Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Hur vi hjälper kunden till rätt beslut 2011 - Jonas Augustsson - induv.se.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Hur vi hjälper kunden till rätt beslut 2011 - Jonas Augustsson - induv.se."— Presentationens avskrift:

1 Hur vi hjälper kunden till rätt beslut Jonas Augustsson - induv.se

2 För att vi skall lyssna dubbelt så mycket som vi pratar………… Jonas Augustsson - induv.se

3  Ett värde ◦ Funktion ◦ Status ◦ Mm  Se till att hjälpa kunden hitta rätt produkt  Visa värdet för kunden Jonas Augustsson - induv.se

4  Viktigt att tänka på försäljningen redan vid MF ◦ Vilka värden säljer vi våran produkt på ◦ Vilka vill ha produkten ◦ Och vid rätt tidpunkt Jonas Augustsson - induv.se

5  Maslows behovstrappa 5. Självförverkligande 4. Uppskattning/erkännande 3. Social tillhörighet 2. Trygghet o säkerhet 1. Fysiskt välbefinnande Jonas Augustsson - induv.se

6  Rangordnade behov för att gå till frisören 1. Goda råd vid val av frisyr 2. Behaglig belysning 3. Trevligt småprat 4. Skicklig läggning 5. Bra tidningar Jonas Augustsson - induv.se

7 Vad innebär det? Jonas Augustsson - induv.se

8  Tycka om kunden  Vara kunnig  Tro på dig själv  Tro på dina produkter Tala sanning och håll alla löften Jonas Augustsson - induv.se

9  Var intresserad av kunden o kundens problem  Ett genuint intresse skapar förtroende  Visa hur produkten löser kundens problem  Avge löften om vad produkten gör…. Om du kan hålla dem  Lyssna på kunden. Var lyhörd börja sälja först när kunden är komfortabel i ditt sällskap Jonas Augustsson - induv.se

10  Koll på kunden  Koll på konkurrenter  Kläder  Färdsätt  Första intrycket  Tre frågor om kundens problem Jonas Augustsson - induv.se

11  Köpvalen styr mycket av känslor  Vad styr våra egna val vid köp av underkläder, soffa Jonas Augustsson - induv.se

12  Köpbesluten är mer rationella ofta är trygghet väldigt avgörande Jonas Augustsson - induv.se

13  Visa alltid på länk ex sågs på fest, rekommenderad osv  Unik presentation o inledning inför varje besök hitta en koppling till kunden  Fråga om kundens situation  Få kunden delaktig i pres. ◦ Frågor, kalkyler, titta på bilder/varor osv  Skapa kontakt ◦ Se på kunden, delaktigheten, ändra efter kundens synpunkter Jonas Augustsson - induv.se

14  Kroppsspråket ◦ Klädsel o uppträdande ◦ Pace ◦ Talet 20% -rösten 40% - kroppsspråket 50%  Invändningar ◦ Kunden har inte alltid rätt – men kunden har alltid rätt till trevligt bemötande ◦ Kunden har aldrig fel – men du har andra erfarenheter ◦ Konkurrenter är inte dåliga, men andra kunder har valt dina produkter pga… Jonas Augustsson - induv.se

15  Snobben  Familjefadern  Efterföljaren  Faktabitaren Jonas Augustsson - induv.se

16  Se till att kunden har ◦ Ett behov ◦ Förtroende för dig ◦ Råd ◦ Kunskap om produkten ◦ Viljan Jonas Augustsson - induv.se

17  Rakt  Sekundärt  Nu eller aldrig  Ja-kedjan  Prova  Listning  Referenser  Dolda felet  Rådgöra Jonas Augustsson - induv.se

18


Ladda ner ppt "Hur vi hjälper kunden till rätt beslut 2011 - Jonas Augustsson - induv.se."

Liknande presentationer


Google-annonser