Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

3.3 Vägen till entreprenörskap entreprenörskapundervisning Hur kan elever stöttas till att utveckla idéer och tro på sig själva? Hur kan kunskaperna om.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "3.3 Vägen till entreprenörskap entreprenörskapundervisning Hur kan elever stöttas till att utveckla idéer och tro på sig själva? Hur kan kunskaperna om."— Presentationens avskrift:

1 3.3 Vägen till entreprenörskap entreprenörskapundervisning Hur kan elever stöttas till att utveckla idéer och tro på sig själva? Hur kan kunskaperna om entreprenörskap ökas under skoltiden?

2

3 Samsyn Forskning Utbildning Strategier FoU Söderhamn Samverkan Nätverk som stärker Förebilder som lyfterTillgångar som växer Drift Utveckling Politiker NäringslivTjänstemän Region Gävleborg

4 MÅL Barn och ungdomar i Söderhamns förskolor och skolor skall möta lärandemiljöer som uppmuntrar dem att utvecklas till entreprenöriella individer Detta ska ske genom att samtliga verksamheter kännetecknas av entreprenöriellt förhållningssätt och attityd.

5 I Söderhamn får elever i alla verksamheter: ha idéer, odla drömmar och fantasi medvetet göra egna val samt ta ansvar för egna val allt högre grad av delaktighet/inflytande träna ”helikopterperspektiv” bli företagare i sitt eget liv

6 skolledare lärare/arbetslag barn/elever

7 GRUNDSYN GEMENSAMT SPRÅK

8 UPPTÄCKA FRIRUM

9 MAKTFÖRSKJUTNING DEMOKRATIUTVECKLING

10 VÅGA HOPPA!

11 BALANS Fokus på brister och svagheter genom träning och kontroll (extern motivation) Fokus på intressen, idéer och styrkor genom frigörelse (intern motivation)

12 Skola - arbetsliv

13 SOMMARLOVSENTREPRENÖRER

14 Från inre till yttre entreprenörskap

15 Målet är att Söderhamnare ska….. Gilla lägetLaga efter läge Skapa läge

16 www.soderhamn.se/drivkraft


Ladda ner ppt "3.3 Vägen till entreprenörskap entreprenörskapundervisning Hur kan elever stöttas till att utveckla idéer och tro på sig själva? Hur kan kunskaperna om."

Liknande presentationer


Google-annonser