Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Sv Målgruppen i fokus Kvalitetsdrivet 2013 2013-11-13 Kristian Dahlander Systemförvaltare.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Sv Målgruppen i fokus Kvalitetsdrivet 2013 2013-11-13 Kristian Dahlander Systemförvaltare."— Presentationens avskrift:

1 Sv Målgruppen i fokus Kvalitetsdrivet Kristian Dahlander Systemförvaltare

2 Universitets- och högskolerådets stöd till vägledare Webbplatser: Webbsidor för vägledare– uhr.se Studieinformation – studera.nu Antagning till högskolan – Antagning.se, Universityadmissions.se Program för internationellt utbyte och samarbete - utbyten.se Vägledning för utlandsstudier – euroguidance.se

3 Universitets- och högskolerådets stöd till vägledare Frågeservice via mejl för vägledare Syvtelefon – direktnummer för vägledare Nyhetsbrev för vägledare

4 Antagning.se Målgrupp – Potentiella studenter, befintliga studenter, Studie- och yrkesvägledare. Målgrupperna är den kvalitetsdrivande faktorn i systemutvecklingen. Universityadmissions.se – systersajt. Cirka 14 miljoner besökare/år (4,5 miljoner unika besökare). Togs i drift för drygt 2 år sedan. Årets webbplats, IDG, 2012, Svenska designpriset, Klarspråkskristallen.

5 Agil utveckling av Antagning.se Bygger på nära kommunikation mellan verksamheten & utveckling. Verksamhetsrepresentant (produktägare) ansvarar för prioritering och planering av utvecklingsarbetet tillsammans med utvecklingsteamet. Snabb feedback, tidiga rättningar av feltänk.

6 Fånga målgruppens behov Referensgrupp med representanter från verksamheten. Verksamheten – Handläggare på universitet/högskolor, Contact Center, redaktörer som jobbar med studieinformation. Ingen studentrepresentant.

7 Contact Center Synpunkter kommer via Contact Center. Synpunkterna kan leda till omedelbara förändringar eller förändringar på längre sikt. Contact Center tar emot cirka samtal/år och /år mejl. Ger ett stort underlag för att förbättra webbplatsen.

8 Användningstester Användningstester. Studerar hur användarna använder webbplatsen. Iakttar beteende. Visar effektivt om de flöden som webbplatsen består av är logiskt byggda.

9 Enkäter Enkäter. Riktade enkäter till en stor grupp sökande. Görs framförallt i samband med större händelser i antagningsprocessen. Tex efter en anmälningsperiod. Planerar att kunna lämna synpunkter direkt på Antagning.se och i den kontext som den sökande befinner sig i.

10 Besöka verksamheten Lärosätesbesök. Träffa verksamheten där den möter studenten. Antagningsavdelningar. Internationella avdelningar. Studie- och yrkesvägledare.

11 Lämna gärna synpunkter!


Ladda ner ppt "Sv Målgruppen i fokus Kvalitetsdrivet 2013 2013-11-13 Kristian Dahlander Systemförvaltare."

Liknande presentationer


Google-annonser