Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

ALLERDAGARNA 2011 Karin Lennmor Chefredaktör Svensk Damtidning.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "ALLERDAGARNA 2011 Karin Lennmor Chefredaktör Svensk Damtidning."— Presentationens avskrift:

1 ALLERDAGARNA 2011 Karin Lennmor Chefredaktör Svensk Damtidning

2 En 122-årig DAM i väntans tider…

3

4 Upplaga 1997-2011

5 2010 ökade vi vår upplaga med 8%!

6 Baby-yra

7 Hagasessorna

8 Kunglig positionering 1997

9 The never-ending realitysåpa

10 Svensk Damtidnings Top-five • Romanser • Förlovningar • Bröllop • Bebisar • Dop

11 ALLERDAGARNA 2011 Åsa Tengvall Publicistisk Direktör

12 Presentation Redaktionell kunskap Erfarenhet Läsvärdes- undersökningar Köparprofil Omslagstester Positionering Relationer

13 Presentation Ingen slump…  Sveriges största familjetidning – Allers  Sveriges största kändistidning – Svensk Damtidning  Sveriges största kvinna livsstil – Femina  Sveriges största hälsotidning - MåBra  Sveriges största manliga livstil - Café  Sveriges största fototidning – Foto  Sveriges största antikvitetstidning – Antik & Auktion  Sveriges största fristående jakttidning –Jaktjournalen  Sveriges största Fisketidning – Fiskejournalen  Sveriges största korsordstidning – Lätta Kryss

14 Exempel: Varumärken i ett NeedScope-perspektiv

15 Aller media Kategorier: Kvinna/livsstil, Familj, Kändis, Hälsa

16 Presentation Läsvärdesundersökning Femina nr 9 2011

17 Presentation Läsvärdesundersökning Femina nr 9 2011

18 Presentation Läsvärdesundersökning Allers nr 35 2011

19 Presentation Läsvärdesundersökning Allers nr 35 2011


Ladda ner ppt "ALLERDAGARNA 2011 Karin Lennmor Chefredaktör Svensk Damtidning."

Liknande presentationer


Google-annonser