Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Botniabanan är igång, godsbangårdar håller på att färdigställas i både Umeå och Örnsköldsvik, både politiker och företagare är överens om att allt mer.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Botniabanan är igång, godsbangårdar håller på att färdigställas i både Umeå och Örnsköldsvik, både politiker och företagare är överens om att allt mer."— Presentationens avskrift:

1 Botniabanan är igång, godsbangårdar håller på att färdigställas i både Umeå och Örnsköldsvik, både politiker och företagare är överens om att allt mer av både gods och människor bör fraktas via järnväg. Men även om vi har en bra infrastruktur krävs i slutändan att operatörerna erbjuder flexibla och effektiva transportlösningar för att järnvägen ska nyttjas. Vi vet att problemen finns, något som med all tydlighet framgick under den gångna vintern. Gods- och persontransporter på Järnväg Inbjudan till konferens 27 september, Nolia, Umeå Vikten av bra Tidhållning - Regularitet – Godstransportkorridorer för en fungerande Järnväg Vad kan vi göra för att bli bättre och hur gör man på andra platser ? Tid:Tisdag den 27 september 2011, – Plats:Nolia, Umeå Avgift:620 kronor per person inklusive kaffe och lunch. Teknisk arrangör:Västerbottens Handelskammare. Temaarrangör:Consultor Företagskonsult Lars Köhler AB. Moderator:Jan Bergmark, VD Västerbottens Handelskammare Anmälan:Senast den 20 sept till tel

2 Tidhållning och regularitet Dominik Brühwiler Vice ordförande för Zürcher Verkehrsverbund (myndighet för kollektivtrafik) Dominik Brühwiler är ansvarig för tidtabellen, infrastrukturen och rullande materielkonceptet för Zurich S-Bahn och hans idéer ligger bakom de schweiziska järnvägarnas stora succé. Dominik visar det schweiziska sättet att optimera kollektivtrafiken genom att skapa tidtabellen först och sedan lägga rälsen samt vilka idéer som ligger bakom de schweiziska järnvägarnas succé. Tommy Jonsson Chef för Järnväg, Trafikverket Peder Wadman VD Branschföreningen Tågoperatörerna Ivan Larsson VD Sveriges Åkeriföretag Norr Medverkande Affärsutveckling av godstransportkorridorer Gerhard Troche Policy Officer (END) – Europeiska kommissionen, avdelningen för järnvägstransport och interoperabilitet. Gerhard arbetar på EU-kommissionen med järnvägskorridorer utifrån ett transeuropeiskt perspektiv. Mårten Edberg Infrastrukturstrateg på Region Västerbotten Tommi Tuominen Logistikexpert på Vasek/Finland och NLC-Corridors östra länk. Johan Duvdahl Projektledare för Omlastningscentralen NLC Lappland och Infrabusiness AB - NLC-Corridors västra länk

3 Tidhållning och regularitet 08.30Kaffe serveras 09.15Dominik Bruhwiler Tågtrafik i Schweiz (anförandet sker på engelska 10.30Kaffe 10.45Tommy Jonsson Tågtrafik i Sverige 11.30Peter Wadman Tågoperatörernas situation 12.00Ivan Larsson Åkeriföreningens program och strategi för mer godstrafik på järnväg 12.15Lunch Program Affärsutveckling av godstransportkorridorer 13.15Gerhard Troche Järnvägskorridorer utifrån ett europeiskt perspektiv 14.30Mårten Edberg Intermodala korridorer i ett nationellt och regionalt perspektiv 15.15Kaffe 15.45Tommi Tuominen NLC-Corridor utifrån ett finskt perspektiv 16.15Johan Duvdahl NLC-Corridor utifrån ett västligt perspektiv 16.45Avslutning, frågor, m m

4 Välkomna!


Ladda ner ppt "Botniabanan är igång, godsbangårdar håller på att färdigställas i både Umeå och Örnsköldsvik, både politiker och företagare är överens om att allt mer."

Liknande presentationer


Google-annonser