Banktjänster 2012-2 - Avropsstöd Version 1.6. 2016-09-262 Innehållsförteckning A) Avropsprocessens steg I materialet i denna presentation finns en beskrivning.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ändringar i EU:s rättsmedels-direktiv m.m.
Advertisements

En översikt och introduktion till den nya lagstiftningen Offentlig upphandling och e-affärer Stockholm den 17 januari 2008 Advokat Elisabeth Legnerfält.
Förändringar i LOU och LUF Gävle den 11 oktober 2011
Skrivare kopiatorer och tjänster 09
Ewa Lidén Kassel Projekt nr Introduktion 2009 Verktyg 6 och 7 Ergo-Check Arbetsställnings- Check.
Dispositif d’Evaluation des moyens et modes de Communication Internationale De l’Entreprise A Leonardo da Vinci project coordinated by the Chalon/Saône,
Hur du praktiskt tillämpar Programvaror 2013
Inköpsrutiner.
1 Svenska Kommunförbundet och Landstingsförbundet i samverkan Ramavtal i offentlig upphandling Förbundsjurist Ulf Palm Sveriges Kommuner och Landsting.
Inköpsbehov har uppstått
Managementkonsulttjänster
Bygg- och miljökontoret Ånge Kommun
Hur har det gått efter införandet av nya LOU?
Upphandling Hur gör vi ?
PROJEKTARBETE 2010 – 2011.
Försäkring av tjänstepension Avropsstöd- Version 1.0 Kontaktperson; Stellan Kolbäck Säkra Södra Berget AB.
Skrivare kopiatorer och tjänster 09
Banktjänster Avropsstöd Version 1.5
Offentlig sektors ramavtal för ärendehanteringssystem
Avropsprocessen, del 1 Maria Gil, Enheten för IT-upphandling.
Lämna anbud på våra upphandlingar. Registrera dig på e-avrop för att bevaka, prenumerera och lämna anbud på våra upphandlingar 1.Gå in på
Karolinska Institutet Utbildning steg 1 Inköp & upphandlingsenheten
Ramavtalet ”Programvaror och Programvaror som molntjänst 2014” i korthet
Kommunikationslösning för licensansökningar (KLAS)
Struktur och innehåll för avtalet mellan Kulturarvsintitutionerna och Bildupphovsrätt Grundvillkor och Individuella avtal.
Avropsstöd Trygghetslarm och larmmottagning 2012.
Klagomål på Helixgymnasiet Enligt 4 kap. 8§ Skollagen ska huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen. På den.
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Information från Kammarkollegiet om anskaffning av e-legitimering genom avrop från ramavtalsområdet Informationsförsörjning Version
Regler för upphandling Med offentlig upphandling avses de åtgärder som vidtas av en upphandlande myndighet för att tilldela ett kontrakt eller ingå ett.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Telefoni ” i korthet
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Järnhandelsvaror 2015.
Upphandling i Skövde kommun Upphandlingsverksamhet Central upphandlingsenhet Varor, tjänster och driftentreprenader exkl. bygg- och anläggningsentreprenader.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Medel för disk- och spoldesinfektion
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Datakommunikation 2014” i korthet
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Avfallskärl 2014.
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:5
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:2
Process hyresavtal Reviderad AN.
Projektprocessen, samlingsbild
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:4
Lathund TI Tekniska Konsulter B Innan du gör ett avrop läs:
Lathund TI Tekniska Konsulter A Innan du gör ett avrop läs:
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Ramavtalet i korthet Elenergi 2016 (statliga myndigheter)
Dynamiskt inköpssystem för bränslepellets i korthet
Informationsträff om nytt upphandlingsförfarande för SK-kurser
Tillsättning av prefekt
Ramavtalet i korthet Litteratur 2016
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Förnyad konkurrensutsättning
”Lagen om samverkan vid utskrivning från sluten hälso- och sjukvård”
Ramavtalet i korthet Stationstankning 2017
Övergång Möbler Möbler 2017 Regionalt inköpsstöd Anna Törnqvist
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Dynamiskt inköpssystem (DIS)
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Socialt ansvarsfull upphandling
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Aktivera administrationsmodulen i Business Online
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Ramavtalet ”e-Arkiv 2016” i korthet
Inköp och upphandling på KTH - översikt Kontakta alltid inköpsansvarig på skolan för information och vägledning, och/eller skolans webbplats för inköp.
Enkätlänkar via todaytoo version
Avropsvägledning – Boknings- och bidragslösningar
Stöd till precisering av avrop från Ramavtalet ”bokning och bidrag”
Presentationens avskrift:

Banktjänster Avropsstöd Version 1.6

Innehållsförteckning A) Avropsprocessens steg I materialet i denna presentation finns en beskrivning över avropsprocessens steg och vägledning i processen.

Avropsprocessens steg 1. Behovsanalys Analysera ert behov av tjänster Ta fram era nuvarande volymer och nuvarande kostnader 2. Avropsprocessen Skicka skriftlig avropsförfrågan Öppna och värdera avropssvaret Meddela beslut Iaktta avtalsspärr (rekommendation) 3. Avropsavtal Upprätta avropsavtal (Kontrakt) samt produkt- och tjänsteavtal

1. Behovsanalys Innan ni skickar den formella avropsförfrågan till bankerna rekommenderar SKI att ni gör en intern behovsanalys. Behovsanalysen syftar bl.a. till att besvara följande frågor; a)Vilket är vårt behov idag och framöver? b)Vilka är våra nuvarande volymer idag och framöver? c)Vad betalar vi idag för tjänsterna? Hur stor är vår budget för tjänsterna? Finns det behov att träffa bankerna och diskutera tjänsterna? Det kan vara bra att i ett tidigt skede träffa bankerna i syfte att få en presentation av tjänster och/eller diskutera specifika behov/lösningar för er. Vill ni komma i kontakt börja hos de som är övergripande ansvariga för ramavtalet, se kontaktinformationen på vår hemsida,

2. Avropsprocessen Nedan beskrivs processen för att genomföra ett avrop mot ramavtalet för Banktjänster a)För att ha rätt att tillämpa SKIs ramavtal måste ni anmäla att ni vill tillämpa SKIs ramavtal samt acceptera SKIs allmänna villkor. Detta görs via SKIs hemsida på ett enkelt sätt. Er upphandlingschef eller motsvarande har inloggningsuppgifter och ska göra denna anmälan till SKI. Vill ni ha mer information om anmälningsprocessen så hittar ni den här: b)Precisera er avropsförfrågan. Ta fram en skriftlig avropsförfrågan och skicka den till Ramavtalsbankerna. Avropsförfrågan ska sändas skriftligen eller per e-post. I avropsförfrågan ska Avropare hänvisa till Ramavtalet. Ange skälig tid för när avropssvaret ska vara er tillhanda. Denna tidsfrist ska fastställas med hänsyn till avropsförfrågans komplexitet samt den tid som behövs för att lämna avropssvar. SKI rekommenderar en tidsfrist som omfattar minst 4 veckor. Här finns en förlaga för hur en sådan avropsförfrågan med bilagor kan vara utformad (dubbelklicka på ikonerna): c)Avropssvaren ska vara skriftliga. Avropssvar från Ramavtalsbank öppnas först efter tidsfristen för inlämnandet har gått ut. Avropare värderar det inkomna svaret. d)Avropare ska meddela svarande Ramavtalsbanker om det beslut som fattats om tilldelning i den förnyade konkurrensutsättningen. Meddela ert tilldelningsbesked alternativt ert beslut att avbryta den förnyade konkurrensutsättningen. För att avbryta den förnyade konkurrensutsättningen ska giltigt skäl finnas. Att tjänsterna blir för dyra utifrån er budget kan vara sådant giltigt skäl. SKI rekommenderar avropare att tillämpa en frivillig avtalsspärr om 10 dagar. Tillämpas en frivillig avtalsspärr i enlighet med 16 kap 15§ LOU kan inte kontraktet (avropsavtalet) ogilitigförklaras enligt LOU 16 kap 13§

3. Avropsavtal Efter den förnyade konkurrensutsättningen tecknas ett Kontrakt (ett avropsavtal) med vinnande Ramavtalsbank. Förlaga för avropsavtalet finns här: I tillägg till kontraktet ska de aktuella produkt/tjänsteavtal som behövs för att tjänsterna ska kunna nyttjas tecknas. Handlingarnas inbördes ordning regleras i Ramavtalet och i avropsavtalet. Söker ni information om Ramavtalets villkor så finns det på SKIs hemsida:

Kontakt Hör gärna av er med eventuella frågor eller funderingar kring ramavtalet och dess tillämpning, Mejlen vidarebefordras till ansvarig projektledare, som sedan har två arbetsdagar på sig att återkoppla.