Välkommen till Lättakuten! Odensvi Läkarmottagning

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
”från person till funktion”
Advertisements

Patientenkät sommaren -13
Bidrar en integrerad vårdmodell till personcentrerad vård ? sjuksköterskors erfarenheter från en onkologisk klinik Anki Delin Eriksson.
Vi är den lilla skolan mitt i city med nära till allt!
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Eksjö Särskilt boende.
Nolans modell MÅL Vad är det vi vill uppnå?
vi revolutionerar bokning av vård
Marie Skoglund och Kjersti Nylander Wahlgren
Lifecare Mobil Hemtjänst
Hur hanterar allmänläkaren antibiotikaresistensen på 15 minuter?
Bakgrund! Piteå kommun skall lägga om strukturen i det befintliga nätverket. Det kommer att gå från tre system som löper paralellt med varandra till ett.
Behovsanalys och brukardialog 2011
Medicinsk Vårdplan.
Det finns inga modeller Tillåt olikheter och frihet under ansvar.
Vårdval Kronoberg /1 Vårdval Kronoberg - fakta om modellen.
Linnea 9 En säkrare medicinering med Warfarin för Linnea Patientnära analys med CoaguChek xs pro i hemsjukvården Linda Strand- sjuksköterska i hemsjukvården.
Vill du ha fler gäster? Kostnadseffektiv och mätbar marknadsföring av din restaurang.
Samarbetet Försäkringskassan – Huddinge psykiatriska öppenvårdsmottagning Tvåpartsfinsam 2014 och 2015.
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Akutteamet vid Storviks HC. Hösten 2014 Läkartider som inte räcker till… Minskad arbetstid på ordinarie läkare Hyrläkare som uteblir Upplevelse av att.
Sammanställning av föräldraenkät Barnavdelningen för neurologi, 95B
Låna pengar direkt? Pengar fattas för det mesta kan man tycka. Åtminstone fattas de just då de behövs som mest. Hur många gånger har du fått försaka något,
Mall för kommunikationsplan. Den här mallen för kommunikationsplan är till för er som arbetar införandet av webbtidbok och andra e-tjänster. Väl planerad.
Personlig försäljning Kap. 2
Sammanställning av föräldraenkät Synostosmottagningen
Workshop 2: Skapa egna e-tjänster och skicka ärenden till era patienter.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Stockholms län Resultat för Camillas hemtjänst & service i Täby (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Varför skapa ett digitalt vårdbesök?
Mätning: Arbetssätt som möjliggör sammanhållen vård i hemmet
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Vad? Ett återuppringningssystem - samtalsbokning istället för kö för bl.a. vårdcentraler och bilverkstäder. Inte vanlig CallBack!
Utbildning av patienterna för att minska telefonrådgivning
Direkt-Access en lyckad process
Succé för Gislehälsans café för äldre
Hemblodtryck istället för mätning på vårdcentral
Cosmic R8.1 i primärvården
Webbtidbokning för patientens och vårdens bästa
Drop-in mottagning för provtagning
Samtalsterapeut direkt
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Mobilt Estherteam Huskvarna
Vad tycker äldre om äldreomsorgen
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Med E-tjänst mot framtiden!
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Självbetjäningsterminal i primärvården
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Omställningen av hälso- och sjukvården
Mobil hemsjukvårdsläkare Borås
Barn som anhöriga Ett projekt som Habiliteringscentrum deltar i utifrån ett nationellt projekt.
Oplanerad mottagning med IT stöd ger kraftiga förbättringar i telefontillgänglighet, produktivitet, kvalitet och arbetsmiljö Presentation av oss, Varför.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
VÅRDPLANERING UTIFRÅN PATIENTENS PERSPEKTIV
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Pilotprojekt – sjukgymnastbesök över internet
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Psykosocial ohälsa till rätt vårdnivå
Presentationens avskrift:

Välkommen till Lättakuten! Odensvi Läkarmottagning

LÄTTAKUTEN på Odensvi Läkarmottagning ”CollaboDoc är ett molnbaserat digitalt processverktyg för akutbesök i primärvården. Patienten lämnar digitalt sin sjukhistoria på pekskärmar i väntrummet och informationen kan sedan lätt hanteras av personalen på vårdcentralen. I produkten finns också ett stöd för kvalitativ och standardiserad journalföring som avlastar läkarna enormt.” CollaboDocs hemsida www.collabodoc.com

LÄTTAKUTEN på Odensvi Läkarmottagning BAKGRUND Behov av att försöka få fler tider hos läkare och sköterska. Behov av minskat tryck i telefon. Frigöra fler planerade tider till läkare. Ökad tillgänglighet och ökad patientdelaktighet. Minskat tryck på telefon. GENOMFÖRANDE Praktikertjänst har avtal med CollaboDoc AB som har utvecklat webbappklikationen och supporten. Vi har installerat två pekskärmar med uppkoppling till nätet. Inga personuppgifter sparas i applikationen då patienten raderats från CollaboDoc efter senast 17 dagar Ingen sammankoppling med Cosmic. ”Med våra moderna processverktyg hamnar patientmötet i centrum. Läkare får mer tid med patienterna då administrationen kring akutbesöken minimeras. Samverkan mellan läkare och sjuksköterska underlättas och patienten blir delaktig i sin egen vård på ett helt unikt sätt.”

LÄTTAKUTEN på Odensvi Läkarmottagning Fick du hjälp med det du sökte för på Lättakuten? Snabbt och smidigt, tog bara 15-20 minuter innan jag fick komma in till sköterska Vi fick hjälp med det vi sökte för och allt gick bra Väldigt bra bemött och smidigt sätt att söka vård Snabb service, kom in på 5 min och fick träffa läkare strax efter det togs prover Det var enkelt och smidigt Vad tycker du om möjligheten till att komma på besök utan att boka tid? Jättesmidigt att checka in sig själv och fylla i sina besvär Enkelt att registrera, fick snabbt hjälp Positivt att slippa telefonkön Kan ej datorer men det fick jag snabbt hjälp med Otroligt smidigt för oss som jobbar och har svårt att planera i förväg, mycket bra lösning

LÄTTAKUTEN på Odensvi Läkarmottagning UTVÄRDERING Bättre telefontillgänglighet Under september 2017 hade vi 191 st färre samtal än 2016 Samtalen kan avslutas på kortare tid Patienten känner sig trygg och nöjd Organisation Färre extrapatienter utanför schema till läkare Förbättrat samarbete och ökad teamkänsla Journalföring klar till senast nästa förmiddag Kompetenshöjning hos sköterskorna

Tack för visat intresse. Carina Kahlin, Verksamhetschef carina Tack för visat intresse! Carina Kahlin, Verksamhetschef carina.kahlin@ptj.se Carola Liljestrand, Medicinskt ansvarig/familjeläkare carola.liljestrand@ptj.se Lena Medin, Medicinsk sekreterare lena.medin@ptj.se