Himlacupen 10-11 maj 2018
Agenda Allmän info om cupen Fördelning av arbetsuppgifter Info om arbetsuppgifterna Förslag och idéer till cupen Förslag och idéer till Sunnanådagen 8 september
Allmän info om cupen Klasserna 06-10 spelar 10/5 på Sörvalla IP (5-manna & 7-manna) Klasserna 04-05 spelar 11/5 på Sörvalla IP & Bollhallen (9-manna) I dagsläget är det 56 lag anmälda till cupen (26 lag utanför Skellefteå Kommun) Speltid 1x30 min Nya spelformerna Matchvärdar Sista anmälningsdag måndag 30 april Spelschema klart senast onsdag 2 maj Nya regler > Nyutbildade domare > Vissa domare kommer döma sina allra första matcher under cupen – Hjälp dem få ett positivt första intryck som domare
Nya spelformer Klasserna 09-10: 5-manna (30x20m) Klasserna 07-08: Liten 7-manna (50x30m) Klassen 06: Stor 7-manna (55x35m) Klassen 05: Liten 9-manna (65x50m) Klassen 04: Stor 9-manna (72x55m)
Matchvärdar 1 matchvärd vid respektive plan vid alla matcher. Förslagsvis: F/P 09-10 ansvarar för matchvärd vid spel på 5-manna planen F/P 07-08 ansvarar för matchvärd vid spel på 7-manna (liten) F/P 06 ansvarar för matchvärd vid spel på 7-manna (stor) F/P 05 ansvarar för matchvärd vid spel på 9-manna (liten) F04 ansvarar för matchvärd vid spel på 9-manna (stor) Matchvärdar bär blå fairplay-väst (SISU)
Rollen som matchvärd Syftet med matchvärdar är: Att skapa en god stämning för alla som närvarar vid Sunnanås hemmamatcher. Att vara ett stöd för ungdomsdomaren före, under och efter match. Att domare och motståndare känner sig välkomna och får hjälp att hitta till omklädningsrum. Rutiner för matchvärd Matchvärden tar emot motståndarlag och domare och hjälper dem hitta till omklädningsrum. Matchvärden presenterar sin roll för domare och motståndarlaget. Vid pågående ungdomsmatch är matchvärden placerad mellan lagen på ”tränarsidan”. Har tränarna synpunkter på domarnas insats tas detta upp med matchvärden. Efter matcher eller under pausen kan matchvärden förmedla konstruktiv feedback vidare till ungdomsdomaren för utveckling. Vid incidenter där publik eller ledare uppträtt på ett negativt sätt som påverkat domaren eller spelarna ska detta rapporteras till kansliet eller direkt till förbundet.
Fördelning av arbetsuppgifter Beslut i ungdomsgruppen den 26/4 2017 med rullande arbetsschema Detta år gäller följande: 04 & 05 Fixar lotteripriser, 5 godispåsar och 3 vinster per spelare 06 Sekretariat, sjukvård och prisutdelning 07 Grill 08 Kiosk 09 Lotteri & städning 10 Bakning Lite mer logistik detta år på fredagen 11/5 då cupen spelas på två anläggningar
Info om arbetsuppgifterna Fixa priser 5 godispåsar och 3 vinster per spelare (Lämnas till kansliet senast tisdag 8/5) Bockas av. Bakning (en långpannakaka eller motsvarande per spelare) (Lämnas till kansliet senast tisdag 8/5) Bockas av. Exakt spelschema sätts senast 2/5 Räkna preliminärt på 07.30-20.00 10/5 och 07.30-21.00 11/5 Varje åldersklass ansvarar för bemanning av respektive arbetsuppgifter. LÄMNA IN ARBETSSCHEMA TILL erik@sunnanask.se MED NAMN + TELEFONNUMMER SENAST SÖNDAG 6/5
Förslag och idéer till cupen?
Sunnanådagen lördagen 8 september 14.00 Sunnanå SK – Själevads IK Damer division 1 17.00 Sunnanå SK – Morön BK Herrar division 4 En härlig dag där vi samlar hela föreningen på Sörvalla där både damlaget och herrlaget spelar match. Ungdomsmatcher, kringarrangemang och aktiviteter?
Sunnanådagen lördagen 8 september Förslag och idéer: Låna in 3-mannasarg för att de yngsta ska prova på de kommande nya spelformen? TUSS-match? Hoppborg? Lyfta fram värdegrunder? Speedshooting/prickskytte? Lotterier och priser? Lansering av ny Sunnanåmössa? Vilka förslag och idéer har ni?