Arenabolaget i Linköping AB

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
januari : Fotboll februari : bloggen och Basket boll mars : Bord tennis april : Skriva projektet för fototävling.
Advertisements

Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Swot - analys.
Individuellt Stöd i Vuxenlivet Arbetslinjen 2.0
Marknadsplan Elvis Zahirovic Gorica Mlivic Christoffer Arvidsson
En upplevelse *
Marknadsplan Sandström de Wit
Thai Airways International
Marknadsplan för HälsoFreak
Branding Strategimöte den 3 maj , 2010.
Ortsutveckling Bettna Stormöte den 21 augusti 2013 Välkommen!
Kontaktsjuksköterskemöte 13 december 2013
Marknadskommunikation i praktiken
Building Bridges and Breaking Bonds
PA Consulting group ab.
Intressenter OL108A.
4. Nulägesanalys. Marknadsföring, Gleerups. S Fürst mfl
1 TUN-ingenjörsutbildningar vid Uppsala universitet.
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
WORKSHEETS AFFÄRSELEMENT. EXEMPEL LIAFÖRETAG FÖRETAG NI VILL JOBBA I FÖRETAG NI HAR JOBBAT I FÖRETAG NÅGON NI KÄNNER JOBBAR I AFFÄRSSPELET, 3 OLIKA BOLAG.
Vilken roll har de idéburna organisationer Kärt barn har många namn – idéburna, ideella, non-profit, kooperativ och sociala företag Unikt inte komplement.
Racketstadion – 2013 Presentation av marknadsföringsplan
Teresia Söderberg Carlqvist
Coaching och matchanalys för innebandy och handboll
Marknadsplan Gymbolaget
Projektår 2 - Forskningsuppdraget inom VUXBIB – Folkbibliotekens stöd för vuxnas lärande Eva-Maria Flöög Anette Eliasson Cecilia Gärdén Christina Persson.
Kap 10 Marknad för turism •
AU-matrisen Utbud Marknad Penetration
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Lefflers HiFi & Hembio AB
VUXENVUXEN DIDAKTIK UTVÄRDERING Petri Salo/Åbo Akademi/Pedagogiska institutionen 2001 Fem viktiga frågor i samband med utvärdering 1. När skall utvärderingen.
Ökad användning av antibiotika i Sverige. Sedan 1998 har antibiotikaförsäljningen i Sverige minskat. År 2004 vände dock trenden och under de senaste två.
Management Support Partners 1 Styrkor SvagheterHot Möjligheter SWOT.
Hemuppgift (gruppuppgift): Bransch- och affärsmodellanalys CBA01.
Marknadsföring av turism
Koll framåt Luleå. Luleå Lokaltrafik AB Ange Björk Vd.
Byråkrati sätter krokben för företagare Undersökning av Länsförsäkringar 2008.
Entreprenörsregionen AB Divisioner: Värdegrund? Vad står vi för? FlowPower Vårt erbjudande? Vad är varumärket laddat med? Service- och tjänsteavdelning.
Segmentering och one-to-one-marketing
Produktens olika delar
Svenska nationella evenemang
LINKÖPING Där idéer blir verklighet. Kort om Linköping invånare - landets femte största stad Låg snittålder – 39 år 34 procent har högskoleutbildning.
Rekommendationer - Hur handlar vi utifrån resultaten? Bibehåll förbättringsidén eller utveckla/avveckla, ny PGSA? Förbättringsområde: Patientförening för.
Diskussion om samgående mellan Djarfur och Vaengur Medlemsmöte
© Landja Marknadsanalys ABSäkerhet och olycksrisker Sveriges Lantbruk våren Sveriges Lantbruk våren 2013 En undersökning bland lantbrukare Jörgen.
Analysera mera Gunnar Gidenstam, Sveriges Kommuner och Landsting Marcel Moritz, Huddinge kommun Elisabeth Skoog Garås, Sveriges Kommuner och Landsting.
6:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Värdekedjan.
SWOT Styrkor – Svagheter – Möjligheter – Hot (Strength – Weakness – Opportunity – Threat) SWOT-analys är ett verktyg för att utforma en lämplig strategi.
[Produktnamn] Marknadsplan
LTUs SWOT Mats Westerberg Centrum för entreprenöriellt lärande
på personer i behov av hjälp
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
SWOT-analys av affärsområde grundskola
(c) kompetensresurs ab
Huvudföreningens uppgift är att
(Företagsnamn) SWOT-analys
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
(Företagsnamn) Affärsplan
Marknadsanalys en analys i fyra steg
på personer i behov av hjälp
på personer i behov av hjälp
Där idéer blir verklighet
[Produktnamn] Marknadsplan
Förbättra klubbkvalitet
OL108A // Introduktion till projektledning // Samhällsentreprenör
Patrik Lindfors kommunikationsdirektör Finsk-svenska handelskammaren
Bubblan i Bibblan Bibliotopia 2019 Robert Hagström Enhetschef Bibliotek och Bubblan samt Folkhälsostrateg.
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Spelansvar – företagens och spelarnas perspektiv
Presentationens avskrift:

Arenabolaget i Linköping AB Marknadsplan Arenabolaget i Linköping AB Shajan Kozegary Hassan Ali Thomas Negassi Junior Asante Robin Johansson Nermin Gutic

Upplägg Arenabolaget AB Nuvarande situation -> Analys -> Åtgärder -> Uppföljning Frågor

Nuvarande situation Lokalerna K&K och stångebrområdet erbjuder möjligheter Brett utbud Går bra för företaget, finns dock plats för småförbättringar

Intern och extern marknadsföringsanalys Lågkonjunktur Opererar inom sveriges 4:e största storstadsregion Finns möjlighet till utvidgning av interaktion via sociala medier

S.W.O.T-Analys Styrka: Östergötlands ledande evenemangsaktörer Möjligheter: Större befolkning, Linköpings flygplats Hot: Fortsatt lågkonjunktur, städer med "större/bättre" lokaler Svagheter: Skyltar inte med framgångar. Negativa resultat under 4 år, externt eller internt?

Mål och målpåverkande faktorer "Att vända landets blickar mot Linköping" "Vi ska våga vara annorlunda och unika med ett brett utbud av evenemang och mötesplatser för alla." Konkurren som kända artister och underhållare

Marknadsstrategi Marknadspenetration Geografisk position Differentiering

Åtgärdsförslag Använd positiv feedback Marknadsför sig mer mot studenter Möjligtvis införande av Medlemskort!?

Budget Svårt att få tag på information Inte ens marknadschefen kunde hjälpa oss Måste beställa offerter ifrån företag, det gör dom inte åt oss.

Uppföljning Hålla koll på antalet nya medlemmar Följa köpbeteende via CRM databas Hålla kontakt och ställa frågor via facebook/twitter

Frågor ?