SpeedMedia Export ServicePerformance BusinessSearchSalesPerformanceWork-FlowPerformanceBusinessPerformanceGroup Försäljning Venture Cup 9 februari.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Är du vår nya kollega i Stockholm?
Advertisements

Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
PRUTA INTE MED DIG SJÄLV!
EIO-Q Ledningssystem - leder till bättre resultat
Från idé till lönsamt företag
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
Effektiv försäljningsprocess Werner Risberg VP, Sales
Sellmasters affärsidé
Föreläsning PGA 5 september 2011 Thomas Sonesson MONTREE AB.
Projektbeskrivning för Affärschansprojekt VILNIUS 2007.
till en presentation av System och lösningar med RFID
Lars Sandberg Företagares synpunkter på systemet Kreativa grupper, upplägg och resultat.
Intervju inför ViV-projektet.
VILKA VAR DE VIKTIGASTE LÄRDOMARNA FRÅN CASET?
En partner som får ditt företag att växa Venture Cup
VI GÖR INFORMATIONSAVDELNINGEN
Leveraging the business Till slut kräver tillväxt att man rör sig från det tidigare affärsområdet. Denna strategi kan innebära risk. För att undvika en.
Vad krävs för att klara en kommersialisering?
Affärsidé - företagets vägvisare
1:a Möte Offert process Avsluts process
Navigeringshjälp för företag som vill utvecklas!.
Kvällens program: Kort information om Eksjö Gymnasium och programmen. Fördjupad information av programmen i respektive sal: kl kl kl
VÄLKOMNA till seminarium om Business Health – ett modernt synsätt på hälsa som utgår från affären
Varmt välkommen!. Jag heter... och mina förväntningar...
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Företagspresentation Blekinge Rör & Svetsteknik AB Uppstart verksamhet 1/
WORKSHEETS AFFÄRSELEMENT. EXEMPEL LIAFÖRETAG FÖRETAG NI VILL JOBBA I FÖRETAG NI HAR JOBBAT I FÖRETAG NÅGON NI KÄNNER JOBBAR I AFFÄRSSPELET, 3 OLIKA BOLAG.
Case ABB Grupp 6 Stina Friberg Emily Gustavsson Anja Mlivic Jesper ny
Effektiv försäljning Werner Risberg, VP, Sales.
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Christoffers Clothing Company
Ta pulsen på ditt företag! – Health Check™ NyföretagarCentrum tar nu steget från att kostnadsfritt hjälpa entreprenörer igång med att starta nya företag,
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Vad gör Almi?.
Koll framåt Luleå. Luleå Lokaltrafik AB Ange Björk Vd.
Mallar svenska.
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Segmentering och one-to-one-marketing
HOLGERS STUGMATERIAL. Holger Larsson grundade Holgers Stugmaterial AB den 24 februari Detta var samma dag som yngste sonen Torbjörn föddes.
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Ann Carlsson, vd Apoteket AB
Förändringsarbete.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Vår utmaning ifjol Antalet kunder. Öka vår intjäning.
Choice Sales Introduction
Att starta eget Färgsätt som i boken. På varje bild ska det stå:
Produkt, pris, plats och påverkan
Marknad, målgrupp och mål
Sälja en produkt eller tjänst
Företagspresentation
Seminarium Affärsidé & Budget
Ikett Personalpartner AB
Kortare arbetstid med heltidslön - Hur funkar det?
(Företagsnamn) SWOT-analys
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
UF Ett år som företagare Företagande och arbetslivskunskap i praktik Timme – Affärsverksamhetsplan.
Presentation av affärsplan
Att leda och genomföra transformation WS 3 Region 10
Presentation av affärsplan
Välkomna till workshop ENERGITJÄNSTEUTVECKLING
Företagets namn Affärsplan.
Info intranät Marknad Affärs modeller mot kund Hur man säljer in besöket? Hur demar man på besöket? Split Utvägen FF abonnemang Offertmall E-learning FAQ.
John Norling / Sales Manager
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Presentationens avskrift:

SpeedMedia Export ServicePerformance BusinessSearchSalesPerformanceWork-FlowPerformanceBusinessPerformanceGroup Försäljning Venture Cup 9 februari

“Business Performance AB hjälper företag att utveckla sitt arbetssätt för att göra fler och lönsammare affärer samt att bygga kundservice med kundomhändertagande som verkligen gör avtryck, skapar genuint nöjda kunder och stärker det egna varumärket.”

1. Sales Performance 2. Service Performance 3. Corporate Culture & CSR Business Performance AB

1. Säljsnack 2. Framgångsrika säljare 3. Framgångsrika säljorganisationer 4. Pitch 5. Tips/reflexion 6. Frågor Agend a

Sales För att lyckas som entreprenör måste du lyckas i affärer. Det var ingen entreprenör som myntade uttrycket ”Personalen är företagets viktigaste resurs”. Kunderna är företagets viktigaste resurs! Det är kunderna som står för notan. Det är kunderna som är kravställare och domare.

Vad tycker du om säljare?

Produktkunskap Personliga egenskaper Säljteknik 100% 70% 20% 10%

För att lyckas som säljare måste du lyckas tillsammans med dina kunder. Dina kunder måste förstå att de kan lyckas bättre med hjälp av det som du har att erbjuda. Du skall därför endast presentera och erbjuda produkter och tjänster som hjälper din kund framåt. Försäljning Ju duktigare du är på att finna dina kunders behov desto mer kommer du att sälja. Ju fler säljmöten du genomför desto fler chanser kommer du att få.

1.Kvantitet 2.Flyttar fram positionerna 3.Behovsanalys 4.Reflekterar 5.Service 6.Förtroende 7.Engagerande o ihågkommen>> improves sales every day Framgångsrika säljare 7

Framgångsrika företag (sales) 1.Jobbar hela tiden för att bli bättre - Alternativet är att bli sämre 2.Service och kundomhändertagande - Planera för nöjda kunder 8 3.What’s measures gets attention 4.Rensa i systemen 5.Bakdörr till ledningen - Bolagets hjältar 6.All utveckling skall stärka säljaren i säljögonblicket 7.Företagskultur 8.Strategi - Längta ut på plan>>

Tips/reflexion 1.Elevator pitch 2.Vad är det du säljer? 3.Sätt dig i kundens situation 4.Behovsanalys - Låt kundens svar leda dig vidare 5.Skjut aldrig upp säljaktiviteter 6.Längta ut på plan 7.Låt skarpa säljinsatser in bli en del av din affärsplan

Vilka är dina kunder? 1.Affärsidé 1.Produkt / Tjänst (De produkter / tjänster du kommer att erbjuda) 2. Segmenteringsvariabler (För att beskriva dina kunder. Ev bransch, storlek, geografiskt område, sälj – producentled, etc.)

Företagspresentation? 1. Elevator Pitch? 2. Företagspresentation – Live ( Hur du beskriver ditt företag/erbjudande vid sittande bord till potentiella kunder)

Harri Saarinen e.se se Växel: Kontor och kurslokal: Drottninggatan 9, Göteborg Kontor och kurslokal, Jörgen Kocksgatan 4, Malmö.