Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn."— Presentationens avskrift:

1 REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn

2  Inledning (M) ‏  Grundläggande modell (M) ‏  DEMO gammal prototype  Klientprediktion (T) ‏  Interpolation/Extrapolation (T) ‏  Lagkompensering (T) ‏  Förbättringar (M/T) ‏  DEMO planet (M/T) ‏  Planet (M) ‏ TEMP

3 Mål  3D actionspel med realtidsnätverk  ”Top-down” vy  Planetvärld

4 Problem  Internet  Nätverksfördröjningar  Bandbredd  Pålitlighet  Fusk

5 Grundläggande modell  Dumma klienter  Central server bestämmer allt  Klienterna skickar sina handlingar till servern  Servern uppdaterar världen  Klienterna får uppdateringspaket från servern med ett jämnt intervall

6 Problem  Internet  Nätverksfördröjningar - Nej  Bandbredd - Ja  Pålitlighet - Ja  Fusk - Ja  Flyter- Nej

7 DEMO

8 Klient-prediktion  Vi inför “tid” i modellen  Man styr den egna gubben lokalt på klienten i “förväg”

9 Klient-prediktion

10 Förbättringar  …  Meddelandekullning  Deltakomprimering  …

11 DEMO

12 Kubrepresentation

13 Sfäriska koordinater

14 Radievärden från höjdkarta

15 Repetera processen

16 Texturering

17 Detaljtexturering

18 Sikte

19 Frågor?


Ladda ner ppt "REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn."

Liknande presentationer


Google-annonser