Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn
2
Inledning (M) Grundläggande modell (M) DEMO gammal prototype Klientprediktion (T) Interpolation/Extrapolation (T) Lagkompensering (T) Förbättringar (M/T) DEMO planet (M/T) Planet (M) TEMP
3
Mål 3D actionspel med realtidsnätverk ”Top-down” vy Planetvärld
4
Problem Internet Nätverksfördröjningar Bandbredd Pålitlighet Fusk
5
Grundläggande modell Dumma klienter Central server bestämmer allt Klienterna skickar sina handlingar till servern Servern uppdaterar världen Klienterna får uppdateringspaket från servern med ett jämnt intervall
6
Problem Internet Nätverksfördröjningar - Nej Bandbredd - Ja Pålitlighet - Ja Fusk - Ja Flyter- Nej
7
DEMO
8
Klient-prediktion Vi inför “tid” i modellen Man styr den egna gubben lokalt på klienten i “förväg”
9
Klient-prediktion
10
Förbättringar … Meddelandekullning Deltakomprimering …
11
DEMO
12
Kubrepresentation
13
Sfäriska koordinater
14
Radievärden från höjdkarta
15
Repetera processen
16
Texturering
17
Detaljtexturering
18
Sikte
19
Frågor?
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.