt levererade till över 200 kunder. Idag över 15 000 användare. Om Framsteg AB IBM QlikTech AB Våra partners Kundnöjdhet: 5,0 Kundfordringar : 0 kr > 60d Faktureringsgrad: 81 % Nyckeltal Referenser 2009 2010 2011

Affärsområde Underhåll - Vad har hänt senaste året? IBM Premier Business Partner Anställt 3 st. Maximo– och verksamhetskonsulter. Uppnått IBM ackreditering A på Maximo/Tivoli Automation Lansering av nya erbjudanden hösten 2013! Genomfört ”Blue Ocean”-strategiarbete. Ger nya möjligheter att prova Maximo! Produktifierat våra molnerbjudanden

Framsteg Democenter 1 vecka GRATIS! Adress: http://framsteg-democenter.selfip.com/maximo/ Anv.namn: mxugdemo Pass: mxugdemo Alltid senaste versionen av Maximo Abonnera per månad Nollställning av data varje vecka Svenska, Engelska och Tyska Starta redan samma dag som ni beställer!

Framsteg utbildningscenter Image Instans 1 Ev. Instans 3 Ev. Instans 2 Kundens template inkl. DB2 databas och WebSphere Appl. Server https://xx.com (SSL) Databas DB2/SQL/ Orcale Maximo appl. Abonnera per månad ”Scramblad” data

Agenda Framsteg idag Framsteg skapar enkelhet genom att återanvända Best Practice Uppsummering/frågor

Vad är Best Practice? Magkänsla Maximo Referens-projekt Erfarenhet ITIL Referens-projekt Magkänsla

Maximo idag Tilläggsmoduler Industrilösningar Många möjligheter! Konfigureringar Workflow Stor flexibilitet! Fler och mer komplexa integrationer Integrationer styr fortfarande nyttan och tillförlitligheten Datakvalitén! Standard rapporter –och KPIer KPI/Rapporter

Underhållstrappan 2.0 Teknisk mognadsgrad Utnyttjandegrad Strategiskt Kontroll Kostnads- effektivt Förutsägbart Strategiskt 2.0 Hög 3. Teknologiskt orienterad 4. Hög mognadsgrad Strategiskt Ständiga förbättringar Förutsägbart tillstånds- baserat Teknisk mognadsgrad 1. Låg mognadsgrad Förebyggande 2. Avsaknad av högkvalitativ information Planerat Händelsestyrt Låg Hög Låg Hög Utnyttjandegrad

Framsteg Maximo Best Practice Processbeskrivningar Framstegsmodellen Ärendehanteringssystem Analysverktyg Migreringsverktyg Produktifiering Underhållsseminarie Framsteg Maximo Best Practice

Agenda Framsteg idag Framsteg skapar enkelhet genom att återanvända Best Practice Uppsummering/frågor Henrik Nyström Cecilia Svensson Ni når oss på: 010-333 30 43 010-333 30 10 henrik.Nystrom@framsteg.com cecilia.svensson@framsteg.com