Djur&Natur Butik – För proffs och fritid.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Affärsidé Vi vet att kunder vill ha aha-upplevelser, fräscha förslag, idéer och priser mm för att känna shoppingglädje. Personal finns inte alltid på plats,
Advertisements

1 Intervjuer med 39 Kvinnliga företagare i Vara Kommun Genomförda under juni – augusti 2006, av Ingrid Ullberg, Mångfald i Vinköl inom projektet Utveckling.
Från idé till lönsamt företag
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
Ta fram marknads- och säljprocesserna och skapa en proaktiv organisation
Processkartläggning.
Mobil Marknadsföring & Kundklubbar Ivar Uttergård Marknadschef
Bankdagen Fredrik Sauter Vd Skandiabanken 1. 2 Vi älskar våra kunder! Vi vill vara personliga och föra en dialog med våra kunder. Det kräver att vi lyssnar.
Affärsintegration och Asset Management
Mål Verksamheten Fokusera verksamheten geografiskt och skapa/behålla ett välplanerat utbud
BORIS dagen 10/ Kvalitet och förbättringar Viktoria Svensson Sven Klaesson.
Kunskaper och förmågor FEK1
3D/Fotoarmband – Säkerhet och Marknadsföring
Marknadsplan för HälsoFreak
Hundgodis är nödvändigt även för våra “bästa vänner” och en självklarhet i de flesta fackhandelsbutiker. Dessvärre kan både kvalitet och leveranssäkerhet.
Seminarium 3: Dissekering av ett erbjudande
6 april april april april april april april april april april 2017
Affärsidé - företagets vägvisare
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
M. Hernant (2010).
Referensgruppen på MMS 10 dec 2009 Mätningar av Webb-TV.
”Samverka eller dö !” Johan Nordenswan
marknadsförarens verktygslåda
Isglöd – Allt är möjligt!. Isglöd-filosofin Omöjligt? Då är du på rätt väg! Problem blir möjligheter Inte bättre men annorlunda Mångfald eller enfald?
Kap 6: Marknadsstrategier
Varmt välkommen!. Jag heter... och mina förväntningar...
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Kvalitetsprogram 2014 Kvalitet som konkurrensfördel!
Marknadskommunikation och mediaval
Kunden Kotler: “It is no longer enough to satisfy customers. You must delight them.”
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
TREADMÖTE 15 APRIL 2010/VÅRA ROLLER I PROJEKTET 1 ETT SAMVERKANSPROJEKT FÖR STUDENTER, FÖRETAGARE SAMT MENTORER I SKÅNE NV MENTORERNAS ”BIDRAG” Matchning.
ICA Seminarium 3 – dissekera ett erbjudande Grupp D4.
Välkommen till Videum Science Park!. Idéer föds där människor möts.
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Förra måndagens program:
Vi ser bara möjligheter… låt oss bevisa det Programförmedling Jane Brauer bra priser! spara tid!
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Nyföretagar- Centrum 18 maj Från idéer till framgångsrika företag Almis uppdrag Bidra till tillväxt och innovation genom att utveckla konkurrens-
HOLGERS STUGMATERIAL. Holger Larsson grundade Holgers Stugmaterial AB den 24 februari Detta var samma dag som yngste sonen Torbjörn föddes.
Kap. 1 Planera sortimentet
Extra pengar till lagkassorna. Information till alla ledare i IF Lödde. Hej alla ledare i IF Lödde. Vi i styrelsen har under åren sett att det finns ett.
Susanna Heldt Cassel Docent i kulturgeografi, Tourism Studies, Högskolan Dalarna. Attraktiva platser och regioner – vad säger forskningen och hur kan vi.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Stimulerande butiksmiljö
RAVELLI tjäna pengar till föreningen/laget eller klassen
Vår utmaning ifjol Antalet kunder. Öka vår intjäning.
Korta noteringar från borden
Veckans fördjupning handlar om en diagnos som vissa barn föds med
Produkt, pris, plats och påverkan
SÄLJAKTIVITETER SÄLJAKTIVITETER KAN:
Gränsen som attraktion
Stimulerande butiksmiljö
VISION LEAD THE JEANS MARKET IN SWEDEN
Välkommen till Riksstämman 2018!
Praktiskt och tider kring varumärkesbytet
(Företagsnamn) Affärsplan
Kap. 1 Planera sortimentet
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Välkommen till arkitektkopia En värld av trycksaker.
Sverige Antal Butiker Drygt 130 st Sverige omsättning >20 miljarder
Året som gått Näringslivs- och destinationsutveckling
Måndagar: Prata om kampanjer - att planera, räkna på - kap. 5 och 6 Fredagar: Göra egna exponeringar - gruppuppgift efter olika teman Power-Point ”Kampanjer”
Presentationens avskrift:

Djur&Natur Butik – För proffs och fritid

Djur&Natur – ett verktyg för framgång Vi erbjuder… Ett gemensamt starkt varumärke som marknadsförs på ett konsekvent sätt. Fokus på att dra nya kunder till din butik. Fokus på förbrukningsvaror som gör att kunderna återkommer ofta. Leverantörer med starka varumärken och en erkänt hög kvalitet. En enhetlig marknadsföring som är kostnadseffektiv och har hög genomslagskraft tack vare kedjans storlek.

Låt oss bli en del av er! Shop in Shop, yta 25–30 kvm ca 7–8 sektioner + 2–3 sektioner för Royal Canin, Ever Clean, Iams, Eukanuba

Fördelar Starkt och välkänt varumärke. Kostnadseffektiv och genomslagskraftig marknadsföring. Starka leverantörer. Hög status hos leverantörer och bra inköpsavtal tack vare kedjans storlek. Kampanjpriser varje månad för att stimulera merförsäljning. 10 öre/kg i extra rabatt på allt Svenska foderproducerat säckat foder. Tillgång till ett nätverk för utbyte av idéer och erfarenheter. Kompetenshöjande aktiviteter och utbildningar. Hjälp att planera butikens layout och sortiment. Kampanjtidning 10 ggr/år med egen avsändare.

Obligatoriska (shop-in-shop) Valfria (utökat sortiment) Leverantörer Obligatoriska (shop-in-shop) Svenska Foder Royal Canin Hansbo Willab Tree of Pets (Everclean/Iams/Eukanuba) Dogman Doggy Lupus (Four friends, Espree, Cewa m fl) Valfria (utökat sortiment) Ocean Jacson Fiskars Klassfoder Halla Foder (beställs via Imazo) Imazo Delaval Promotion i Boo (butiksmaterial)

Du kan förvänta dig av oss Gemensamt varumärke 10 öre extra i rabatt på Svenska Foders egenproducerade foder. Lägre inköps- och kampanjpriser hos de flesta leverantörer. Kampanjtidning (ODR) 10 gånger per år med attraktiva erbjudanden. Viss hjälp med skyltar, kampanjmaterial etc. Gemensamma utbildningar med fokus på att utveckla försäljningen. Exklusivt för Djur&Natur-butikerna.

Vi förväntar oss av dig Shop-in-shop/basartiklar ska alltid finnas i ditt sortiment. Kampanjvaror ska finnas i din butik vid kampanjstart och vara tydligt exponerade. Utsänt marknadsmaterial och bilder till sociala media används. Kostnad för kampanjtidningen: 80 öre/ex. Egen avsändare 750:-. Rekommenderad kvant 4500 ex. Minsta kvant 1500 ex. Varumärket Djur&Natur vårdas och används frekvent. Djur&Natur-skylt sätts upp väl synligt på butikens fasad.

Frågor? Välkommen att kontakta: Roger Valkegård, Servicechef/Butiksansvarig 010-130 29 76 roger.valkegard@svenskafoder.se