Cover 2016 Att göra en egen tolkning på någon annans låt. På nätet finns otaliga videos med personer som gör covers av berömda låtar. Ibland härmar de.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Pedagogisk planering Åk 7 - 9
Advertisements

easyresearch. se/s. asp Varför?
ALINQ.
Skapa, gestalta, kommunicera
Undervisa och betygsätta i ämnet musik på grundskolans högstadium
Skapa jullåtar i grupp med Garageband
Föreläsning av Ingvar Pettersson & Robert Björk
Ta ställning Samarbeta Argumentera Respektera.
UNDERLAG FÖR BEDÖMNING AV APU ETT FÖRSTA FÖRSLAG.
Skapa jullåtar i grupp med Garageband Fyra tillfällen av skapande för år sju.
BETYG I ÅRSKURS 6.
Musik & kommunikation 50p.
Förändringar i skolan En sammanfattning av de förändringar som påverkar er föräldrar Urban Åström Förvaltningschef BoU Lars Thorin Utvecklingsledare BoU.
En avancerad miniräknare
Hur du böjer regelbundna -ar verb i presens
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
Att hålla en presentation
Ett arbetsområde om poesi
ACT Att hantera stress och främja hälsa
Groupwise – skicka mail
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
Muntlig presentation.
KUNSKAPSKRAV I 6:AN Musikämnet.
Satsdelar En satsdel kan vara ett eller flera ord.
Världsmusik Musik från hela världen!
Bluesens historia åk6.
Stumfilm åk 7.
ÅRSKURS 4.
Spela i band! Idag ska vi bestämma vilka låtar vi ska spela och titta på kunskapskraven.
Det här bör du kunna innan Sexan.
Västernorrlandsmodellen används för att lyssna till barn som brukare
Välkomna till musiken! Solsången Hur långt har ni kommit med er rap? Hur kan vi arbeta med texterna? Kan man sätta ihop texterna med varandra? Träna på.
Skolutveckling genom aktionsforskning
Välkomna Klassbloggen Lärare i klassen Skolrådsrepresentanter
Lärande, enligt PUH om hur du kan bli ägare av ditt eget lärande
Bild 1 av 7 I sovrummet finns en bänk med olika pratapparater. Det kan vara lättare att lyssna på ett inspelat meddelande än att läsa en text.
Hur får vi Sigbox att bli en helhet? BFL, SUA, IKT.
Ungdomars medievanor Undersökning och analys av vilka digitala mötesplatser ungdomar rör sig på.
Välkomna till musiken! Sång, Analys av en poplåt Skriva eget, komponera Mål: Du tränar på att sjunga Du tränar, bygger upp din instrumentkunskap Du tränar.
Förskoleklassen Jonstorpsskolan Förskoleklassens verksamhet Förskoleklassverksamhetens syfte är att ge barnen en trygg övergång mellan förskola och grundskola.
Språk är makt! Fundera på uttrycket! Enskilt Par Alla.
Starta bildspelet 1. Starta Bildspelet genom att klicka på Ikonen Bildspel i din webbläsare. 2. Klicka sedan, en gång, var som helst i dokumentet.
(använd bildspelsläge) Så här fyller du i omdömesformuläret.
DRÖMMARNAS BUDSKAP Undrar du också ibland varför du drömt som du gjort under natten? Varför dyker en del personer upp som du inte träffat på evigheter?
Lära för livet!.
Rädda klassrummet.
Cover Att göra en egen tolkning på någon annans låt.
PRAKTISK INSTRUMENT KÄNNEDOM
ETT VIKTIGT MÖTE OM DITT BARNS IDROTTANDE
Träna svenska A och B Häfte 3 Hälsningsfraser.
Centrala teman i musik Åk 8.
ETT VIKTIGT MÖTE OM DITT BARNS IDROTTANDE
Tillvalskurser i musik
Förvaring Du kommer att få skapa en egen produkt med hjälp av de tekniker och material du provat på de senaste veckorna!
Test av par 5 på Hål 1 – V29 Bankommitten: Linus Stafner, Daniel Arvidsson, Annika Knutsson och Joakim Lagerkvist Uppdaterad:
(använd bildspelsläge) Så här fyller du i omdömesformuläret
ETT VIKTIGT MÖTE OM DITT BARNS IDROTTANDE
Förändringar i skolan En sammanfattning av de förändringar som påverkar er föräldrar Urban Åström Förvaltningschef BoU Lars Thorin Utvecklingsledare BoU.
OBS! Lägg gärna in er föreningslogga på denna sidan!
Verksamhetsbeskrivning
Musikens verktyg INSTRUMENT.
Rädda klassrummet SLÖJD.
Redovisa match 3 senast den 8 februari 2019 på mina sidor
Fotboll Fristad Goif F10 Ledare: Magnus Kamsula, Leif Andersson, Anton Björnberg och Niklas Rydell.
OBS! Lägg gärna in er föreningslogga på denna sidan!
Redovisa match 3 senast den 6 mars 2020 på mina sidor
Föräldrainformation av familjewebben
EFKbön, vecka 42, okt Be för: Processen med Omtaget.
EFKbön, vecka 41, 5-11 okt Be för: Processen med Omtaget.
Presentationens avskrift:

Cover 2016 Att göra en egen tolkning på någon annans låt. På nätet finns otaliga videos med personer som gör covers av berömda låtar. Ibland härmar de originalet skickligt men många lägger också till något eget till sin tolkning.

Vad ska du göra? Du ska göra en cover/egen tolkning på någon annans låt. Under hela arbetet ska du föra loggbok i ditt häfte över din process Du ska sjunga och spela på ett ackordinstrument När du övat klart ska du spela in låten i Garageband. Där ska du också lägga till fler ljudspår där du t.ex. lägger en sångstämma och/eller andra instrument eller loppar som finns i programmet. Dessa olika spår ska du sedan arrangera och skapa en helhet utifrån en form t.ex: intro, vers, refr, vers, refr, utro. När det är klart ska du maila låten till

Kunskapskrav som täcks in är: Sång Spela ackordinstrument Tolka – eget uttryck Skapa – arrangera med hjälp av digitala verktyg Ge omdömen om musicerande

Exempel på arbeten och betygsnivåer E – sjung och spela in en enkel/barn sång med ackord och minst ett ytterligare ljudspår i Garageband. C – sjung och spela in en sång med 3 – 4 ackord i Garageband, lägg sedan upp minst 2 ljudspår, t.ex sångstämma och/eller ytterligare instrument eller loopar A - sjung och spela in en sång med 3 – 4 ackord i Garageband, lägg upp ett fullt arrangemang med en tydlig form, använd sångstämmor, och smartinstrument. Kommentera på ett välutvecklat sätt ditt arrangemang.

Att göra idag! 1. Tänk på vad du kan och på vad du behöver öva. 2. Tänk ut en eller ett par sånger som skulle vara roliga att arbeta med under flera veckor. 3. Låna en platta och lyssna på låtarna. Hur skulle du kunna göra låten på ditt sätt? Prova att pausa och sjunga den i en lägre eller högre tonart –fungerar det bättre? 4. Ta dina förslag till Mattias och prata om vad du kan göra. Skriv i din skrivbok vad du vill göra (särskilt viktigt om du inte kunnat prata ordentligt med Mattias. Gör en ”coverplan”!

Fler förslag!