Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Mikael Olsson SEO utbildning – Bilia Dag 3 - Offsite.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Mikael Olsson SEO utbildning – Bilia Dag 3 - Offsite."— Presentationens avskrift:

1 Mikael Olsson SEO utbildning – Bilia Dag 3 - Offsite

2 Innehåll Dagens agenda

3 Offsite Offsite SEO är åtgärder som görs utanför den egna sidan

4 Offsite Källor

5 Offsite Länkar

6 Ankartexten är den text som är klickbar och ofta blå med ett streck under. Hos er är den orange. Förr i tiden fick man goda resultat på att alltid ha sina sökord i ankartexten. Det ska man fortfarande ha, men varvat med naturliga ankartexter. En länkprofil med enbart Sökbegrepp som ankartexter kommer att klassas som onaturlig av Google. Offsite Ankartexter (Anchor) 30% av ankartexterna kan innehålla sök-begreppet. Det är just dessa länkar som får er att ranka upp. Om sök-begreppet är med i ankartexten har det bäst effekt först eller så tidigt som möjligt.

7 Offsite Länkprofil från MajesticSEO Bilia.se är starkare än.no och.dk

8 Länkar

9 Mall - steg Förfarande It’s an on-going process – not a one-off, set and forget one. Source:

10 Google

11 Google Länkar

12 Pinterest Inspirations organiseraren Största delen användare är kvinnor. Skriv för dem. Chans att nå kvinnor i karriären!

13 Pinterest http://www.bilia.no/tilbehor/

14 Pinterest Vad kan vi göra?

15 MyNewsDesk http://www.mynewsdesk.com/se/hyundai/pre ssreleases/bilia-oeppnar-ny-hyundai- anlaeggning-i-segeltorp-1050366

16 SEO taktiker Sätt att påverka position i sökmotorer Black Hat Snabba resultat Snabba resultat Spamlänkar Spamlänkar Bloggkommentarer Bloggkommentarer Automatiskt genererade texter Automatiskt genererade texter Grey Hat Livet i gråzonen Livet i gråzonen White Hat Enligt Googles rekommendationer Enligt Googles rekommendationer Bra kvalitet på text och innehåll Bra kvalitet på text och innehåll Manuellt skrivna artiklar Manuellt skrivna artiklar Redaktionella artiklar Redaktionella artiklar

17 SEO faktorer Vad påverkar vår position på Google Offsite – det vi kan göra utanför Bilia.se Länk till en kampanj från Facebook Det skrivs en redaktionell artikel En bloggare berättar om sin nya bil Länkar från sociala medier Bannerkampanjer Samarbeten med andra sajter Peka in ägda domäner

18 SEO strategi Vägen Skriva för Kunderna Jounalisterna Aktieägarna Och nu även… För sökmotorerna Och helst… På samma gång.

19 Synergieffekterna Några exempel Texten borde varit en länk.

20 Sociala medier Google+ Facebook Twitter Pinterest Google+ Facebook Twitter Pinterest

21 Twitter Länka ibland Här hade det passat bra med en länk till undersidan om hjulskifte.

22 Google+

23 Facebook Varva bilder, text och länkar till hemsidan.

24 Facebook

25 Facebook tips… Interagerande. Uppmuntra kommunikation… Uppmana interaktion. Spamma inte…. 3 ggr i veckan. Interagerande. Uppmuntra kommunikation… Uppmana interaktion. Spamma inte…. 3 ggr i veckan.

26 Andra kanaler Digg Delicious Stumbleupon.. Etc? Betydelse? Digg Delicious Stumbleupon.. Etc? Betydelse?

27 Vad att INTE göra Ä * Betydelse? Ä * Betydelse?

28 Googles algoritmer Pengiun Panda.. Pigoien Seagull.. Hummingbird etc Pengiun Panda.. Pigoien Seagull.. Hummingbird etc

29 Kommande utbildningstillfällen Tillfälle 4 Onsite. Åtgärder på sidan. Fördjupning. Tekniska inställningar som webbredaktörerna bör vara medvetna om och kunna upptäcka, för att kunna lyfta frågan och be en tekniker åtgärda eventuella fel. Tillfälle 5 Offsite. Fördjupning. Kartsök, bildsök, videosök och hur vi kan använda dessa sökkanaler. Hur använder jag Google Analytics som verktyg för SEO? Mäta effekter av insatserna. Preliminärt

30 NoFollow

31 Wikipedia

32 Lär dig mer?

33 Kataloger Generalla länkkataloger: Starkaste enligt PageRank: DMOZ - Svenska PR 6PageRank DMOZ - Svenska SvenskaSajter.comSvenskaSajter.com PR 5 1000länkar.com1000länkar.com PR 4 Svenskalänkar.comSvenskalänkar.com PR 4 LänkCentrumLänkCentrum PR 3 100.nu100.nu PR 3 Svenska hemsidorSvenska hemsidor PR 3 SajtkatalogenSajtkatalogen PR 3 Infoo.seInfoo.se (Kostar för företag) Generalla länkkataloger: Starkaste enligt PageRank: DMOZ - Svenska PR 6PageRank DMOZ - Svenska SvenskaSajter.comSvenskaSajter.com PR 5 1000länkar.com1000länkar.com PR 4 Svenskalänkar.comSvenskalänkar.com PR 4 LänkCentrumLänkCentrum PR 3 100.nu100.nu PR 3 Svenska hemsidorSvenska hemsidor PR 3 SajtkatalogenSajtkatalogen PR 3 Infoo.seInfoo.se (Kostar för företag)

34 Tack för visat intresse!


Ladda ner ppt "Mikael Olsson SEO utbildning – Bilia Dag 3 - Offsite."

Liknande presentationer


Google-annonser