Vad ska du kunna nästa vecka vid avsnittsavslutet?

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Plugga bättre och effektivare
Advertisements

Sätt kryss vid ett av följande alternativ:
Samtala om böcker.
Källkritik.
Tips och råd som hjälper dig läsa, lära och plugga
… som skulle arrangera en löptävling.
Ett bildspel om dig och dina kompisar.
Följ med Ann-Sofie på älgjakt. Här är jag Här är mitt pass idag.
Konstmusik, folkmusik och populärmusik från olika epoker o kulturer
Kort genomgång och repetitionsövningar Vad ska du kunna vid avsnittsavslutet?
Lektion 4 Kort om olika typer av statsskick/politiska ideologier.
Läsfrämjande inom studieförbunden Kultur i Väst
Åk 9 - året då det händer -.
Personligt brev – din egen form av marknadsföring!
SSQ12-B Instruktioner Namn Datum Ålder
Att läsa och studera.
Mål och betygskriterier
Om Jordklotets historia
Hela världen talar… Global Issues in Context är en lektion i att lyssna! Hulebäcksgymnasiet, Härryda. Västerhöjdsgymnasiet, Skövde.
Ålder Namn Datum SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jag använder en hörapparat (vänster öra) Jag använder en hörapparat (höger öra) Jag använder två hörapparater.
(CC BY 2.0)
När blir ett ord svenskt då?
Digitalt klassrum och nätbaserat möte Sommarens lärande stunder.
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
Röd & Grön Zon I RÖD ZON Pratar jag till … DIG! I GRÖN ZON
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
De följande frågorna gäller din förmåga och dina upplevelser i samband med att höra och lyssna i olika situationer. Du svarade på samma frågor tidigare.
En läsande klass Träff 1 - Introduktion.
Musikens grundbegrepp och symboler
Ta ställning och handla!
Vi undersöker kraft och rörelse
Kapitel 2 Livsstilens betydelse för hälsan.
Riktad skrivning Vad kommer du ihåg för några läsförståelsese- medhjälpare ? Vad minns du om dem? Skriv tills jag säger stopp, sen läser ni upp vad ni.
Demokrati.....
Linnéa. Gode Gud Jag skriver för att säga förlåt för att jag var arg igår när du ignorera mina böner och ingenting blev som jag ville.
Kemins grunder 1 Kemi förr och nu.
I Sverige talar vi svenska?
Musikhistoria åk 8 Betygskriterier.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Ordkunskap Ord och begrepp som används för att uttrycka känslor, kunskaper och åsikter. Ords och begrepps nyanser och värdeladdning.
Världsmusik Musik från hela världen!
KÄLLKRITIK.
Hej alla glada elever och föräldrar i Östadkulle Ridklubb! Vi har nu uppdaterat medlemsregistret och fått tillgång till allas mailadresser. Syftet med.
- hur vill vi ha det?. I filmen pratas det om växthusgaser, vad är det för något? Vad är växthuseffekten? Förklara på vilket sätt vi människor är beroende.
Att skriva dikter.
Nordiska språken del 1 Lgr-11 säger: ”Du ska känna till likheter och skillnader mellan svenska och de andra Nordiska språken”
om företaget där du gör din praktik!
MATTAJM!!! LITE FRÅGOR? ÅTERVINNING? VAD KAN DU GÖRA? VAD KAN VI GÖRA TILLSAMMANS FÖR ATT KLIMATET SKA BLI BÄTTRE? VAD KAN VARJE.
Distansuppgift Klass 7 v ”Bilden av mig själv”
Lärande samtal Utse en gruppledare som leder samtalet och håller tiden
Hur du tar hand om din kunskap
Mål, kunskapskrav och LGR-11
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Varför läsa ett språk till i åk 8 och 9?
Bekräfta användaren Andreas Cederbom
Analysförmåga Jämföra: Likheter och skillnader, för- och nackdelar
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Presentation av Ta ej bort detta. Om du gör det är det brott mot våra regler. Reglerna hittar du under sidan OM KLASSKLUR. Läs de innan nedladdning.
Välkomna till musiken! Solsången Hur långt har ni kommit med er rap? Hur kan vi arbeta med texterna? Kan man sätta ihop texterna med varandra? Träna på.
Fröken My. My Sara Ann Fagerstedt (Nordström) Lilla My föddes den 18 februari 1980 Halvirländska 2 barn (11 och 7) Bor i Spånga i villa Älskar att virka.
Livsfrågor Vad är meningen med livet? Vem är jag egentligen?
Religionskunskap 1 och 2.
Nationer, ideologier och folkmord genom
STUDIETEKNIK.
Bild 1 EXAMENSARBETET KANSKE STARTEN PÅ DIN NYA KARRIÄR…
Lära för livet!.
Centrala teman i musik Åk 8.
Vad vi behöver när vi kunskapar
Ta reda på vad eleverna lär sig under lektionen
Att vara läkarstudent vid Linköpings universitet
Presentationens avskrift:

Vad ska du kunna nästa vecka vid avsnittsavslutet? Kort genomgång och repetitionsövningar

Du ska kunna Säga något om musiken på 1600, 1700 och 1800talet. Känna till vilka instrument som brukar vara i en symfoniorkester. Fundera kring hur musiken använts i olika sammanhang. Lyssna på fyra eller fem stycken och beskriva vad du hör samtidigt som du relaterar det till vad du lärt dig om musik i historien.

Så här beskriver man C målen i boken "Heja" Du kan diskutera på ett utvecklat sätt hur man kan använda musik i olika situationer. Du diskuterar på ett utvecklat sätt vad musiken betyder och har betytt för människor och samhällen. Du kan på ett bra sätt känna igen och jämföra vad som är typiskt för olika musikstilar och musik från olika tidsperioder och kulturer. Du känner igen olika instrument och instrumentgrupper på ett bra sätt och beskriver hur de används i olika situationer.

Hur ska du veta att du kan allt? Idag repeterar vi med hjälp av stolpar Arbetar tillsammas med instrumentkännedomen. Lyssnar och diskuterar Tittar på vilka resurser som finns till hands.

Vad har du att läsa på? Papper från dagens lektion. Utlagd information på mattiasmusiksidor http://mattiasmusiksidor.wikispaces.com/4.+Information+till+elever+i+%C3%A5r+nio Lyssningstips på musikhistorien wix http://mattiasjagell.wix.com/musikhistoria#! Och på (Spotify länk kommer strax med lyssningstips här och på ”spacen”)

Lycka till. Har ni övriga frågor får ni gärna maila mig på mattias Lycka till! Har ni övriga frågor får ni gärna maila mig på mattias.jagell@uppsalaskolor.net