Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

ALLERDAGARNA 2011 Karin Lennmor Chefredaktör Svensk Damtidning.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "ALLERDAGARNA 2011 Karin Lennmor Chefredaktör Svensk Damtidning."— Presentationens avskrift:

1 ALLERDAGARNA 2011 Karin Lennmor Chefredaktör Svensk Damtidning

2 En 122-årig DAM i väntans tider…

3

4 Upplaga

5 2010 ökade vi vår upplaga med 8%!

6 Baby-yra

7 Hagasessorna

8 Kunglig positionering 1997

9 The never-ending realitysåpa

10 Svensk Damtidnings Top-five • Romanser • Förlovningar • Bröllop • Bebisar • Dop

11 ALLERDAGARNA 2011 Åsa Tengvall Publicistisk Direktör

12 Presentation Redaktionell kunskap Erfarenhet Läsvärdes- undersökningar Köparprofil Omslagstester Positionering Relationer

13 Presentation Ingen slump…  Sveriges största familjetidning – Allers  Sveriges största kändistidning – Svensk Damtidning  Sveriges största kvinna livsstil – Femina  Sveriges största hälsotidning - MåBra  Sveriges största manliga livstil - Café  Sveriges största fototidning – Foto  Sveriges största antikvitetstidning – Antik & Auktion  Sveriges största fristående jakttidning –Jaktjournalen  Sveriges största Fisketidning – Fiskejournalen  Sveriges största korsordstidning – Lätta Kryss

14 Exempel: Varumärken i ett NeedScope-perspektiv

15 Aller media Kategorier: Kvinna/livsstil, Familj, Kändis, Hälsa

16 Presentation Läsvärdesundersökning Femina nr

17 Presentation Läsvärdesundersökning Femina nr

18 Presentation Läsvärdesundersökning Allers nr

19 Presentation Läsvärdesundersökning Allers nr


Ladda ner ppt "ALLERDAGARNA 2011 Karin Lennmor Chefredaktör Svensk Damtidning."

Liknande presentationer


Google-annonser