Omnibus Express v. 50 IKEA Försäljnings AB December 2009

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning 2013 Norrmalm.
Advertisements

Novus Allmänheten om dryck på påskbordet 10 februari 2010 David Ahlin Annelie Åström.
Arbetsmarknaden i samband med finanskrisen
Julshopping 2012 Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
TIMBRO 17 december 2012 TIMBRO Timbro Landsbygd, politik och reformer.
TRAVEL PLANplus Arbetsgruppsmöte 28 maj 2009
AB HANDELNS UTREDNINGSINSTITUT RAPPORT TILL ALCOHOL UPDATE 2009 SVENSKARNAS ATTITYDER TILL GRÄNSHANDEL MED ALKOHOL.
Restauranger och service Våren 2005 T SHR: Leif Holmström Temo: Arne Modig, David Ahlin Datum:
Semesterekonomi 2012 Ingela Gabrielsson, Privatekonom
Page 1 © Inter IKEA Systems B.V Hej!. Page 2 © Inter IKEA Systems B.V :
Ecpat © 2011 YouGov 1 SE Barnsexturism 2011 Barnsexturism 2011 Ecpat November 2011 Stockholm, November 2011.
Canal digital - Målgruppskartläggning TV-TITTANDE HOS BarnfamiljER
Oväntade utgifter – något att räkna med Ingela Gabrielsson, privatekonom
Fritidshusundersökning Fastighetsbyrån Mars 2013.
Novus Opinion ”Allmänheten om bemanningsföretagen”
PROJEKT TRAPPSTEGET Bilaga 1 PROJEKT TRAPPSTEGET
- Hur vet vi om vi har lyckats?
Tillämpning av bolagsstyrningskoden vid årsstämmor 2005 och 2006.
Pensionsplanering dröm och verklighet Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Novus Group International AB ”Allmänhetens inställning till klimatmålen och bostadssektorn” Riksbyggen & HSB – 22 juni 2009.
Stora + Störst tal först. Stora additionstabellen Tanketips!
Börsföretagens krisberedskap. 2 Var har ert företag kontor/anläggningar? (Flera alternativ kan anges)
Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor 2009 Kommittéfrågor 2009 Sveriges Annonsörer Maj 2009.
Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 1 SE PR-undersökning SIS PR Undersökning SIS Differ September 2010 Stockholm september 2010.
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Skånedatabasen & Region Skånes tillgänglighetsmodell
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
NyföretagarCentrums resultat 2013 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2013.
Stora additionstabellen
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2004.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
Fastighetsbyrån Konjunkturundersökning Oktober 2012.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Entreprenörskaps- barometern 2012 Entreprenörskapsbarometern 2012 Sveriges största attitydundersökning.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Tillväxtverket 1 Ny myndighet – nya möjligheter.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Hallands län.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Avgiftsstudie Nils Holgersson år 2007 Bild 1 Baserat på rapportversion
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Karlskrona Hemtjänst.
Konsumenter om Svanen och EU Ecolabel Om undersökningen Utförd av: Response Analys, Oslo i dec 2010 Cirka personer från respektive land Totalt.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Bild 1 Hur använder vi KursInfo idag? Högskolan i Skövde.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Attitydundersökning – Myrorna 2010
Helmjölk eller pulvermjölk med högre mjölkpris?
Svenska Friidrottsförbundet Elevenkät 2013 Friidrott Umeå RIG Antal svar:20.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2008 April 2008 Project #:
Sveriges Annonsörer – Att mäta effekter av PR. Sveriges Annonsörer – Annonsörpanelen – Effekter av PR 2 17 mars © 2006 QuickWise AB Uppdragsgivare Sveriges.
Novus Opinion Allmänheten om vinster i välfärden 21 maj 2010 David Ahlin.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
1(31) Ett omdiskuterat ämne. Vad är det som händer? 2.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Omnibuss KPA Pension. 2 Hur skulle du reagera om du fick veta att dina pensionspengar placeras i företag som producerar pornografi? Med pensionspengar.
Novus Opinion Förvärvsarbetande i Västra Götaland och Halland om arbetstider 3 februari 2010 David Ahlin Arne Modig.
1 Anneli Juhlin FP
GfK. Growth from knowledge
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
Stora subtraktionstabellen
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Februari 2015 Friskis&Svettis - Tracking. Totalt – 7 mätningar (2014: Jan/Mar/Maj/Juli/Sep/Nov och 2015: Jan)
YouGov Omnibus, april 2014 Omnibus Zoonoser ERV Försäkringsaktiebolag.
Medborgarpanel 4 - Diskriminering Botkyrka kommun Oktober - November 2009 Stockholm november 2009.
Presentationens avskrift:

Omnibus Express v. 50 IKEA Försäljnings AB December 2009 Stockholm, December 2009

Information om undersökningen

Information om undersökningen Metod Metod Onlineintervju Urvalsram YouGovs Internetpanel i Sverige bestående av 46 000 förrekryterade kvinnor och män i åldrarna 15-74 år som vill delta i undersökningar. Panelen är en så kallad accesspanel. Urval Undersökningen är genomförd bland kvinnor och män i åldern 18-74 år. Dessa utgör ett representativt urval av den svenska befolkningen vad gäller kön, ålder och region. Nettourval 1173 Datainsamling 9-13 december 2009 Vid publicering av undersökningsresultat skall YouGov anges som källa.

Information om undersökningen Bakgrundsvariabler Rubrik Underrubrik Kön Kvinna Man Ålder 18 - 29 år 30 39 år 40 49 år 50 59 år 60 74 år Region Norra Sverige Norra mellersta Sverige Stockholm Södra mellersta Sverige Skåne , Halland och Blekinge Beondeform Friliggande villa/radhus Bostadsrätt Hyresrätt

Resultat

Viktigt vid köp av vitvaror. Givna svarsalternativ

Vad kan leda till ett byte? Givna svarsalternativ

Fördelar med köp från samma ställe? Givna svarsalternativ

Rubriker/rubriken utgör 3% eller mer av basen Ser andra fördelar. Öppna svar Ser du några fördelar med att kunna köpa kök och vitvaror på ett ställe (samma butik/varuhus)? Bas: Ser andra fördelar (n=53st) Exempel öppna svar Rubriker/rubriken utgör 3% eller mer av basen Samordnad frakt/ leverans/ transport (14st) - leveranssamordning - Samordnad frakt - Samfrakt Slipper åka till flera ställen (9st) - behöver bara handla på ett ställe - slipper åka runt till flera ställen - Slipper åka till ett annat ställe = bekvämt Tidsbesparande (7st) - tidsbesparande - Tidsbesparing - går snabbare Service och garantifrågor samlade/ en motpart (7st) - En motpart, en ansvarig för alla problem som kommer upp... - En förhandlingspart - Lättare att hantera ev garantier då man bara har ett ställe att vända sig till Billigare (4st) - Personlig sammansättning av olika köksdelars kvalitet och pris ger lägre totalkostnad - pris, leverans och installation - priset, hemkörning

Från samma leverantör i eget kök?

Enhetlig stil?

Passform

Fronter

Vitvarors ålder

Boendeform

Vägning av data

Vägning av data Urvalet är kontrollerat och representativt, enligt SCBs definition, för variablerna kön, ålder och region innan screening.

Presentation YouGov

Presentation YouGov Presentation av företaget YouGov genomför kompletta analyser som hjälper företag att bättre förstå sin marknad samt maximera effekten av reklam och produktlanseringar. Till sin hjälp har YouGov ett effektivt undersökningssystem och 125 000 personer i en Nordisk panel. YouGov är noterat på engelska börsen och har kontor över hela världen. Med målet att förändra undersökningsvärlden fokuserar YouGov i Sverige på kundnytta, smarta och enkla lösningar för att kunna leverera rätt beslutsunderlag i rätt tid.

Presentation YouGov Kontakt Konsult: Per Fremle per.fremle@yougovsweden.se Projektledare: Charlotte Wahlberg charlotte.wahlberg@yougovsweden.se www.yougovsweden.se YouGov Sweden AB Holländargatan 17 B 111 60 Stockholm T +46 8 4100 5810 YouGov Sweden AB Västergatan 1 211 21Malmö T +46 40 630 16 20 YouGov Zapera A/S Ryesgade 3A, 1. 2200 København N T +45 7027 2224 YouGov Norge AS Møllergata 8 0179 Oslo T +47 2242 3200