2010 Bertil Stivén 0708-35 88 36.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Föräldramöte F-05.
Advertisements

Sponsorer Välkommen till BP Blixten på nationaldagen! Praktisk information Parkering: Avgiftsfria parkeringar finns bl a på grusplanen vid Åkeshov. Vägbeskrivning.
En väl fungerande cuporganisation. Vi vet vad som behöver göras.
Vinterserie Väst 4 ordnar Vinterserie i åldersklasserna : 2003 spelar fyra söndagar i Västerby 2004 spelar fyra söndagar i Ingå 2005.
BIF-cupen Informationsmöte den 3/11 Cuphelgen Organisation Ansvarsområden Övrigt.
SFK F04 SYD – Organisation
Välkomna till föräldramöte SFK P01:1 Tomas Lejweman måndag 9-dec-2013.
Föräldramöte F-03 2/ VÄLKOMNA!.
Föräldramöte Gefle IF P-01
P05 Vinterserie/Talvisarja Matchprogram – Lagens ansvarsområden Otteluohjelma – Joukkueiden vastuualueet.
Hjälp oss utveckla Kärra KIF genom att sponsra med något av följande paket.
ARBETSGRUPPER & UPPGIFTER
Bollnäs Fotboll pojkar-04 Säsongen Kvällens innehåll Kommande säsong – träningstider och match Cupspelande Medlemsavgift Möjlighet till bättre ekonomi.
Välkomna till föräldramötet för P Kringledammen.
Fotboll. ÄLTA GUBBS ORGANISERAR OCH UNGDOMSLAGEN ARRANGERAR FOTBOLLENS FESTDAG Tema: En manifestation av föreningens ungdomsverksamhet.
Föräldramöte STFF P05 blå Mossen Tillbaka blick 2013 Laget har växt från ca 40 till nästan 60 grabbar Vi har varit 7st tränare Vi har varit.
Varmt välkomna. Dagens agenda. Presentation. Tränare. Träningstider vår/höst Träningsdag 2/4. S:T Erikscupen. Globen Cup. Mäklarhuset Cup. Naturstädning.
Vänersborgscupen februari Team 06 Spånga Hockey.
Välkomna Informationsträff BDGF Junior Agenda Skandia Tour Distrikt o Arrangörer o Vem ansvarar för tävlingarna o Startavgift o Läget i GIT o.
VÄLKOMNA Föräldramöte P07 14 april Agenda Presentation av ledarstab och ansvarsområden 2016 Träningar 2016 Matcher 2016 Teambuilding Föräldraengagemang.
PÄRLAN CUP MARIESTAD Cupinformation & Avgifter Speldatum: Lördag och söndag 2-3 April 2016 Spelplats: Novab Arena (4 hallar under samma tak); ICA.
Välkomna till säsongen 2013 Föräldrar- och spelarmöte Hovet
Hagaströms SK - Fotboll Box Gävle Telefon: Fax: Hemsida: Bankgiro.
P02 Föräldramöte Agenda Rekapitulation av förra mötet Nästa säsong.
VÄLKOMMEN till SÖRSKOGENS IF Fotboll / Innebandy / Tennis En informationsskrift om Sörskogens IF TILL ALLA FÖRÄLDRAR och SUPPORTRAR Som förälder och supporter.
Välkommen till Sundsvall City IBC Träningstider P/F07 Tisdagar kl – i Hedbergskas gymnastikhall Medlems- och träningsavgift säsongen 2013/2014.
Falu IF A-pojk Säsongen 2014/15 1. Agenda Ledarstab inklusive Supportfunktioner Säsongen som kommer Träning Seriespel Cuper/Träningsläger Ekonomi Övriga.
Johanna Frisk Cup SK Irons cup för flickor 2012 Glädje och Gemenskap.
Föräldramöte Våmbs IF P14 April Säsongen 2016 Ny säsong för killarna med gemensam träningsgrupp för P14 (02 och 03) med fortsatt fokus på utveckling.
Föräldrarmöte 4 maj 2013 Vad satsar vi på Ledare och spelare Vad har vi gjort säsong Vad händer nästa säsong Ekonomi Material Övrigt.
Välkommen!F04 Föräldramöte 2017 F04
Föräldramöte Skandia kl 18:00
Föräldramöte SIF P-06 April 2017.
Cuporganisation GIF Sundsvall Ungdom.
SK Irons cup för flickor 2012 Glädje och Gemenskap
Välkomna till Kungsbacka Hockey Academy Cup 2017
VÄLKOMNA TILL OV helsingborg
Så var det dags igen för Seko:s årliga julgransplundring!
2017.
Föräldramöte 13 februari 2017
P06-BLÅSVART Fotboll Föräldramöte 12/
VÄLKOMMEN!
Agenda Söderköpings IK PF03 Föräldramöte 19/3
Föräldramöte BAIK P02/P01 Innebandy
Örby IS Innebandysektionen.
Eskilstuna Cup den 8/
STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER
Vänerns Pärla Cup Vänerns Pärla Cup 2017.
Föräldramöte IFK KALIX P-08
KIF dagen 13 maj F 08/09 har ansvaret för chokladhjulet
KIF dagen Lördagen den 13 maj kl på Inlag Lotteri med fina priser, uppblåsbar rutschkana, chokladhjul, lekar, café, loppis fotbollskor och.
Välkommen till föräldramöte Lerkil P8
Så var det dags igen för Seko:s årliga julgransplundring!
P06 Föräldramöte
Välkomna till föräldramöte F07/08
Föräldramöte Vaksala flickor -09 svart
Föräldramöte Skara HF F06.
7-manna cup HÅLLTIDER KIOSKEN ÄR ÖPPEN! LOTTERI & ANDRA AKTIVITETER
Sponsringspolicy Sponsring är en viktig inkomstkälla för Obbola IK. För att både vi och våra sponsorer ska får ut mesta möjliga nytta av våra sponsorsamarbeten.
FRÖLUNDA UNGDOM
Himlacupen maj 2018.
Föräldraträff 22/ Agenda Träningscup 29/9
Föräldramöte Agenda: Seriespel under säsongen
Föräldramöte P Föräldramöte P
Lysekils HK Föräldramöte
Onsala BK Information P
Lysekils HK Föräldramöte
Hockeyskoj Med Vik Team 08.
Föräldramöte P
Sammandrag Värdförening
Presentationens avskrift:

2010 Bertil Stivén

Datum och platser Första helgen IFK 29 jan - 31 jan Andra helgen TIS 5 feb - 7 feb Skarpängshallen

Bakgrund Täby-Blixten Fotboll är ett koncept som har blivit mycket populärt. Cupen är från början ett IFK Täby arrangemang. Nu drivs cupen i samarbete med Täby IS I år kommer vi att ta emot 216 lag.

Om cupen Deltagande lag spelar cupen på 2 timmar (totaltid är ca 3 timmar med uppvärmning och prisutdelning). Alla spelar lika mycket: 5 matcher om 12 min. = 60 min. total speltid. Ingen utslagsturnering Alla får pris. Gemensam prisutdelning. Nivåindelat (Lätt och Svår).

Viktigt om tävlingen Att tiderna hålls (det är endast 3 minuter mellan varje match). Ingen tilläggstid. Matcherna startas och avslutas av sekretariatet. Att det finns domare på plats när matcherna startar Att funktionärerna är på plats

IFK Täby Fotboll och Täby IS Fotboll planerar och administrerar cupen Marknadsföring Anmälning Inbetalning Spelschema Information (hemsida, välkomstblad, matchprogram, skyltar, sponsorblad, mm) Möten Budget/Resultat Sponsorhantering Resultatsystem Inköp och leverans av priser och medaljer

Domare Arrangerande klubb i respektive hall ansvarar för domartillsättningen. Domarlistor ska finnas upprättade senast den 10 januari. Listan ska innehålla Namn, adress, telefon, mobil, och epost. Gemensamt domarmöte hålls i mitten på januari. Domarna erhåller 40 kr per match.

Arrangerande lag Sekretariat (4 personer per miniturnering). Domare (minst 2 domare per miniturnering). Tillsättning av domare sköts av respektive förening. Kafé- och lotteripersonal (4 personer per miniturnering) Städpersonal Bruttointäkt till laget: – kr

Ekonomi Intäkter Anmälningsavgift: 900 kr Anmälningsavgift för TIS och IFK: 500 kr Sponsorintäkter Café- och lotteriintäkter Kostnader Domarkostnader, 40 kr per match Medaljer och priser Hyror Trycksaker Resultatsystem Övrigt

Att göra under hösten Information till alla. Bestämma organisation (se förslag) Göra arbetsschema Bestämma tid för möte i januari Hitta sponsorer. Billiga/gratis Café- produkter. Jobba med lotteriet Sälja sponsorpaket

Ledningsgrupper Ledningsgrupp 2-3 personer Sekretariat 2-3 personer Café 2-3 personer Lotteri 1-2 personer Städ/park 1-2 personer

Arbetslag under cupen Arbetslagschef Admin/Sekretariat 1 personer Sekretariat på plan 2 vuxna Café 2 vuxna + ungdomar Lotteri 1 vuxen + ungdomar Städ/park 1 vuxen + ungdomar Domare 2- 3 personer Ansvarig Cupgeneral Respektive arbetslag ansvarar för två mini-cuper. Ett pass startar t ex på lördag kl, 07:15 och varar till 12:15. Övertagande arbetslag kommer 11:15 och får instruktioner från avlämnande arbetslag. På fredagen är det endast 3 mini-cuper. Om ett arbetslag tar hela fredagskvällen bör det arbetslaget ha fler medarbetare. OBS! Arbetslagschefen ringer ca 4-7 dagar före cupstart till samtliga medlemmar i Arbetslaget för att verifiera att alla i arbetslaget vet vad de ska göra och att de kommer rätt dag och rätt tid. Arbetslagschefen rapporterar att allt är ok till Cupgeneralen. Mail/sms fungerar inte. Det krävs personlig kontakt.