Portal för elektroniska beställningar via Asynja Så här kommer du igång…
Först och främst… Finns min laboratorieleverantör i portalen? Gå till adressen: www.infosolutions.se Klicka på Produkter -> eRemiss Klicka på ”anslutna enheter och system”
Nu vet du ifall laboratorieleverantör finns i portalen och kan gå vidare… Tar vi prover själva? I sånt fall behöver du en etikettskrivare. Etikettskrivare hittar du här: www.infosolutions.se/Etiketter-och-skrivare.htm …eller låter vi laboratoriet ta proverna? I sånt fall behöver du ingen etikettskrivare Nu går vi vidare med konfiguration av Asynja…
Följande inställningar behöver göras: Meddela Asynja-suport att ni vill igång med elektroniska remisser (eRemiss). De kommer aktivera den tjänsten i er Asynja. Låt er IT-tekniker granska och åtgärda säkerhetsinställningar enligt detta dokument: http://infosolutions.se/Ladda-ner.htm Om ni har etikettskrivare behöver den konfigureras. Mer om det finns att läsa på samma adress:
Nu lägger vi till beställarkoder… Meddela InfoSolutions (support@infosolutions.se) vilka beställarkoder som ni kommer använda er av. De beställarkoder ni ska använda måste antingen ligga i användarens sida i Asynja, i fältet ”kombikakod” om beställarkoden är personlig…
…Eller så använder vi oss av gemensam beställarkod Och då ska er beställarkod fyllas i under antingen fältet hälsovård, eller sjukvård
Nu testar vi…
Här visar vi även ett ”vanligt” fel… Får du detta fel betyder det att du missat att fylla i beställarkod för den beställare du valt att skapa beställningen som…
Vi finns alltid till din hjälp ! support@infosolutions.se Eller Telefon 08 511 85 995 Vänlig hälsning, InfoSolutions !