Välkomna
Agenda Rynninge IK Inriktning RIK Ungdom Örebroklassikern Aktiviteter 2013
Målsättning spelarutbildning 30% av A-trupperna från egna led = 5-6 stycken/år Minst 1 spelare aktuell för KIF resp ÖSK/år
För att lyckas med målsättningen är nyckeln en fungerande verksamhet/organisation
Rynninge IK Ungdom Senior Bemannat kansli Pettersbergs IP Grenadjärvallen Bollhallen
Ungdom P07 P06 F06 P05 F05 P04-03 F04 P02 F03 P01 F01,00,99 P00 P98 Sammanlagt c:a 220 ungdomar fördelade på 14 lag
Senior A-lag Herr Div 2 A-lag Dam Div 2 U 21 Herr Div 5 Herr Sammanlagt c:a 60 spelare fördelade på 4 lag
Kansliet Bemannat 08.00 – 16.00 mån-fred Kanslist Ann Vaktmästare Stickan och Jan-Åke
Pettersberg Konstgräset: RIK disponerar under 2013 planen mellan 1/5 – 31/10. RIK lag använder planen gratis under denna period. 1/11-30/4 kostnad ungdom 250kr/ timme, senior 500Kr/timme. RIK hyr ut planen under perioden 1/5-31/10, intäkterna till RIK. En 11-manna gräs, en 9-manna gräs, två 7-manna gräs, en till två 5-manna gräs. Gratis träning/match för lagen. RIK ansvarar för underhållet av planerna året runt. Kommunen äger planen.
Grenadjärvallen Rynninge IK:s representationsarena Konferensfaciliteter Badtunnor Lounch med grillmöjligheter Kiosk RIK ansvarar för underhåll av anläggningen
Bollhallen RIK har förtur på bokning RIK ansvarar för underhåll Gratis träning/matchtid för lagen, ingår i träningsavgiften
Sammanfattning Utbildade tränare från och med 2013 Gratis tränings- och matchtider (undantag konstgräset 1/11-30/4) Gratis deltagande i seriespel och DM Bollar Koner Västar Matchställ (bytes vartannat år eller vid behov) Domaravgift seriespel Ersättning till tränare 11-mannalag Planer för matchspel i den omfattning som respektive åldersklass kräver, gräs/bollhall Eget kansli för support och service av Grenadjärvallen, Pettersbergs IP, bollhallen samt för att sköta administrativ hantering av ungdoms- och senior verksamheten, bland annat domar-, serie- och cupadministration
Cupbidrag 2013
Rynninge IK Ungdomsfotboll ”DEN VITA TRÅDEN” DEN VITA TRÅDEN
Rynninge IK:s vita tråd bygger på Svenska Fotbollförbundets riktlinjer Rynninge IK:s vita tråd bygger på Svenska Fotbollförbundets riktlinjer. Dessa finns att hämta ur böckerna ”Fotbollens spela, lek och lär”, ”Träna och leda små lirare” samt ”Fair play”-häftet. Rynninge IK:s inriktning är att våra fotbollsledare skall få utbildning via ÖLFF samt via föreningens återkommande internutbildning och informationsinsatser. Första steget i denna satsning är ledardag i mars 2013.
Utbildning Utbildningen av våra ledare är oerhört viktig och har högsta prioritet. RIK erbjuder kurser i Örebro Läns Fotbollförbunds och SISU:s regi. Lag 6-9 år Ledarna genomför minst Avsparkskursen. Lag 10-12 år Ledarna genomför minst utbildning på BAS 1-nivå. Lag 13-16 år Alla som tränar ungdomar 13-16 år bör minst ha genomgått hela BAS 1 och gärna påbörjat utbildning på BAS 2-nivå. Inriktningen bör vara att huvudtränaren i dessa ålderklasser är extern.
Avgifter Medlemsavgift: 350 Kr enskild medlem 600 Kr familj Träningsavgift: 04 och senare 350 Kr 03-01 650 Kr 00-97 950 kr
Föräldraaktiviteter för föreningen 2013 Uppdrag från styrelsen Tydlighet i förväntan Årspaket med aktiviteter Inget tvång på sverigelotter Örebroklassikern
Örebroklassikern http://www.laget.se/orebroklassikern
Föräldraaktiviteter för föreningen Aktiviter räknas per familj inte per barn, familjer med flera barn i Rynninge IK kan dela upp sina timmar på lagen eller lägga alla på ett lag. I det senare fallet bör tiden läggas i ett lag med färre familjer. Antal timmar är uträknat på ett lag bestående av 15 familjer. Åldersklasserna 07-06 genomför aktiviter i begränsad omfattning, en kioskvecka och en helg bingolottoförsäljning vid ICA Maxi.
Föräldraaktiviteter för föreningen Örebroklassikerbiljetter 4 st/spelare varav 1 st/spelare skall vara såld före 3/2 2013. Örebroklassikern arbete 40 timmar/lag totalt. Bingolotter ICA Maxi 40 veckor gör 48 timmar/lag. Inventering ICA Maxi x 2 = 40 timmar/lag totalt. Cykelbytardagen 16 timmar/lag. Conventum 72 timmar/lag. Kiosken x 2 = totalt 40 timmar/lag. Sammanlagt: 256 timmar/lag. Delat på 15 familjer i ett lag ger det 17 timmar/familj. Räkna med 20 timmar/familj i aktivitet för 2013 för att ha lite marginal. De intäkter som dessa aktiviteter ger går oavkortat till föreningen för att täcka föreningens kostnader.
Föräldraaktiviteter för det egna laget För att kompencera det ökade timuttaget kommer principen 90% till laget och 10% till föreningen att tillämpas på alla aktiviteter utöver de tidigare nämnda. Varje lag kan alltså välja att själva genomföra aktiviteter utöver de som man gör till föreningen. Exempelvis sälja kakor, toapapper anordna minicuper, extrajobb i Conventum. I dessa fall går 90% av intäkterna till laget och 10% till föreningen. Alla aktiviteter anmäls till kansliet och intäkterna redovisas till kansliet.