Processbeskrivning SANAJÄRJESTYS KÄÄNTYY, JOS AIKASANA ALOITTAA!

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Material för projektarbetet
Advertisements

Viktiga ord Tes Argument Motargument/ replik Huvudåsikt Ämnet/rubriken
Muntliga nationella prov i svenska
Att utveckla barns förståelse med hjälp av återberättande
SEKRETARIATSUTBILDNING inför säsongen
Kortprogram för cannabismissbrukare
Kräkseminarium Bo Ahrenfeldt
I detta shoppingcenter hade kvinnorna en möjlighet att välja en make bland olika män.....
CNC styrt linjärbord Projektledare Johan Hansson Deltagande Wressel AB.
 Klicka för att redigera dispositionstextens format  Andra dispositionsnivån  Tredje dispositionsnivån  Fjärde dispositionsni vån  Femte dispositi.
P ERSONLIG ASSISTANSKURS Fyrbodal. G ENOMFÖRANDEPLAN C3%B6rvaltningen/aldreomsorg/bilaga8- blankettgenomf.pdf.
Process beskrivning av valfri produkt Martina Rosenback 2002
Vilken/vilka av följande satser ger syntaxfel:
Syftet med föreläsningen Syftet med den här föreläsningsserien är att på önskade och utvalda kvällar använda de här kortare.
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Att skriva CV och personligt brev
Innehåll  Introduktion  Profeten Nuh (Noa)  Profeten Ibrahim (Abraham)  Profeten Musa (Moses)  Profeten ’Isa (Jesus)  Profeten.
Lite om fosterutvecklingen
Undertittel Presentation ODIN Fonder Stora Fondagen Falun/Borlänge Peter Östberg, Helena Ström, Daniel Bodin.
Du skall icke strejka Arbetsgivarens 7 förbudord.
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
Mitt modersmål.
Dokumentation av PRAO med hjälp av digitalt berättande
- att läsa & skriva noveller
MIN PRAO-DAG PÅ HÖGKULLEN Steg upp Färdig åkte. BÖRJAN PÅ DAGEN  Jag hjälpte till  Frukosten  Jag la puzzel  Vi gick ut  Träffade barn och vuxna.
Helen Ekelöf Kartan visar vägen till arkivets skattgömma.
Skriv in processens namn här Skriv in produktens och företagets namn här.
Version 1.11 Du ska starta bildspelet för övningsuppgiften. För att göra detta, leta upp symbolen som visas nedan och klicka på den. För att komma vidare.
Lite om fosterutvecklingen
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
AUSTRALIA Claire Stuckey Gosford, New South Wales.
Argumenterande tal.
Kriget tar slut på jorden ALLT PÅBÖRJADE NÄR BRITTERNA VANN SLAGET VID EL-ALAMEIN DÅ BRITTERNA VANN ALLA SLAG I AFRIKA EFTER DET OCH SÅ SNART VAR AFRIKA.
Huvudbyggnaden, U-vingen
Skapelseberättelsen.
Att driva förändringar med hjälp av kommunikation - Så nyttjar du kommunikationens kraft på bästa sätt i ditt förändringsarbete.
Den 20 september 2016Språkcentret/EK Provet i 5002 presentation 5-7 min/ person + diskussion i gruppen i 5-7 minuter.
Processbeskrivning för arbete med utbildningskontrakt.
Projekt: Ekenäsidyllen – en vidareförädling Journalnr: Bilaga 2 Sid 1 (11) Nya Ekenäs Samfällighetsförening.
Ju mer vi är tillsammans, tillsammans, tillsammans, ju mer vi är tillsammans ju gladare vi blir. För mina vänner är dina vänner och dina vänner är mina.
Låt väderprognosen styra ditt inomhusklimat ?. api/category/pmp1.5g/version/1/geopoint/lat/ /lon/17.927/data.json.
Click to edit Master subtitle style Massmedier i ett lokalt perspektiv Sveriges Radio Värmland P4.
TEXT: JAKOB AXELSSON FOTO: ROGER LUNDHOLM
Några viktiga regler angående
4S Konferens Kenth Olsson vice ordförande 4S styrelse
Muntlig övning ”Läs följande siffror”
Grammatikförstärkning Leena-Maija Åberg-Reinke
Alistuskonjunktiolla alkava sivulause
Se, jag gör något nytt! Jes.43:18-21
Att beskriva en tabell/ en figur/ ett diagram
Företagspresentation
Processbeskrivning SANAJÄRJESTYS KÄÄNTYY, JOS AIKASANA ALOITTAA!
Produktpresentation den 12 maj 2018 Språkcentret/EK.
Filmtajm!.
Normaliseringsprocessen
Några viktiga regler angående
Bild/Svenska – HT 2017 Klass 3B Björktjära Skola
Simhallen När, vem, vad, var Rubrik
Bild/Svenska – HT 2017 Klass 3B Björktjära Skola
Argumenterande tal i en np-version
FOKUS grammatik Päälauseen sanajärjestys.
Alistuskonjunktiolla alkava sivulause
Appen CLIPS Filmremsa (Medel)
Svårighetsgrad: Medelsvår
Region Östergötland eller resp kommun
Så här arbetar jag/vi med Idrottsmedelapplikationen
Universitets-direktör
EGradu – elektronisk bedömningsprocess och uppbevaring av magisteravhandlingar fr.o.m Tove Forslund September
Ekonomisk modell kopplad till Överenskommelse mellan Västra Götalands kommuner och Västra Götalandsregionen om samverkan vid in- och utskrivning från.
A C B D Vems påstående stämmer?
Presentationens avskrift:

Processbeskrivning SANAJÄRJESTYS KÄÄNTYY, JOS AIKASANA ALOITTAA! FÖRST måste man ha en CAD-fil som man överför till printern SEDAN fyller man på materialbehållaren DÄREFTER/EFTER DET/DÄRPÅ kan 3D-printningen påbörjas Printern skriver ut modellen lager för lager / skikt för skikt Printern fungerar på samma sätt som en bläckstråleskrivare EFTER ATT PRINTNINGEN ÄR AVSLUTAD (=sivulause) måste man låta modellen hårdna TILL SLUT/SLUTLIGEN har man en färdig produkt  VERBI ON AINA KAKKOSENA! SEKÄ SUORASSA ETTÄ KÄÄNT. PÄÄLAUSEESSA

Något har gått sönder! Vilken apparat/maskin? Vad har hänt/skett? Varför är apparaten/maskinen sönder? Hur ska apparaten/maskinen repareras? Förberedelser = valmistelut Redskap/verktyg = työvälineet Berätta hur reparationen går till! Använd imperativ Använd fraser för att beskriva processens faser Först, sedan/därefter/efter det/därpå Till slut/ till sist/ slutligen I början av/ i mitten av/ i slutet av processen Det första/andra/tredje steget ÄR att Den första/andra/tredje fasen ÄR att För det första/andra/tredje

Muita vaihtoehtoja: man- s-passiivi muista että passiivissa korostetaan tekemistä, tekijää ei välttämättä ilmaista MAN-rakenne S-passiivi FÖRST måste man ha en CAD-fil som man överför till printern SEDAN fyller man på materialbehållaren DÄREFTER kan man påbörja 3D-printningen. Printern (AKT) skriver ut modellen lager för lager / skikt för skikt Printern (AKT) fungerar på samma sätt som en bläckstråleskrivare EFTER ATT PRINTNINGEN ÄR AVSLUTAD (=sivulause) måste man låta modellen hårdna TILL SLUT/SLUTLIGEN har man en färdig produkt FÖRST måste det finnas (s-verbi) en CAD- fil SEDAN fylls (PASS) materialbehållaren DÄREFTER påbörjas (PASS) printningen Modellen/materialet skrivs ut (PASS) lager för lager Printern används (PASS) på samma sätt som en bläckstråleskrivare. När printningen har avslutats (PASS) låter man modellen hårdna Till slut/slutligen finns (s-verbi) det en färdig produkt.

Logik För det första För det andra För det tredje Och så vidare Faser Ha minst två!  argumenteringsteknik Den första fasen/det f-a steget Den andra fasen/det andra steget Tredje, fjärde, femte, sjätte, sjunde, åttonde, nionde, tionde… Därefter, efter det, sedan, därpå Till sist, till slut, avslutningsvis I början/mitten/slutet av processen För det första För det andra För det tredje Och så vidare