Ramavtalet i korthet Lunchkort 2016-2
Bakgrund Syftet med upphandlingen är att tillgodose UM:s behov av att erbjuda sina anställda subventionerad lunch genom att använda lunchkort. Upphandlingen strävar efter att de anställda ska erbjudas ett så brett utbud av lunchrestauranger som möjligt.
Vad kan du som Upphandlande myndighet göra själv? Börja med att göra en avropsanmälan på sedvanligt sätt via SKI:s hemsida. Kontrollera i matrisen ”Omfattning” vilken leverantör som gäller för länet ni tillhör. Här ser ni rangordningen och vilken leverantör som är rangordnad etta, respektive tvåa. Leverantörerna tar kontakt med er efter att ni har gjort avropsanmälan. Kontaktuppgifter till leverantörer finns på SKI:s ramavtalssida.
Avgränsningar Omfattar enbart lunchkort.
Leveransavtal från leverantör Tänk på att eventuellt leveransavtal från leverantör inte får strida mot ramavtalsvillkoren. Kontrollera leveranstid, uppsägningstid, etc.
Mer info från leverantörerna till arbetsgivare Sodexo: http://www.sodexobrs.se/om-sodexokortet/arbetsgivare/ Edenred: https://edenred.se/rikskuponger/arbetsgivare/
Kontaktuppgifter Kundsupport för upphandlingar och ramavtal Telefon: 08 525 029 96 E-post: ski-kundsupport@sklkommentus.se Måndag–torsdag: 09:00-16.00 Fredag: 09:00-15:00 Lunchstängt 11.15-12.00 Kategoriansvarig Peo Bengtsson, peo.bengtsson@sklkommentus.se