Paketering av innovationer, fysiska komponenter och tjänster

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
IT-sourcing på Apotek Hjärtat Petter Sundberg, CIO
Advertisements

Projekt Infrastruktur 2.0
Nordisk slutkundsmarknad
En meny av möjligheter Mål/målområde Koncept Patienten får ett standardiserat hemgångsmeddelande Påverkansanalys Involvera patient och närstående Patienten.
Planerad Kommunikation - att skapa och använda en kommunikationsplan
Systemkarta.
Ofta förekommande frågor
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Ny E-tjänst för Nyps
Effektiva möten eller möten med effekt?. Meeting Management Optimera effekten av alla möten i organisationen! Se mötet som ett strategiskt verktyg i att.
Att styra mot och följa upp mål i offentlig upphandling
Dataföreningen i Sverige
Hur fungerar innovationsupphandling med hänsyn till LOU?
Mina meddelanden Juridik & Informationssäkerhet Jeanna Thorslund Jurist Center för eSamhället.
Rom = människa/man.
Logistik vid husbyggnad
Samordnad Individuell Plan
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
Rekrytering av doktorand
Strategisk plan MEDICINSKA FAKULTETEN VID LUNDS UNIVERSITET.
KIV - Katalog I Väst KIV, är en regiongemensam katalog för säker elektronisk kommunikation och kvalitetssäkrad informationsmängd. Genom KIV erhålls en.
Struktur för att värdera strategiskt viktiga processer (enligt Cliff Norman, Texas, USA, API, Assositation in process Improvement) och uppdaterad och översatt.
Palliativregistret : Förbättrat resultat= Länet 3.9% Halmstad 4.5% Täckningsgrad= Länet 64.0% Halmstad 64.7% Legat som högst runt 67% 2013 Senior alert:
+ Projektledarens lilla blå
Riskgranskning av organisatoriska förändringar
Större flexibilitet i utbildningssystemet Ansökan om försöksverksamhet : Ge möjlighet att börja förskoleklass, grundskola vid andra tidpunkter än vid höstterminens.
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Mars 2010 NETinfo-möte Samordnat IT-stöd Lunds universitet Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow,
Nationellt samarbete eHälsa HSU Generell titel 2 remisser från SKL Den första presenterades 14 mars. Regionstyrelsen beslutade 27 mars. Remissen.
Energikartläggning i stora företag
1 Geoteknisk sektorsportal - översikt av tekniska system och dataflöde Mats Öberg, SGI Information till geotekniska konsulter.
KTH ROYAL INSTITUTE OF TECHNOLOGY Utvärdering av administrationen på KTH Lärdomar från ett utvecklingsprojekt.
KOSTPOLICY VUXENNÄMNDEN I ESKILSTUNA KOMMUN ANTAGEN AV VUXENNÄMNDEN
Välkommen som nyanställd till oss!. Våra kärnvärden Varför kärnvärden Historik.
Intern kommunikation och externa påverkansstrategier Hässleholm 18 november 2010 Mats Holmquist.
Bundet och fritt myndighetskapital Syfte att klarlägga andel kapital fritt disponibelt respektive bundet i framtida åtaganden  för verksamhetsstyrning.
Generell titel Gemensam IT samordningsfunktion 49 kommuner i Västra Götaland och Västra Götalandsregionen Resultat enkätundersökning - Användbarhet i KLARA.
Management Support Consultants 1 Dilemma eller möjlighet? Ledningsgruppen.
Landstingets resurscentrum Utbildning R8.1. Landstingets resurscentrum Budskap i korthet: Erik Sköldenberg R8.1 är RÄTT I linje med LULs strategiska mål.
Strategisk partnering
Hållbarhet – socialt ansvarstagande sprit 1
Vuxennämnden i eskilstuna kommun
Gradering av upphandlingspaket efter innovationsgrad
[Produktnamn] Marknadsplan
Medarbetarundersökning 2016
Övergripande målbilder Informations-inhämtning
Arbetsmoment under Workshop 2: Målbilder
Strategiska principer
Linnéuniversitetets verksamhetsplanering
Lönesamtal, lönesättande samtal och bedömningsområden
Förbättringspotential
Ledningens genomgång: Informationssäkerhet Mall där allt underlag finns i denna presentation Datum 2018-XX-XX.
En workshopmall från Länsstyrelsen Jämtlands län
Oplanerad mottagning med IT stöd ger kraftiga förbättringar i telefontillgänglighet, produktivitet, kvalitet och arbetsmiljö Presentation av oss, Varför.
Inköp utanför boxen Med en alltmer digitaliserad inköpsprocess kommer nya utmaningar. Vilka är dessa och hur ser inköp ut i framtiden?
Arbetsmoment under Workshop 3: Prioriterade innovationer
Olika fokus i olika delar av Kraljics matris
Leverantörssegmentering
Lönesamtal och bedömningsområden
Socialt ansvarsfull upphandling
Kartläggning av kundprocesser inom kommun och landsting
Lönesamtal och bedömningsområden
Statusrapport – Namn projekt
[Produktnamn] Marknadsplan
Bedömningsmodell Nytta Genomförbarhet 1. Ökad kvalité
EU i lokalpolitiken.
Pivotdiagram.
Välutvecklad process Strategiskt viktig process
Rekommendera en strategi
METOD Strategisk kompetensförsörjning
Föredragshållarens namn
EU i lokalpolitiken Förtydligar kopplingen mellan EU och den politiska vardagen En kvantitativ uppskattning – Hur mycket påverkar EU egentligen? I.
Presentationens avskrift:

Paketering av innovationer, fysiska komponenter och tjänster DRAFT Paketering av innovationer, fysiska komponenter och tjänster Framtagande av upphandlingspaket Fyll i nedan för varje föreslaget upphandlingspaket för att skapa en översikt lättförståelig sammanfattning. Innovationskort Komponenter (inklusive kringliggande tjänster) Övrig detaljering av upphandlingspaket Innovation direkt / Innovation över tid / Innovation genom partnerskap Om Innovation genom partnerskap – kommentar på existerande partnerskap Komplexitet Leverantörsmodell Översiktlig kontraktrelation (risk- och ansvarsfördelning) Rekommenderat förfarande Kostnadsestimat

Strategiska principer Uppfyllnadsgrad för upphandlingspaket DRAFT Paketering av innovationer, fysiska komponenter och tjänster Säkerställande att upphandlingspaket ligger i linje med ursprungliga mål och behov Fyll i nedan för varje upphandlingspaket för att avgöra till vilken grad de föreslagna upphandlingspaketen möter de strategiska principer som definierades i början av projektet. Målbild Princip 1 Princip 2 Princip 3 Princip 4 Princip 5 Princip 6 Princip 7 Strategiska principer Strategisk princip Uppfyllnadsgrad för upphandlingspaket Princip 1: T.ex. Igenkänning Princip 2: T.ex. Innovation Princip 3: T.ex. Flexibilitet Princip 4: T.ex. Affärsnytta Princip 5: T.ex. Patientflödespektivet Princip 6: T.ex. Partnerskap Princip 7: T.ex. Arbetsmiljö Målbild: T.ex. Patientnytta & -delaktighet Skala för Uppfyllnadsgrad = mycket hög uppfyllnad = hög uppfyllnad = medelhög uppfyllnad = låg uppfyllnad = mycket låg uppfyllnad = Ingen uppfyllnad