Kompetenta, fokuserade, tydliga & kommunikativa 

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
easyresearch. se/s. asp Varför?
Advertisements

januari : Fotboll februari : bloggen och Basket boll mars : Bord tennis april : Skriva projektet för fototävling.
732A24 Magisteruppsats, 20 poäng 732C27 Kandidatuppsats, 10 poäng • Den viktigaste (och roligaste) kursen i hela programmet − tillämpning av dels kursrelaterad.
[ ] Information om den gemensamma ansökan och om andra stadiets utbildningar Kim Johansson 2012.
SPF slår ett slag för det friska
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
Samordnare Digital agenda Västra Götalands län
- En presentation av resan dit... Varumärkes- och turismstrategi Öland Per Ekman, Tendensor Borgholm, 24 januari 2012.
Branding Strategimöte den 3 maj , 2010.
Kandidatuppsats VT14 Kursledare: Lotta Hallberg och Karl Wahlin
Ungdomslärling Vuxenlärling Vuxenlärling Vuxenlärling Blivande VVS:are
Förskoleråd 21 augusti 2013.
ATT SÖKA PROJEKT. VI BÖRJAR MED NÅGRA EXEMPEL Projekt: Stärka regionförbundet och lokalföreningen Projektbeskrivning: Fler ideella Vi vill ha in fler.
Kostnader för läkemedelsförmån samt läkemedel i slutenvård Observera! Förändrad statistik för slutenvården fr.o.m. år 2010 Utveckling t.o.m. februari 2012.
Landsbygdsprogrammet
Kandidatuppsats i Statistik F3
Öka servicen genom att använda fler kanaler så som e-tjänster, webb, telefon, e-post, sociala medier och personliga besök. Hålla webben mer uppdaterad.
Skånes Färdplan för Biogas Möte med användargruppen den 27 september 2011.
Vården i siffror Tekniska bilder 2015.
Rabattavtal TV4 Sverige/Avfall Sverige/Bright Media Kampanj: Farligt Avfall, Energiutvinning och Materialåtervinning Period: Aug 2010 – Dec 2011.
 1 Välkomna!.  Vad är helaskåne? Projekt för: Spelarrekrytering Skolor Idrottslyftet skolsamverkan för SkBBF och föreningar Föreningar 2 I samarbete.
Ola Nilsson Folkhälsoansvarig SPF:s förbundskansli SPF slår ett slag för det friska.
1. Förslagsprocessen 1. Information går ut till alla medlemmar under vecka 3 om att de har möjlighet att skicka in max tre förslag, förslagen skall inlämnas.
Bilden av Botkyrka Hur vi arbetar med kommunikation i en kommun som Botkyrka?
Skaraborgs turismstrategi Strategisk inriktning för utveckling av besöksnäringen i Skaraborg
Sandviks IK Ledarmöte US Agenda Hej och Välkomna Erik Ungdomssektionen 2015Erik/Alla Ekonomi Erik – Medlems- och deltagaravgifter – Försäljningsuppdrag.
Åland på MATKA Upplägg 2016 Går av stapeln torsdag –söndag, Fackdagar; torsdag-fredag till kl Allmänna dagar; fredag kl söndag.
Anna Hamberg Kick-off inför revideringen av näringslivsstrategin 22 januari.
Delregionalt Kollektivtrafikråd Skaraborg
Linnea projekt 10 Öka diabeteskunskapen hos omvårdnadspersonalen för att kunna ge Linnea en säkrare diabetesvård. Annika Karlsson, Veronica Bramstedt,
Innan du börjar För mer hjälp kontaktar du klubbens IT-ordförande eller avdelningen Electronic Learning via e-post: Denna presentation.
Föräldramöte BHC U11/U12 (Team -05). Agenda föräldramöte BHC Team Organisation 2.Säsongsplanering 3.Ekonomi 4.Material 5.Träningsmatcher.
Projekt Rehabkoordinator. Sjukskrivnings miljarden Pågår – Riktar sig till sjukskrivna eller personer med risk för sjukskrivning.
Välkomna! Ekerö ik introduktion Ekerö IK Fotboll P00.
Föräldramöte P06: Agenda  Säsong 2014 – tillbakablick  Säsong 2014 – slutfasen (vinter)  Säsong planering.
1 Avsnitt 4: Leoklubbmedlemskap. 2 Potentiella nya leomedlemmar bör uppfylla följande kvalifikationer: Måste vara i rätt åldersgrupp för Alpha (12-18.
Välkommen till Bassängnätverket! önskar Catarina och Marithe.
BSK Kansli. Agenda Presentationsrunda Träningar Matcher - ST-cupen 2011 Cuper Ekonomi Hemsidan Andra aktiviteter Övriga frågor.
Projekt livsmedel för SÄRSKILDA NÄRINGSÄNDAMÅL. Bakgrund Livsmedel för särskilda näringsändamål : Utredningar om dietistresurser och livsmedel.
Styrelsen Ekonomi Myndigheter och verk Kamratgården Övergripande frågor som berör alla sektioner.
Länsstyrelsens nya uppdrag insatser för asylsökande m.fl.
projekt livsmedel för SÄRSKILDA NÄRINGSÄNDAMÅL
Convention 2018 Vad? Varför? Vem? När?
IT-konsultbolag med inriktning på test och kvalitetssäkring
boka.livemusik.se/norrköping
Skogås-Trångsunds FF Ledarmöte
SUHF:s & UK-ämbetets Rektorsprogram
Föräldramöte 09 röd
Agenda till telefonavstämningar med Health Navigator
Undervisning i förskolan 12 oktober mars 2017
Utveckling av branschrådet för järnväg
Svenska Brukshundklubben
Undervisning i förskolan 12 oktober mars 2017
NyårsCUP 2017 AIS TEAM augusti 2016
Aktuellt COSMIC R8.1 Nummer 16 vecka
Regionala handlingsplaner
Marknadsföring FÖRETAG Ny hemsida smartboard.se
Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book
Föräldramöte AIS TEAM oktober 2015
Skolwebb för vårdnadshavare
Tidsplan.
Kommunikations-satsning
Vändagskampanjen 2019 Info för frivilliga
Förslagsprocessen 1. Information går ut till alla medlemmar under vecka 3 om att de har möjlighet att skicka in max tre förslag, förslagen skall inlämnas.
Förbättra klubbkvalitet
Vändagskampanjen 2019 Info för frivilliga
Kunskapsguiden Ny webbutbildning om läkemedelsbehandling av äldre
Välkomna till Ungoteket!
Utkast agenda Kunskapsråd
Dialogmöte enskild pedagogisk omsorg.
Presentationens avskrift:

Kompetenta, fokuserade, tydliga & kommunikativa  Veckomöte Kompetenta, fokuserade, tydliga & kommunikativa 

Agenda Destinationsutveckling Destinationsmarknadsföring Turistinformationen Ekonomi Varumärke Informationsärenden

Destinationsutveckling Projekt Övrigt Defence Arch Nature on track Gotland CB Tillgänglighet Green key certifiering/Blue Flag Citybreak?

Destinationsmarknadsföring REKRYTERING Sara Degerth börjar som marknadsassistent hos oss den 24 oktober. Övriga kandidater informerade. Deltar den 10 oktober i MATKA möte i Åbo. Plats/Bord OK, dator?, annat som behövs åtgärdas? MATKA 2017 Alla potentiella partners kontaktade per tel den 3 oktober. Intresse finns. Inbjudan till ett första Matka-möte går ut i slutet av nästa vecka. MÄSSOR Information om mässorna, inkl. kontaktperson på org. Upp till var och en att kontakta respektive kontaktperson ifall intresse för deltagande finns.

Destinationsmarknadsföring BROSCHYR – ÅLAND 2017 Akut: Vi behöver få beslut om huruvida den skall göras om eller ej. Input från styrelsen? MARKNADSFÖRINGSMÖTEN MED VÅRA VIKTIGASTE PARTNERS Bokning av möten pågår. KAMPANJER 2017 Tidsplan? GENOMGÅNG – BILDMATERIAL, Terese Andersson

Destinationsmarknadsföring HEMSIDAN Research & kontakt med anläggningar  Julrelaterade artiklarna uppdaterade (v 43): - Lillajul: alla fem språk http://www.visitaland.com/articles/lillajul/ - Julmarknader: alla fem språk  http://www.visitaland.com/articles/julmarknader/ - Julbord: sv, fi och eng http://www.visitaland.com/articles/julbord-pa-aland/ Lyfts snart på startsidan (bildspel och utvalda artiklar) och på sociala medier

Destinationsmarknadsföring MEDIABANKEN Nauticals julbilder (6 st., Nautical äger, tagna av TA) SKÖRDEFESTBILDER/APRIL: Endast för mf av eventet Skördefesten på Åland, ej av hösten på Åland osv. ”Vi vill gärna att ni lägger upp bilderna i mediabanken men det är viktigt att inte bilderna kan användas i andra sammanhang, t ex om Viking Line skriver om hösten.” FOTOGRAFIER: MARITIMA SKÄRGÅRDEN = DE:s bilder bl. a. för tyska marknaden Väljprocess: 265 st. bilder  80-90  35 Bildmöte med LBS och AG 2.11  ca 15 st.

Turistinformation

Ekonomi Kontering av fakturor Ingen moms i SEK fakturor (gäller ej mässor) Eurocard – underlag Processer/administrativa rutiner

Varumärke Visit Finlands reklambyrå SEK & Crey besökte Åland 11-12.11.(kommunikationen kring Maritima skärgård) - input till Rethink-kampanjen Januari 2017 - målet att samarbeta med Placebranders.se Nordic Branding seminarium i Hfors i januari(Linnea Johansson)

Informations- och diskussionsärenden Uppdatering av Team Handbok, förslag i slutet av januari, till styrelsen i februari Nytt löneunderlag 2017