Välkommen till Emrox Network Ett Butiksprogram för inskrift av Service. Manual för butiksmedarbetare Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
En presentation av ett unikt system
Advertisements

Inloggning Mobil Administration Finns på Ange ditt användarnamn och PIN-kod. Klicka på OK. Ett SMS skickas till din mobil.
Naturvårdsverket | Swedish Environmental Protection Agency
Naturvårdsverket | Swedish Environmental Protection Agency
Skapa ett video-CV på YouTube
SynerTrade: Användarguide för leverantörer
Domarassistenten.com - en introduktion för domare
DIO Webb, en kort manual Version Sida 2 Version 7.0 Innehåll 1.Skapa nytt meddelande a.Välja mottagare b.Förklaring av de olika fälten.
Kommunikationslösning för licensansökningar
Välkommen till internet för nybörjare
Manual för älgdatabasen i
E-post juni 2013.
V ill Du handla Xocai Det finns 2 sätt att köpa Xocai Gå in på OM MIG och klicka på mail länken Skicka namn.
Naturvårdsverket | Swedish Environmental Protection Agency 1 Det här bildspelet är till för dig som arbetar på Naturvårdsverket och vill ha.
Laterna Compact Booking Saknar du ett bra bokningssystem? Pröva det här! Lättanvänt Flexibelt Pålitligt.
Funktionen SA10-Grupper. Följande typer av grupper finns: - Grupp i kurs hör alltid ihop med en kurskod - Grupp i program hör alltid ihop med en programkod.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Systemadministration och checklistor 21-22/ Ulf Hjelm Nyps utbildning- Projektmedel.
WMS i Google Earth Öppna Google Earth, (version 4 eller högre!)
Inköp Processen Direktleveranser Behov Beställningspunkt Larmlista
Cirkelledarutbildning
Kort presentation ny VIP2000 Ny telefonilösning
Exder EPC. Exder EPC Välkommen! I det här bildspelet går vi igenom hur man lägger upp nya artiklar samt skickar artikelinformation. Du bläddrar framåt.
EKÄNGENS IF NÄRVAROREGISTRERING MEDLEMSHANTERING ADMINISTRATION.
Medlemsregistrering SAFF har skapat en förenklad version på hur ni i föreningarna lägger upp era medlemmar. Har ni frågor ring Marika Holm på
Licensmanual 2015 Steg 1-13 visar hur ni ansöker om en licens Steg visar hur ni i efterhand kan kontrollera era licenser 1.
Terminaler Klicka på ”Visa terminaler ” så får du se alla terminaler som företaget har.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 11 Systemadministration och checklistor 12/ Sofia Wallgren Nyps utbildning- Företagsstöd.
Utbildning Elektroniska blanketter 29-31
Komma igång med Lync Windows Store-appen
Manual Offentliga jobb Chefer HR-funktion Version 1.0
Klicka här för att logga in på ditt konto Fyll i dina kontouppgifter och tryck på logga in knappen. Är det inte din dator glöm inte att se till så ”Kom.
SNABBGUIDE FÖR SÄNDFUNKTIONER OCH FAX PÅ CANON imageRunner ADVANCED Denna guide är till för att du snabbt skall komma igång med att utnyttja din Canon.
Användarmanual för anställda LUNCHBESTALLNING.se.
BILDSVEP VAD INGÅR I EN BYGGLOVSANSÖKAN BÖRJAR STRAX.
Välkommen till Supplier i Emrox NET2 som är skapat av BlueFront AB och som är marknadsledande i Norden inom IT-stöd för reparationshantering (MRO – Maintenance,
Self Service NET2 -Set up Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut materialet för senare stöd. | +46.
Funktion och utseende. Utseende undersida Montera GSM kort.
BILDSVEP VAD INGÅR I EN BYGGLOVSANSÖKAN BÖRJAR STRAX BILDSVEP VAD INGÅR I EN BYGGLOVSANSÖKAN BÖRJAR STRAX (VISS SKILLNAD MELLAN SKÄRMKOPIA OCH AKTUELL.
Låneobjektslager - inventering. Låneobjektslager Logga in som Butikschef (alternativt Admin – beror på om butiken tillhör en kedja…). Via ”Underhåll =>
Konvertering NET1 till NET2 Information om övergången till den nya versionen av Emrox Store.
SAMSA SAMSA Utbildning. Inkorg * Vid inloggningen visas i Toppmenyn: Användare och Arbetsplats. Du kan välja bland senaste patienter eller använda sökfält.
Unotelefoni.se Uno. Användarinstruktion. unotelefoni.se Uno. En överblick. Hänvisning Samtal direkt på anknytning
Workshop 2: Skapa egna e-tjänster och skicka ärenden till era patienter.
Lathund för SSIK ledare gällande tidsbokning på Donsövallen För att kunna använda ljuset på Donsövallen så behövs det en ljustagg samt att aktiviteten.
|UTBILDNING.
Uno. Telefonistinstruktion.
Avvikelsehantering En säker verksamhet = en säker arbetsmiljö!
GULD är pengar resten är kredit
MedControl Hantering av händelse och avvikelse samt teknik och övrigt
Matdagbok 1177.se.
WEBBORDERGUIDE.
DiVA-undervisning RISE 28 oktober 2016 Aina Svensson & Urban Ericsson
LATHUND BLODOMLOPPET 2017 Gå in på
Instruktioner för orderportal på:
Registrering av valorganisation
Information om nya system från 1/ för schema, rapportering, lön mm
Lägga in ny medlem Ta bort medlem
Utbildning Systemadministratör i C2
Handhavandeguide-Ladok Kursbevis
Validera hjärtstartare i Sveriges Hjärtstartarregister
Hela info Gasell Version 6 Agenda Nyheter Frågor? Slutord.
Presentation av Behörighetsbeställning på webben
Guide till Fristående tidbok
Logga in på din Nacka-sida. Sök på Varbi i sökrutan
Åtgärdswebb Miljömål Nobelmötet 6 december 2018.
Schemaplaneraren För lärare och kursansvariga.
MedControl Instruktion för ärendeansvarig
Rapportera resultat med titel
Nyheter Melior 219 SP 1 patch 200
En universal inloggning 27 mars 2019
Presentationens avskrift:

Välkommen till Emrox Network Ett Butiksprogram för inskrift av Service. Manual för butiksmedarbetare Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut materialet för senare stöd. | +46 (0) | Hemvärnsgatan 8 | Solna

Navigering/innehåll Klicka på länken nedan för att komma direkt till det steg du är intresserad av. Inloggning Ny order Automatiskt till ägare/kund med inloggningsuppgifter till Customers Web Utleverans till verkstad Inleverans från verkstad Stäng order/Utlämning till kund Uppföljning Sök SMS, Grupp-SMS och E-post Fördjupning SWAP/DOA Support

Site: här loggar du in i Emrox Netwww.emrox.net/supplier

2) Skapa nytt Serviceärende till verkstad klicka på ”Ny order” 1)Logga in som användare – se mail för inloggningsuppgifter 1 2

1) Fyll i kundens/ägarens telefonnummer eller ”Ägd av butik” och skriv in 2a) artikelnummer, -namn eller EAN-kod och markera 2b) söktyp – klicka på 3) ”Ny order” TIPS! Ange del av artikelnamn för att få träff i artikelregistret 1 2a 2b 3

Emrox söker kunden via adressregister. Har kunden inte lämnat service tidigare i butiken bekräftar du kundens uppgifterna eller skriver in uppgifter och väljer sen att ”Spara”.

Här fyller du i de tvingande fälten (blå punkter) Genom produktstyrning (verkstadskoppling) erhåller man ”förvald” verkstad. Flikar! 1) Div. Info Försäkrinsbolag Transportinfo (ut/in) Makulera order. Nytt serie-/IMEI-nr 2) Priser Kund/ägare ska betala för utförd service Kostnadsförslag 3) Kommentarer Skriv interna butiksanteckningar som stöd till kollegor. KF-anteckningar Arbetsbeskrivningar 4) Utskrifter In-/ut-lämningskvitton Låne/hyresavtal Förseningsbrev Klarmeddelande

Kunden får ett inlämningskvitto och verkstaden får en serviceorder – klicka på skrivaren för att skriva ut pappren

Om du markerat kundens/ägarens kontaktsätt med en korrekt mail-adress så får kunden enkelt relevant information, och ringer eller besöker inte butiken!

Utleverans sker när man skall skicka iväg serviceärenden till angiven verkstad.

Finns det service till någon verkstad så visas verkstadens namn här. Se även inforutan uppe till höger. Du kan alternativt söka ärenden ”via” Transportör här.

Här visas de inskrivna apparaterna som väntar på att skickas iväg. Skriv in eventuellt kollinummer! Pricka av dessa och klicka på 1a) ” Skriv ut” du erhåller en utleverans- lista som transportören skriver under. Klicka på 2) ” OK ” 1a2 1b

När apparater kommer tillbaka från verkstad sker Inleverans av apparaterna.

Pricka av rätt apparat och kontrollera att debiteringskonto stämmer. Här kan du även lägga till en arbetsbeskrivning

Man får nu en informationsruta över hur kunderna vill bli kontaktade. Är mobilnummer eller ifyllt så går det iväg automatiskt svar att apparaten är klar i butik för avhämtning. TIPS! Skriv ut en ”kom-i-håg” lapp för senare kontakt med kunder!

När Kunden kommer in till butik för att hämta sin apparat – klicka på Stäng order.

1) Sök upp ordern och markera välj 2) ”Nästa” ”Slutliga kostnader saknas” – Ägare/kund ska betala för service, Klicka på ordernummer och gå till prisfliken. Se till att ordern får Slutliga kostnader (högra kolumnen). 1 2

1) Nu skriver man ut kundens kvitto. Klicka på 2) ”Spara” och ordern stängs. 2 1

Funktionen ”Uppföljning” är central i systemet för att du ska ha KONTROLL över dina serviceärenden!

Här finner man aktiva serviceärenden kostnadsförslag, apparater hos verkstad mm. Via denna funktion får du FULL kontroll över dina ärenden! TIPS: använd funktionen några gånger per vecka för att ”vårda” dina ärenden och slippa ”surdegar”!

Med funktionen ”Sök” kan man finna både aktiva och stängda ärenden.

Här kan man söka i samtliga fält. Tex. på en artikel, verkstad eller en viss status mm. Inringat ovan är centrala fält för om du ska finna din order!

Man kan skicka ”fritext” SMS, Grupp-SMS eller E-post

- Skapa egna mallar för utskrifter - Låne och hyrobjekt - Contact Center - Egna Lagerplatser För den mer avancerade användaren finns en rad olika ”set up”. (Ingår er butik i en kedja så kan ni sakna behörighet till dessa inställningar) - Produktstyrning (verkstadskoppling) - Olika påslag för kostnadsförslag - Lägga upp egna servicepartners - Administrera debiteringskonton.

SWAP/DOA SWAP/DOA-ärenden Klicka på ”Ny order” från Emrox huvudsida Markera 1) ”Ägd av butik” och skriv in 2a) artikelnummer, -namn eller EAN-kod och markera söktyp 2b – klicka på 3) ”Ny order” Ange debiteringskonto ”SWAP/DOA” då du registrerar ditt ärende! 1 2a 2b 3

Behöver du support?! Klicka på flik ”Support” och du ser kontaktsätt. Under ”Senaste version” ser du de tillägg och modifieringar som är gjorda i systemet. Tack för visat intresse! Mer om BlueFronts produkter finner du på