Funderar ni på att lägga ut inköpsfunktionen? Outsourcing av inköpsfunktioner är ett utmärkt sätt att gå från reaktivt till proaktivt inköp.
Outsourcing av inköpsfunktioner ger er: Sänkta personalkostnader Ökad kapacitet Ökad inköpseffektivitet Lägre anskaffningskostnad Högre kontroll Ökad flexibilitet Högre vinstmarginaler
Skräddarsy inköpsfunktionen efter rådande behov En modern inköpsavdelning Dagens inköpsorganisationer måste ständigt utvecklas och blir en allt viktigare funktion för företagets framtid. För att lyckas med detta behövs specialkompetenser och flexibla inköpsavdelningar som kan ta höjd och arbeta på nya sätt. Antingen eller, eller både och.... Har outsourcing av inköp någon positiv effekt på din verksamhet? Eller anställer du hellre en inköpare till? Det är många företagare och chefer som ställer sig den frågan. En del lägger ut hela bolagets inköpsfunktion. Andra väljer att hålla allt inom företaget. Många plockar russinen ur kakan och gör en kombination av både och.
Se vad det betyder för ditt företag när du rekryterar respektive outsourcar NyrekryteringOutsourcing Personalkostnad + Lön + Semesterlön + Arbetsgivaravgifter + Avtalsförsäkringar + Endast fast månadskostnad KapacitetEn heltidsanställd inköpareEtt inköpsteam (2-5 personer) EffektivitetInköpsarbetet utförs av en resurs Inköpsarbetet utförs av flera olika kompetenser
Partiell outsourcing – en affärsmodell som bidrar till stora förbättringar i företags måluppfyllelse, produktivitet och förmåga att leverera kvalitet Lagarbete - Få tillgång till ett dedikerat inköpsteam för att säkerställa kvalitet och effektivitet i inköpsprocessen Skalbarhet - Öka och minska resurserna efter rådande behov Transparens - Behåll kontrollen över företagets inköp och priser Ökade marginaler - Sänk de totala inköpskostnaderna och förbättra företagets konkurrenskraft Partiell outsourcing LagarbeteSkalbarhet Full kontroll Ökade marginaler
MIC Procurement effektiviserar inköpsarbetet och hjälper till att lyfta affären Outsourcing med hjälp av MIC Procurement är ett utmärkt sätt att gå från reaktivt till proaktivt inköp, då vårt tjänsteutbud, vår kunskap och vår metodik garanterar realiserade besparingar. Eftersom inköp av varor och tjänster är ett företags största kostnadspost arbetar vi alltid tids- och kostnadseffektivt med inköp för att spara både tid och pengar åt dig och organisationen. Tillsammans skapar vi bättre affärer!
MIC Procurement kan driva olika inköpsprojekt eller hela inköpsfunktionen åt er. Vi stödjer och avlastar er i er strävan att bli ännu mer högpresterande. Vår roll och ansvar: Vi arbetar proaktivt med alla nivåer av inköp; operativt, taktiskt och strategiskt Vi upphandlar nya samt omförhandlar befintliga leverantörsavtal Vi förbättrar det totala resultatet inköp levererar Er roll och ansvar: Ni behåller själva köpbeslutet men outsourcar genomförandet av inköpsarbetet Ni har beställarkompetens Ni undertecknar avtal och betalar era inköp, direkt till leverantören
Tillgång till rätt kompetens och de resurser ni behöver Vi hoppas att vi lyckats ge svar på några frågor och funderingar kring alternativen, rekrytera nytt eller välja outsourcingalternativet, för er inköpsfunktion. Kontakta oss gärna om ni vill veta mer. Läs mer om oss och våra tjänster på