Insikt 2013 Sundsvalls kommun

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Fritidshem Elever 2013 Fritidshem - Elever 2013 Enhet:
Advertisements

Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Insikt 2013 Karlshamns kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Serviceundersökning 2014 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Stockholms stads service under 2013.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Tyresö kommuns service under 2010.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Flen kommuns service under 2010.
Serviceundersökning 2009 Företagares uppfattning om Flen kommuns service.
Serviceundersökning 2007 Företagares uppfattning om Flens kommuns service.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
Bakgrund Ett av Stockholm Business Alliances prioriterade verksamhetsområden är att utveckla servicen till näringslivet Serviceundersökningen fångar upp.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hemtjänst Centrum (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Karlskrona Hemtjänst.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Lidingö stads service under 2010.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
Index per myndighetsområde
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Föräldrar Enhet:Gillberga skola.
Brukarundersökning individ- och familjeomsorg Resultat från pilotundersökningen hösten 2014 Sveriges Kommuner och Landsting, SKL Rådet för främjande av.
SCB:s medborgarundersökning Nackas resultat med jämförelser Genomförd 19 september – 8 november personer svarade (av 1500)
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Juni 2011 Insikt 2011 EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNENS MYNDIGHETSUTÖVANDE Rapporterad av CMA Research AB.
ÖPPNA JÄMFÖRELSER Företagsklimat 2011 INSIKT – EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNERNAS MYNDIGHETSUTÖVNING.
Insikt 2013 Haparanda stad En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Upplands-Väsby kommuns service under 2010.
Insikt 2015 Tjörns kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Servicemätning 2015-års ärende Stockholm Business Alliance, SBA – en undersökning av 40 av 54 SBA-kommuners myndighetsutövning i Stockholmsregionen
Nöjd-Kund-Index - Servicemätning Årsrapport – ärenden januari – december 2015 NKI-undersökning om kommunens service under 2015 Västerås stad.
Nöjd-Kund-Index - Servicemätning Utkast Årsrapport – ärenden januari – december 2014 NKI-undersökning om kommunens service under 2014 Sollentuna kommun.
En insiktsfull historia – Öppen jämförelse företagsklimat
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Friluftsförskolor Sundsborg - Föräldrar Förskola
Insikt 2015 Söderköpings kommun
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Kunderna om PRV:s Patentavdelning
Löpande insikt Uppföljning av kommunens service (NKI)
Insikt 2013 Karlshamns kommun
Kvalitetsenkäten för studerande mäter folkbildningskvalitet på fyra områden Redovisningen återspeglar de fyra perspektiven som ingår i enkäterna: deltagarnas.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Arbetsmiljön FB-kvalitet våren 2018 Tage Johansson
Kvalitetsmätnining hösten 2018
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Kvalitetsenkäten för studerande mäter folkbildningskvalitet på fyra områden Redovisningen återspeglar de fyra perspektiven som ingår i enkäterna: deltagarnas.
Presentationens avskrift:

Insikt 2013 Sundsvalls kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag

Sammanfattning Sundsvalls kommuns Nöjd-Kund-Index (NKI) är 71. Medelvärdet för samtliga deltagande kommuner är 67. Jämfört med 2011 har Sundsvalls kommun ökat sitt NKI-värde från 67 till 71, dvs. med fyra enheter. Det serviceområde som företagarna är mest nöjda med är bemötande och minst nöjda är de med information. Eftersom en del frågor gjorts om i enkäten är vi försiktiga med hur vi tolkar förändringar över tid för de sex serviceområdena. Det kan ändå noteras att fem av sex serviceområden har ett högre index än 2011. Det område som ökat mest är rättssäkerhet med fem enheter. Företagarna i Sundsvalls kommun ger relativt likvärdiga betyg till de fem myndighetsområdena. Högst NKI får Bygglov med 73 och lägst NKI tilldelas Markupplåtelse med 68. Jämfört med 2011 har NKI-värdet för Brandtillsyn ökat, från en tidigare låg nivå, med hela 19 enheter. Inget område redovisar några negativa förändringar över tid. Jämfört med riksgenomsnitten är företagarna i Sundsvalls kommun nöjdare med fyra av de fem myndighetsområdena. Den största positiva skillnaden gäller området Bygglov där Sundsvalls kommuns NKI-värde är hela 13 enheter högre än totalresultatet för samtliga kommuner i undersökningen. I Sundsvalls kommun anser företagarna att bemötande, rättssäkerhet och effektivitet är viktigast. Eftersom rättssäkerhet visar på lägst betyg av dessa tre bör det området, i första hand, ingå i ett framtida förbättringsarbete.

NKI och Index Bild: NKI samt betygsindex per serviceområde 2011 och 2013

NKI och Index per myndighetsområde Tabell: NKI per myndighetsområde 2011 och 2013 Tabell: Betygsindex fördelat per myndighets- och serviceområde

Jämförelse med samtliga kommuner Tabell: NKI och betygsindex, jämförelse med samtliga kommuner

Största skillnaderna i jämförelse med samtliga kommuner Tabell: De fem enskilda frågor där Sundsvalls kommun har bäst resultat i jämförelse med samtliga kommuner:

Största skillnaderna i jämförelse med samtliga kommuner Tabell: De fem enskilda frågor där Sundsvalls kommun har sämst resultat i jämförelse med samtliga kommuner:

Prioriteringsmatris Bild: Prioriteringsmatris för Sundsvalls kommun