Framtidens kommunikation i saff

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Bonnierförlagen och den digitala bokmarknaden. Bonniers syn på den digitala boken - Ytterligare två format där vi kan förmedla våra berättelser - En chans.
Advertisements

Vårdhandboken säkerställer god och säker vård på lika villkor
Serverkampanj för mellanmarknaden – genom partnerpresentation: Bild endast för presentatör: visa inte Talare: Partner Presentationens titel: Kraften att.
Case: Helhetslösning för kodning och distribution samt publicering av kortfilmer via Internet Kund: Ungdomsstyrelsen Projekt: Netdays Workhops runt.
Internationella Kvinnoförbundet för Fred och Frihet.
Sociala medier Twitter Facebook Bloggar YouTube.
En del av Svenska Fotbollsförbundet
Bo Dahlbom 1 •Professor vid IT-universitetet i Göteborg •Forskningschef på Interactive Institute •Ordförande i Rådet för mobila tjänster •Makten över framtiden,
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Stödpaket och sponsring IK Bolton handbollsklubben med glädje och utveckling  IK Bolton är Stockholms största handbollsklubb och vi har.
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Affärsidé - företagets vägvisare
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Vidgade vyer och nya uppdrag Roland Esaiasson Svenska Daisykonsortiets konferens november 2014.
marknadsförarens verktygslåda
Föräldramöte U Agenda: Nya spelare med familjer, välkomna! Organisation kring laget, välkommen Robin Träningstider & Serie U13 ( TED ) Planerade.
Ekologiskt på frammarsch ! Helsingfors 24 januari Ann-Sofi Ljungqvist.
MODIGT MEDARBETARSKAP
Planerad Kommunikation - att skapa och använda en kommunikationsplan
Från 4 P till relationer Med kunden i centrum.
Drygt 9/10 av alla intäkterna utgörs således av medlemsavgifterna (den del som överförs till förbundet) plus annonsintäkter i Veteranen; 5 % är statliga.
1 Innehåll Branschen  Vision  Förhållningssätt  Fjärrvärmens idé Föreningen  Verksamhetsidé  Rollfördelning  Strategiska prioriteringar Mål  Kommunikation.
Namn på presentation. Ändras i Sidhuvud/Sidfot 1 Mål och vision BRANSCHEN ● Vision ● Idé ● Strategiska områden ● Framgångsfaktorer.
Marknadskommunikation och mediaval
1 Processen i Region Skåne Regional arbetsgrupp –identifiera målgrupper, –ta fram lämpliga kommunikationskanaler, –ta fram utbildningsmaterial, verktyg.
Samling och utbud Vårgårda Samling och utbud Beståndet och dess utveckling Vad har vi i våra fysiska och digitala hyllor? Är det vad våra brukare.
Temasegling- Sociala medier. Briggen Tre Kronor Temasegling- Sociala medier. Briggen Tre Kronor
Kapitel 9 Kalkyler med totala kostnader.
Strategiska perspektiv på verksamheten
Ta strid mot momshotet – du kan göra skillnad. Momshotet mot ideella föreningar - nuläge Ideella föreningar undantagna från momsredovisning sedan 30 år.
Ekonomi i rådgivningen Introduktionskurs Linköping 6-7 nov 2013.
Ledarkickoff BSMK Säsongen Agenda Info om styrelsen Vad gäller i år Nya domarregler IBIS Idrottonline Övrigt.
Föräldramöte 29 april.
Kvinnofridsmedel Emmaboda kommun I Emmaboda kommun har vi satsat på att ge råd och stöd till -Våldsutsatta kvinnor och - Våldsutsatta kvinnor med missbruksproblematik.
Vad säger bilden oss egentligen!?
ÄPPELHYLLEVARDAG FOLKBIBLIOTEKENS ARBETE MED TILLGÄNGLIGA MEDIER FÖR BARN Ingrid Källström Stockholm 23 april Tillgängliga medier på folkbibliotek2.
I KONTAKT MED MEDIA MÅNGA LÄSER VIA NÄTET ELLER TALTIDNINGAR EN DEL LÄSTER VANLIGA TIDNINGAR INSÄNDARE I TIDNINGEN VANLIGT FRÅN HANDIKAPPRÖRELSEN NOTISER.
Föräldramöte Söndagen den 23 augusti Tränare P02S Anders Kent Lena P02N Dimman Thomas.
Att nå ut i media Sveriges Arkitekter 17/2 #arkfrukost.
Presentation Förbundsmötet 2016 Etapp 1, Organisationsutredning.
Föräldramöte 4 maj 2015 Ledare och spelare Vad satsar vi på Vad har vi gjort säsong Vad händer nästa säsong Seriespel information.
Mediernas tillstånd Mer sport till folket – på webben Michael Karlsson Professor i medie- och kommunikationsvetenskap, Karlstads universitet 2 december.
Välkommen. Föreningens utvecklingsområden Föreningsidé Vision – Mål - Policy Struktur Kommunikation Materiella resurser Medlemmar.
IF Friskis&Svettis Kalmar Verksamhetsplan
Källor Ett samarbete mellan svenska och religionskunskap ht- 15.
Föräldrarmöte P-00 Nacka IBK Agenda  Återblick förra året  Tränarstab  Kommande säsong  Upplägg matcher och träningar  Ekonomi  Cuper/avgifter.
Räkna ut resultat Intäkter − Kostnader = Resultat.
Sveriges största näringslivsorganisation
Välkommen till information ang. Vöikers P 02
Dalarna ska vara ledande i Sverige för lanthandelsutveckling och
Välkomna Föräldramöte 5 sep 2016 Kl 18 – 20 Agendan ok?
Budget 2016/17 Lindome IBK 31 augusti 2016.
Internationell ekonomi (5 sp)
Geografi / samhällskunskap
Övning Tid: minuter Virala konsekvenser.
Syftet meden central Kundservice Effektivare kundkontakter
Förstudie Otålighet Läsa redan beslutade Intervjua aktiva och berörda
Föräldramöte IFK F09/10.
Klarar du en kris?.
Spel om Pengar - Idrott.
Stöd Lerums BK – gå med i Trekronan!
effektmätning för CASINO COSMOPOL –
Våra mål för säsongen 2018/2019 Vi vill förmedla att Innebandy är en rolig sport Vi ska ha roligt när vi träffas på träningar och matcher Våra tjejer ska.
Nya hemsidan Övergripande adress:
När /Var /Hur ska aktiviteten genomföras?
IF Friskis&Svettis Kalmar
Måndagar: Prata om kampanjer - att planera, räkna på - kap. 5 och 6 Fredagar: Göra egna exponeringar - gruppuppgift efter olika teman Power-Point ”Kampanjer”
Underlaget framtaget av på uppdrag av styrelseordförande.
Presentationens avskrift:

Framtidens kommunikation i saff Alla kan växa Thomas Björn & Jennifer Troëng

Kommunikationstrender Andelen rörlig bild växer ständigt. Plattformar för förmedling av material är grunden för medieaffärer och intäkter på flera områden. En icke linjär konsumtion av media. Delningskultur Snabbt publicering och delningsbart är viktigare en långsam publicering och hög kvalitet.

Vad går vi ifrån? Linjär mediekonsumtion Pratar runt kaffebordet Invänta nyheter i print Någon annan producerar och förmedlar Externt ägt material

nya Sporten

Process/Modell

intäktersmöjligheter Annonsintäkter 15 öre/klick via plattformens in försäljning. Ökad delning och spridning ger en plattform för att sälja mer lokal sponsring. Alla föreningar och lag har möjlighet till exponering oavsett storlek.  Lägg upp spelare (gratis) på hemsidan. Producera och publicera - även andras material. Ger också intäkter! Back drop som alltid syns vid intervjuer ger nya intäkter.

kostnader Produktion av innehåll. Resurser för publicering

så växer vi tillsammans Delningsmöjligheter som ger chansen till stor spridning Alla kan producera, dela och sända Nå fler och nya målgrupper Alla matcher kan sändas och få exponering med möjligheter till intäkter. Ökad synlighet ger ökade möjligheter till lokal eller nationell sponsring.