CM Implementation & Customer Support

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Om Handelsbanken.
Advertisements

Service Management & ITIL Solutions
Fokus på kundvärde och teamutveckling - så utnyttjar vi Lean principerna för framgång Rickard Eriksson, produktionsansvarig på Elicit
Varför är det viktigt att mäta?
Hugo Pettersson & Sara Bodin
Janne Dicander Koncern IS-IT strateg
Det lönar sig!.
Hur säkerställer vi affärsnyttan med MAXIMO implementation/användning?
Ett utvecklingsprojekt för hela Ulricehamns kommuns nya organisation och dess medarbetare. Projektägare: Ulricehamns kommun Projektperiod: –
Vision "Vi vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv." Copyright © 2007 Stadium "Vi vill inspirera till ett aktivt, roligt och.
Processkartläggning.
Drift av Platina 24-timmarsuppdraget driftas idag av IT Centralt inom
Effektiva och användarvänliga verktyg gör dina kunder framgångsrika! New releases of Vision 80/20.
Internetbanken - Smidiga tjänster för vardagsekonomin.
Gunilla Nordin.
Att arbeta praktiskt.
ISO/IEC kvalitetssäkrad IT-leverans
Schenker Air & Ocean E-lösningar för sjö- och flygtransporter
Göteborgs universitet förnyas
Dokument- och ärendehantering
Framtida modell för informationsutbyte Anders Berghman.
Maximo Användarförening höstmöte 2003
Ett processinriktat arbetssätt
Kinda och Linköping i samarbete med KK-stiftelsen
Referensgruppen på MMS 10 dec 2009 Mätningar av Webb-TV.
Lite sånt vi redan vet Världen vi lever i förändras allt snabbare
Panelen: Information, organisation och ledarskap: sammanfattning Leif Åberg Communicare
18-21 augusti 2004 Sociala media för statistik Hur kan nationella statistikbyråer utnyttja sociala medier för intern och extern kommunikation? Omvärldsbevakning.
A Synthesised Service Quality Model with Managerial Implications Grupp A2 Amir, Erik & Jessica.
TREFpunk + SUSEC höstmöte Chalmers + GU, Göteborg oktober 2004 Marta Petrides/Lars Rökaeus IT-avdelning GU.
Ledarskap - Kompetens – Delaktighet
IT utvecklar sociala tjänster! 1 KommITS 9 november 2011, Göteborg Åke Svenson, utredare, f d socialdirektör Järfälla,
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Juni 2009 NETinfo Samordnat IT-stöd Lunds universitet.
”Att underlätta människors vardag”
Ett arbete i att etablera en ny organisation Ledarforum 19 juni 2012
nov 06 Samordnad vårdplanering - projektet Ett gränsöverskridande verksamhetsutvecklingsprojekt C. Wisser
ISEC Support Ett bolag – En support. Fyra blir en! Fonda IT Secura Services ISEC SUPPORT.
Beställning av tjänster
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Mars 2010 NETinfo-möte Samordnat IT-stöd Lunds universitet Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow,
04/06/ Balanserade kunskapsflöden - därför behövs wfmd.org Balans i hela verksamheten > delarna.
NetInfo L U N D S U N I V E R S I T E T NetInfo Verksamhet 2008: ca 6 miljarder SEK ca 1/3 utbildning och 2/3 forskning Sveriges.
Introduktion till Stöd och behandling nationell förvaltning
Utvärdera – hur gör man praktiskt? Metoder och verktyg Presentation för Göta Styrgrupp,
Uppföljning av internationella benchmarks inom E-förvaltning
Nya möjligheter med hemagenter Christian Hultén, Transcom.
1 © copyright Aim 4 knowledge AB Referensmodell för en enklare väg till service management.
Medborgarrådgivningen leder dig till rätt offentlig tjänst och ger råd om hur tjänsterna används. Det går inte att inleda myndighetsärenden via Medborgarrådgivningen.
Lathund Ladoksupport.
Introduktion till The Rational IT Model
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
Vision Infocenter - en väg in
Universitetsadministrationen 2017
- Ett varmt välkomnande i kallt klimat
Rapport om ALMA-projektet
Cosmic R8.1 i primärvården
Arbetsmoment under Workshop 2: Målbilder
Kundens röst (Voice of the Customer VOC)
Quick Tips for Effective Spa Management To manage your spa effectively, you should consider training your staff, letting people know about your spa through various marketing channels, and focus on improving customer experience. Play the slideshow to
Intraservice Införandet av Office 365 -Den Digitala Arbetsplatsen Anders Nilsson IT-Chef.
Tips Fram till ”EDOC – Din verktygslåda” är det bara att klicka på…
ArtDatabanken Till styrmodell .
Att leda och genomföra transformation WS 3 Skellefteå
Effektkarta för extern webbplats
E-identitet för offentlig sektor, Efos
5 STEG TILL EN TRANSFORMATIONSPLAN 3. PRIORITERADE MISSION 1. DMI
Länsteknik Utgångspunkten är att skapa största möjliga värde för patienterna och att systematiskt efterfråga vad kunden vill ha.
Att leda och genomföra transformation WS 3 Region 10
Förvaltningsråd Region Västmanland
National Implementation of the GSBPM – The Swedish Experience
Presentationens avskrift:

CM Implementation & Customer Support 2012-04-17 Bengt Järnliden Jesper Nordin

Mission 2012-04-17

Vision och värderingar 2012-04-17

A Service of World Class 2012-04-17

2012-04-17

Verksamhet Customer Support teknisk support för privat- och företagskunder som nyttjar Nordeas elektroniska tjänster privatkunder alla dagar kl 7 - 23 företagskunder vardagar kl 8 - 20, helg kl 10 - 17 support till bankkontor och nordiska supportkolleger vardagar kl 8 - 18 uppdragsgivare är produktägaren för respektive tjänst 2012-04-17

Vad hjälper vi kunderna med? Installation Funktionalitet Betalningar Filsändning/filhämtning Kommunikation Databaser Säkerhetslösningar 2012-04-17

Produktägare och specialister, Nordea Vad händer när kunden ringer oss? OBS! Ca 99% av frågorna löses i första kontakten First Line Support Externa leverantörer Kolleger i Nordea Second Line Support BGC Nordea IT CM ICS Produktägare och specialister, Nordea Nordic Processor 2012-04-17

Change Management Arbetssätt Verktyg Organisation Modell Ledarskap tillsammans med personalen Arbetssätt Verktyg Ärendehantering Einstein Schemaläggning Telefonistyrning CSI / ESI Organisation Modell First & Second line Samordnare Gruppsammansättning Språkbank Rekrytering / urval Ledarskap Filosofi Synligt ledarskap Medlyssning RAK / PDD Kulturbärare Rekrytering / plan 2012-04-17

Resultatuppföljning Vad mäter vi? Kundnöjdhet Väntetid Öppen telefon Lösningsprocent Loggning av ärenden Personalnöjdhet Personalomsättning 2012-04-17

Frågor?