Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Ledarmöte/Upptaktsmöte 2017/18 27e Augusti, 2017

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Ledarmöte/Upptaktsmöte 2017/18 27e Augusti, 2017"— Presentationens avskrift:

1 Ledarmöte/Upptaktsmöte 2017/18 27e Augusti, 2017

2 Agenda Röda tråden Domare Kansliet Träningstider Vaktmästare
Match arrangemang Calles Café bemanning  Tränarutbildning Ledarkläder Väners Pärla Cup

3 Röda tråden Vägledning och riktlinjer för barn- och Ungdoms -innebandy i IBK Lockerud Mariestad 2016/2017 Denna gäller fortfarande

4 Vår verksamhetsidé IBK Lockerud Mariestad ska bedriva tränings och tävlings verksamhet men hög kvalitet inom innebandy. Vår verksamhet kännetecknas av: Alla får vara med och är lika värda En genuin laganda och ett gott kamratskap Fair play Organisationen är effektiv och tydlig Attraktiva match- och cuparrangemang NOVAB Arena är en naturlig samlingsplats

5 Gemenskap Kvalitet Tradition
Vision Gemenskap Kvalitet Tradition IBK Lockerud Mariestad ska vara Sveriges ledande förening inom innebandyn med en stark och bred grund i egen ungdomsverksamhet.

6 Gemenskap Kvalitet Tradition
Kärnvärden Gemenskap Kvalitet Tradition Gemenskap Vår verksamhet präglas av jämlikhet, rättvisa och glädje. Spelarna har roligt och längtar till nästa träning och match. Alla ska ha möjlighet att delta. Kvalitet Våra ledare skall vara välutbildade och ha förmågan att skapa god miljö som leder till välutbildade spelare. Ett gott uppförande och framåtanda är våra ledord. Tradition Mariestad har en lång och framgångsrik historia inom innebandyn. Vi ska vårda Lockeruds klubbmärke, bära det med stolthet och fortsätta vara framgångsrika.

7 Våra ungdomsledare • Vara förebilder som ledare och människor för våra ungdomar, både på och utanför planen • Vara utbildade enligt Svenska Innebandyförbundets utvecklingsmodell • Alltid verka som ambassadörer för IBK Lockerud Mariestad Det innebär att ungdomsledarna ska: • Ha väl förberedda träningar • Skapa bra föräldrakontakt • Skapa bra relationer med domare och motståndare • Sträva efter att se och höra alla spelare • Vara lojal mot föreningen • Motarbeta all form av mobbning och rasism • Ta ansvar för barnen före och efter matchen

8 Spelarens ansvar i föreningen
Agera respektfullt mot andra människor och ta helt avstånd från mobbning Passa tider och lyssna på tränarna Använda ett vårdat språk Ha goda vanor gällande träning, vila, kost och skola Vara väl förberedd inför träningar och matcher Sköta om din och föreningens utrustning Använda skyddsglasögon tills du är 15 år Visa respekt för domare och motståndare Medverka aktivt för att skapa en bra lagkänsla i gruppen Sist men inte minst: Visa ett STORT Lockerudshjärta!

9 Föräldrarnas ansvar i föreningen
Som förälder är du viktig Föräldragruppsrepresentant Alla barn- och ungdomslag har en eller ett par föräldrar som är föräldragruppsrepresentant. Ideellt arbete i samband med A-lagens hemmamatcher Ideellt arbete i samband med ungdomslagens matcher Föreningen förväntar sig att du som förälder: Har en stöttande och positiv attityd mot spelare och ledar Aldrig skriker på domare eller motståndare under matcher Respekterar att det är ledarna som håller i träning eller match Ansvarar för att barnet/ungdomen sköter helheten med idrott, skola, vila och kost. Medverkar i de åtaganden som är kopplade till laget Söker upp information via föreningens hemsida lockerud.nu

10 Domare Nyheter inför säsongen 2017/18

11 Tillsammans är vi STARKA, tillsammans är vi OSLAGBARA!
”Kottens” tjänst på 65% är uppdelat 25% (10 tim./v) kansli och 40 % (15 tim./v) IB-gym (40 elever, 10 pass/v) = TOTALT 25 tim./v Målsättningen (kan revideras) är att vara på plats i hallen/kansliet följande dagar och tider fr.o.m. vecka 37:Måndag: (7), Tisdag: 7-13 (6), Onsdag: (6) Torsdag: 7-13 (6), Fredag: Ledig Kommer även att plugga under tiden till yrkeslärare på 50% (ett krav) samt att jag har ett litet sidoprojekt som fyller upp min tid Damlandslaget (VM-år) samt Guldsteget. Kommer även precis som alla ni (tack för att ni finns!) göra ett gäng ideella timmar i hallen då jag ingår i JAS Dam staben, vore oerhört tacksam om jag då får vara just den ideella ledaren.

12 Träningtider

13 Träningtider Tuna

14 Träningtider

15 Vaktmästare

16 Vaktmästarlistan

17 Match arrangemang -Rutin

18 Match arrangemang Dam

19 Match arrangemang Herr

20 Calles Café Grundtiderna för cafét under helgen är 10:00-19:00 båda lör & sön. Vid sammandrag som startar tidigare ska kiosken öppnas i samband med att sammandraget startar. Birgitta är där vid uppstart. Samtliga lag har minst 3 cafédagar att arbeta under säsongen (vardagsmatcher räknas dock inte in). De resterande tillfällena har lottats ut och några lag fick ta 4 cafédager De lag som spelar fredag - ni får gärna bemanna cafét en timme innan matchen startar och tills den är slut - ett trevligt inslag/bemötande motståndare/publik För frågor så maila och kontakta gärna kansliet caféveckan där ert lag ska ansvara så ni vet om ni ev. kan stänga tidigare Skulle det uppkomma krockar i schemat så ansvarar lagen att byta tillfällen med varandra för att inte missförstånd ska uppstå, därefter ska kansliet meddelas så det kan noteras.

21 Calles Café Excel ligger på ledarsidan : Exempel November

22 Tränarutbildning Robban informerar

23 Ledarkläder Utlämning ev efterbeställning

24 Vänerns Pärla Cup 2017

25 Övriga frågor Synpunkter Ideer Nästa ledarmöte
En aktivitet i Oktober/November


Ladda ner ppt "Ledarmöte/Upptaktsmöte 2017/18 27e Augusti, 2017"

Liknande presentationer


Google-annonser