X-mottagningen: Väntetider 2001 Konsten att göra en poster som lockar till läsning Ingressen börjar med konklusionen eller det nya, det intressantaste resultatet. Behöver du mer än fyra rader text gör inte rutan bredare utan välj två spalter istället! Ha inte för mycket text i postern. Se den som en annons eller som en löpsedel för ditt forbättringsarbete Ovan: intresseväckande rubrik, inte överskrift! På denna plats: namn på den/de som gjort studien som presenteras i postern. + ev posterns nummer. Syfte/Mål/ SMART Vad vill du uppnår?Här följer brödtext med vad ni hade för bakgrund och mål för arbetet. Ha gärna lite luft mellan styckena. Inte för långa textstycken. Vnvnvnvnvnvnvnvnvnvnvnvnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn Bnbhdyergrfidfjfjfgurfjkfofmvmgjhfiepwekdepepep Resultat, Fler friska med ny behandling Beskriv resultat kortfattat här och lite om er tolkning av resultatet. Ppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp Slutsatser Xcvdgcbcjhfmnvgklg fjkfnvnfj cvnvfh dfhdddnc dndhdf - Vnbbmgjfgmdf Förbättringsidé Vilka metoder anvöände nivnvnvnvnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnk. Bnmnmnmbmnmnnmvcmmvmbmnmmmmmmmm. Sammanfattning Det vi lärt i detta arbete: (i punktform) Viktiga Punkter Som du vill Betona Bild och bildtext läses av många = denna tex är viktig! Låt den innehålla någon viktig uppgift som tillför något. En bra bild fungerar också som infångare och intresseväckare = välj något som sticker ut eller överraskar. Ta gärna fram någon detalj som du vill peka på i form av en illustration X-mottagningen: Väntetider 2001 Hur vet du att en förändring är en förbättring? Mätningar Tabell Första testet Ny checklista infördes OBS: Tänk på att detta format för postern är för A3. Välj A3 vid utskrift, Vill du skriva ut postern på en A4: förminska, dvs välj t ex 72 %! Läkare slutade Byt ut tabellerna, markera tabellen, ta bort, klistra in ny, ramen är en egen sak) Var god ta samman- fattning här + visitkort Förklarande text till tabellen Förklarande text till tabellen
X-mottagningen: Väntetider 2001 Namn på den/de som gjort studien som presenteras i postern. + ev posterns nummer. Musik utanför mottagningen gav kortare köer Sammanfattning Text som sammanfattar resultat och arbetet Bvnsljknveo vneovne knq vnvbmn. Vksdfnv sdcvnelrjkgv vmnvldfdf cvlökslkn cvmlösidk sdölm vxs cmsö bnfjm vbmgbfgj. Det vi lärt i detta arbete/ slutsatser: (i punktform) Viktiga Punkter Som du vill Betona Ingressen börjar med konklusionen eller det nya, det intressantaste resultatet. Byt ut tabellerna, markera tabellen, ta bort, klistra in ny, ramen är en egen sak) Här fortsätter texten från ingressen om ytterligare ord behöver sägas om det nya, det intressantaste. Det som lockar till läsning. Resultat Beskriv resultat kortfattat här och lite om er tolkning av resultatet. Pppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp ppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp Hur vet du att en förändring är en förbättring? Mätningar Skjvbdkjcvevn lövnlvnlk cvnwlkc nwlkcvnwlcv nwvnkcvnwk cvn Syfte/Mål/ SMART Här följer brödtext med vad ni hade för bakgrund och mål för arbetet. Ha gärna lite luft mellan styckena. Inte för långa textstycken. Vnvnvnvnvnvnvnvnvnvnvnvnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn Bnbhdyergrfidfjfjfgurfjkfofmvmgjhfiepwekdepepep Byt ut tabellerna, markera tabellen, ta bort, klistra in ny, ramen är en egen sak) X-mottagningen: Väntetider 2001 Förklarande text till tabellen Nästa steg Vad händer härnäst Beskriv vilka frågeställningar som återstår, eller andra idéer om vad som kan bli nästa steg i detta arbete. Pppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp Förbättringsidé Vilka metoder använde nivnvnvnvnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnk. Bnmnmnmbmnmnnmvcmmvmbmnmmmmmmmm. Förklarande text till tabellerna.