Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 Enhet:Hattmakarns förskola.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 Enhet:Hattmakarns förskola."— Presentationens avskrift:

1 Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 Enhet:Hattmakarns förskola

2 Innehållsförteckning: Sida 3Information om undersökningen Del 1 -3 visar resultatet för hela förskolan. Sida 4 Del 1. Frågeområdens totalresultat Sida 8Del 2. Frågor i frågeområden i jämförelse med kommunen som helhet Sida 20Del 3. Frågor i frågeområden per kön Del 4 visar också resultaten för avdelningarna på förskolan. Sida 32Del 4. Enskilda frågor per avdelning på enheten Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 2

3 Information om undersökningen: Barn- och utbildningsförvaltningen genomför årligen en enkät till föräldrar/vårdnadshavare, som har sina barn placerade i förskolor i Eskilstuna kommun. Enkäten syftar till att följa upp de mål som fastställts i den årliga verksamhetsplanen för barn- och utbildningsnämnden samt säkerställa kvalitetsförbättringar i samtliga våra verksamheter. Enkäten består av olika frågeområden med ett antal frågor inom varje område. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 3

4 Del 1 Förskolan som helhet Frågeområdens totalresultat Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 4 Enhet:Hattmakarns förskola

5 Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultaten för enheten för de frågeområden som ingick i enkäten. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 5 Frågeområden Enhet:Hattmakarns förskola

6 Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 6 Frågeområden jämfört med alla kommunens förskolor som helhet Enhet:Hattmakarns förskola

7 Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 7 Frågeområden per kön Enhet:Hattmakarns förskola

8 Del 2 Förskolan som helhet Frågor i frågeområden i jämförelse med kommunen som helhet Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 8 Enhet:Hattmakarns förskola

9 01. HELHET Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 9

10 02. TRIVSEL Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 10

11 03. TRYGGHET Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 11

12 04. BEMÖTANDE Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 12

13 05. DELAKTIGHET Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 13

14 06. LEK OCH LÄRANDE Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 14

15 07. VERKSAMHET Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 15

16 08. PERSONAL Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 16

17 09. BARNGRUPPEN Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 17

18 10. MÅLTIDER Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 18

19 11. MILJÖ Hur läser jag diagrammet? 1.Blå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens förskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Hattmakarns förskola Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 19

20 Del 3 Förskolan som helhet Frågor i frågeområden per kön Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 20 Enhet:Hattmakarns förskola

21 01. HELHET Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 21 Enhet:Hattmakarns förskola

22 02. TRIVSEL Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 22 Enhet:Hattmakarns förskola

23 03. TRYGGHET Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 23 Enhet:Hattmakarns förskola

24 04. BEMÖTANDE Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 24 Enhet:Hattmakarns förskola

25 05. DELAKTIGHET Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 25 Enhet:Hattmakarns förskola

26 06. LEK OCH LÄRANDE Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 26 Enhet:Hattmakarns förskola

27 07. VERKSAMHET Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 27 Enhet:Hattmakarns förskola

28 08. PERSONAL Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 28 Enhet:Hattmakarns förskola

29 09. BARNGRUPPEN Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 29 Enhet:Hattmakarns förskola

30 10. MÅLTIDER Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 30 Enhet:Hattmakarns förskola

31 11. MILJÖ Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Skalan i diagrammet anpassar sig efter resultatet. Se alltså upp för var skalan i diagrammet börjar och slutar. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 31 Enhet:Hattmakarns förskola

32 Del 4 Avdelningar Enskilda frågor per avdelning på enheten Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 32 Enhet:Hattmakarns förskola

33 Trivs i förskolan Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 33 Enhet:Hattmakarns förskola

34 Trivs med kamrater Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 34 Enhet:Hattmakarns förskola

35 Trivs med personal Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 35 Enhet:Hattmakarns förskola

36 Trygg med kamrater Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 36 Enhet:Hattmakarns förskola

37 Trygg med personal Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 37 Enhet:Hattmakarns förskola

38 Trygg i lokalerna Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 38 Enhet:Hattmakarns förskola

39 Trygg på förskolans gård Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 39 Enhet:Hattmakarns förskola

40 Förtroende för personal Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 40 Enhet:Hattmakarns förskola

41 Mottagande vid ankomst Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 41 Enhet:Hattmakarns förskola

42 Personalens bemötande av barnet Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 42 Enhet:Hattmakarns förskola

43 Personalens bemötande av föräldrar Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 43 Enhet:Hattmakarns förskola

44 Personal beaktar föräldrars synpunkter Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 44 Enhet:Hattmakarns förskola

45 Barn påverka verksamhet Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 45 Enhet:Hattmakarns förskola

46 Barnet lär sig ta ansvar Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 46 Enhet:Hattmakarns förskola

47 Information om barnets dag Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 47 Enhet:Hattmakarns förskola

48 Påverka verksamheten Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 48 Enhet:Hattmakarns förskola

49 Hur föräldrarådet/husrådet fungerar Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 49 Enhet:Hattmakarns förskola

50 Information om barnets lärande Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 50 Enhet:Hattmakarns förskola

51 Roligt på förskolan Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 51 Enhet:Hattmakarns förskola

52 Möjligheter till lek Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 52 Enhet:Hattmakarns förskola

53 Stimulerar barnets lärande Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 53 Enhet:Hattmakarns förskola

54 Stimulerar barnets språk Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 54 Enhet:Hattmakarns förskola

55 Skapa lugn och ro Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 55 Enhet:Hattmakarns förskola

56 Anpassa verksamheten till barnets behov Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 56 Enhet:Hattmakarns förskola

57 Dagliga rutiner Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 57 Enhet:Hattmakarns förskola

58 Fördelning inne-/uteverksamhet Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 58 Enhet:Hattmakarns förskola

59 Arbete med värdegrund Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 59 Enhet:Hattmakarns förskola

60 Personalen är förebilder Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 60 Enhet:Hattmakarns förskola

61 Samarbete på avdelningen Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 61 Enhet:Hattmakarns förskola

62 Information om förskolans mål Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 62 Enhet:Hattmakarns förskola

63 Sammansättning Ålder Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 63 Enhet:Hattmakarns förskola

64 Sammansättning Kön Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 64 Enhet:Hattmakarns förskola

65 Gruppens storlek Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 65 Enhet:Hattmakarns förskola

66 Maten Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 66 Enhet:Hattmakarns förskola

67 Måltider fungerar Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 67 Enhet:Hattmakarns förskola

68 Säker miljö Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 68 Enhet:Hattmakarns förskola

69 Innemiljö Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 69 Enhet:Hattmakarns förskola

70 Utemiljö Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 70 Enhet:Hattmakarns förskola

71 Helhet Hur läser jag diagrammet? 1.Staplarna visar dels enheten jämfört med kommunens alla förskolor totalt, dels resultaten för de olika avdelningarna på enheten. 2.Endast avdelningar med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-5 där 1 är sämst och 5 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 71 Enhet:Hattmakarns förskola

72 Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 Enhet:Hattmakarns förskola


Ladda ner ppt "Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar - 2012 Enhet:Hattmakarns förskola."

Liknande presentationer


Google-annonser