Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Karin Lennmor Chefredaktör Svensk Damtidning
ALLERDAGARNA 2011 Karin Lennmor Chefredaktör Svensk Damtidning
2
En 122-årig DAM i väntans tider…
4
Upplaga
5
2010 ökade vi vår upplaga med 8%!
6
Baby-yra
7
Hagasessorna
8
Kunglig positionering 1997
9
The never-ending realitysåpa
10
Svensk Damtidnings Top-five
Romanser Förlovningar Bröllop Bebisar Dop
11
Åsa Tengvall Publicistisk Direktör
ALLERDAGARNA 2011 Åsa Tengvall Publicistisk Direktör
12
Läsvärdes- undersökningar Erfarenhet Redaktionell kunskap Positionering Köparprofil Omslagstester Relationer
13
Ingen slump… Sveriges största familjetidning – Allers
Sveriges största kändistidning – Svensk Damtidning Sveriges största kvinna livsstil – Femina Sveriges största hälsotidning - MåBra Sveriges största manliga livstil - Café Sveriges största fototidning – Foto Sveriges största antikvitetstidning – Antik & Auktion Sveriges största fristående jakttidning –Jaktjournalen Sveriges största Fisketidning – Fiskejournalen Sveriges största korsordstidning – Lätta Kryss
14
Exempel: Varumärken i ett NeedScope-perspektiv
15
Aller media Kategorier: Kvinna/livsstil, Familj, Kändis, Hälsa
16
Läsvärdesundersökning Femina nr 9 2011
17
Läsvärdesundersökning Femina nr 9 2011
18
Läsvärdesundersökning Allers nr 35 2011
19
Läsvärdesundersökning Allers nr 35 2011
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.