Arenabolaget i Linköping AB Marknadsplan Arenabolaget i Linköping AB Shajan Kozegary Hassan Ali Thomas Negassi Junior Asante Robin Johansson Nermin Gutic
Upplägg Arenabolaget AB Nuvarande situation -> Analys -> Åtgärder -> Uppföljning Frågor
Nuvarande situation Lokalerna K&K och stångebrområdet erbjuder möjligheter Brett utbud Går bra för företaget, finns dock plats för småförbättringar
Intern och extern marknadsföringsanalys Lågkonjunktur Opererar inom sveriges 4:e största storstadsregion Finns möjlighet till utvidgning av interaktion via sociala medier
S.W.O.T-Analys Styrka: Östergötlands ledande evenemangsaktörer Möjligheter: Större befolkning, Linköpings flygplats Hot: Fortsatt lågkonjunktur, städer med "större/bättre" lokaler Svagheter: Skyltar inte med framgångar. Negativa resultat under 4 år, externt eller internt?
Mål och målpåverkande faktorer "Att vända landets blickar mot Linköping" "Vi ska våga vara annorlunda och unika med ett brett utbud av evenemang och mötesplatser för alla." Konkurren som kända artister och underhållare
Marknadsstrategi Marknadspenetration Geografisk position Differentiering
Åtgärdsförslag Använd positiv feedback Marknadsför sig mer mot studenter Möjligtvis införande av Medlemskort!?
Budget Svårt att få tag på information Inte ens marknadschefen kunde hjälpa oss Måste beställa offerter ifrån företag, det gör dom inte åt oss.
Uppföljning Hålla koll på antalet nya medlemmar Följa köpbeteende via CRM databas Hålla kontakt och ställa frågor via facebook/twitter
Frågor ?