Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avSiv Fredriksson
1
Bo Hansson Nils Runberg
3
Vid första kontakten med hemsidan ska besökaren… Attraheras av en grafiskt intressant profil Lätt hitta mer om det som finns bakom profilen Lätt inse att detta är en levande hemsida med täta uppdateringar
4
Startsidan måste väcka nyfikenhet ! Huvudet till - hör mallen och kan inte påverkas av lokal webb - redaktör Intresseväckande blickfång längst upp i den breda mittkolumnen, gärna en ” klubblogo - typ ” som återkommer i all marknadsföring Klassisk innehålls - förteckning Nyhets kolumn
5
Startsidan måste snabbt leda besökaren vidare… De väsentligaste länkarna direkt under blickfånget i mittkolumnen ” Krydda ” med illustrationer, det bidrar till att göra innehållet mer attraktivt ( gäller hela webbplatsen )
6
Startsidan första länk riktar sig till våra förstagångsbesökare
7
Välkomstsidans meny
8
Startsidans andra länk leder till föreningens aktivitete r
9
Utbudet av aktivitete r Totaltbbb v Totalt mer än 70 olika aktivitete r !
10
Tredje länken leder till Evenemangs - kalendern som visar månadens händelser
11
Nyhetslänken leder till en förklaring av strukturen och länkar till alla nyhetskällor
12
Söklänken leder till en instruktion om hur man hittar exakt det man söker Notera vad du söker och klicka
13
Sista länken leder till Anslagstavlan med ständigt aktuell informatio n
14
NYHET ! Egna annonser i vänsterspalten ( under innehållsförteckningen ) bidrar också till att göra hemsidan intressant NYHET ! Egna annonser i vänsterspalten ( under innehållsförteckningen ) bidrar också till att göra hemsidan intressant
15
I princip är det så att all inkommande info presenteras under Nyheter från SPF Håbo Info som kräver extra uppmärksamhet och längre exponering blir också en annons i vänsterspalten ( länkad till detaljinformation ) Info som inte har någon egentlig tids - begränsning hamnar på Anslagstavlan
16
Uppmuntrar ledare och övriga medlemmar att bidra med innehåll till hemsidan ( reportage från resor / utflykter, resultat från tävlingsverksamheter, egna berättelser / kåserier etc ) Strävar efter att hemsidan ska upplevas som ” levande ” – och det kräver täta upp - dateringar !
17
Nu ska vi gå online och bläddra lite i SPF Håbo hemsida Härifrån ska vi också starta vårt bildspel, som är en annan komponent i vår marknadsföring
18
Avslutningsvis ska ni få ett exemplar av vår broschyr, som är ytterligare en komponent i vår serie av rekryterings - hjälpmedel
19
Bosse & Nisse SPF Håbo Webbredaktion …och hoppas att vi lyckats förmedla några tips och idéer att använda i arbetet med att skapa och underhålla en hemsida
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.