Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avHenrik Hermansson
1
Mariebad Kundundersökning
2
Intervjupersonerna •252 intervjuer under maj-juni •53% kvinnor, 47% män •77% från Åland, 17% fasta Finland, 4% Sverige, 2% övriga världen
3
De intervjuades besöksfrekvens per månad
4
Nöjdkundindex: 74 Ett mycket bra betyg!
5
Andelen svarande efter betyg
6
Medelbetyg för de olika områdena i undersökningen
7
Öppettider: 73% nöjda
8
Priser: 49 % nöjda
9
Kvinnor gav lägre betyg än män åt duschutrymmen och ångbastu
10
Skillnader för åldersgrupperna
11
Turister mer nöjda med omklädningsrum, duschutrymmen och hygiennivå
12
Skillnader i betyg för besöksfrekvens
13
Förbättringsförslag och kommentarer •Flest synpunkter på duscharna och duschutrymmet •Trivselreglerna väcker diskussion, men flertalet bland dem som kommenterat är positiva Delade åsikter om badshortsförbudet •Även omklädningsrummet, skåpen och behovet av insynsskydd har fått många kommentarer •Öppettiderna: Längre öppet på veckoslut, tidigare på måndagar •Fler synliga badvakter, ökad övervakning •Fler aktiviteter i äventyrsdelen •Ökad anpassning till handikappade och äldre, t ex halkskydd, handtag, sittplatser •Olika syn på bastun •Synpunkterna på städningen gäller främst dusch- och omklädningsrummen
14
Mariebad får även mycket beröm •”En mycket bra anläggning!” •”Fantastiskt läge!” •”Bra öppettider!” •”Vad mer kan man vänta sig på Åland?” •”Man ser att personalen städar hela tiden.” •”Priset är rimligt.” •”Vår dag på Mariebad är min och min systers favoritdag i veckan!” •”Jag kommer hit så ofta jag kan, och det skulle jag ju inte göra om jag inte tyckte det var bra.”
15
Rapporten kommer att finnas på ÅSUBs hemsida
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.