Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avMaj Hansson
1
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever - 2013 Enhet: Gillberga skola
2
Innehållsförteckning: Sida 3Information om undersökningen Sida 4 Del 1. Frågeområdens totalresultat Sida 11Del 2. Frågor i frågeområden per årskurs Sida 22Del 3. Frågor i frågeområden i jämförelse med kommunen som helhet Sida 33Del 4. Frågor i frågeområden per kön Grundskoleenkät - Elever - 2013 2
3
Information om undersökningen: Barn- och utbildningsförvaltningen genomför årligen en enkät till grundskoleelever i Eskilstuna kommun. Enkäten syftar till att följa upp de mål som fastställts i den årliga verksamhetsplanen för barn- och utbildningsnämnden samt säkerställa kvalitetsförbättringar i samtliga våra verksamheter. Enkäten består av olika frågeområden med ett antal frågor inom varje område. Grundskoleenkät - Elever - 2013 3
4
Del 1 Frågeområdens totalresultat Grundskoleenkät - Elever - 2013 4 Enhet:Gillberga skola
5
Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultaten för enheten för de frågeområden som ingick i enkäten. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Det andra diagrammet visar en vy över nöjdhetsfrågorna. Skalan var 1-10 där 1 är sämst och 10 är bäst. Vi visar medelvärdet. Grundskoleenkät - Elever - 2013 5 Frågeområden Enhet:Gillberga skola
6
Hur läser jag diagrammet? 1.Ljusblå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens grundskolor som helhet. Orangea stapeln är alla kommunala grundskolor som helhet och blå stapel är alla fristående grundskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Grundskoleenkät - Elever - 2013 6 Frågeområden 1-6 jämfört med alla kommunens grundskolor som helhet Enhet:Gillberga skola
7
Hur läser jag diagrammet? 1.Ljusblå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens grundskolor som helhet. Orangea stapeln är alla kommunala grundskolor som helhet och blå stapel är alla fristående grundskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Grundskoleenkät - Elever - 2013 7 Frågeområdet Nöjdhet jämfört med alla kommunens grundskolor som helhet Enhet:Gillberga skola
8
Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. 5.Det andra diagrammet visar en vy över nöjdhetsfrågorna. Skalan var 1-10 där 1 är sämst och 10 är bäst. Vi visar medelvärdet. Grundskoleenkät - Elever - 2013 8 Frågeområden per kön Enhet:Gillberga skola
9
Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten per årskurs. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Grundskoleenkät - Elever - 2013 9 Frågeområden per årskurs Enhet:Gillberga skola
10
Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten per årskurs. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-10 där 1 är sämst och 10 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Grundskoleenkät - Elever - 2013 10 Nöjdhet per årskurs Enhet:Gillberga skola
11
Del 2 Frågor i frågeområden per årskurs Grundskoleenkät - Elever - 2013 11 Enhet:Gillberga skola
12
01. HELHET Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten per årskurs. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Gillberga skola Grundskoleenkät - Elever - 2013 12
13
02. TRYGGHET OCH TRIVSEL Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten per årskurs. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Gillberga skola Grundskoleenkät - Elever - 2013 13
14
Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten per årskurs. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Grundskoleenkät - Elever - 2013 14 Jag känner till otrygga platser på min skola Enhet:Gillberga skola
15
03. NORMER OCH VÄRDEN Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten per årskurs. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Gillberga skola Grundskoleenkät - Elever - 2013 15
16
04. UTVECKLING OCH LÄRANDE Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten per årskurs. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Gillberga skola Grundskoleenkät - Elever - 2013 16
17
Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten per årskurs. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Grundskoleenkät - Elever - 2013 17 Hur ofta har du under de tre senaste månaderna känt dig stressad pga. ditt skolarbete? Enhet:Gillberga skola
18
Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten per årskurs. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Grundskoleenkät - Elever - 2013 18 I undervisningen använder vi andra platser för att lära som…. Enhet:Gillberga skola
19
05. ANSVAR OCH INFLYTANDE Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten per årskurs. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Gillberga skola Grundskoleenkät - Elever - 2013 19
20
06. LOKALER OCH MAT Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten per årskurs. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Gillberga skola Grundskoleenkät - Elever - 2013 20
21
NÖJDHET Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten per årskurs. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-10 där 1 är sämst och 10 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Gillberga skola Grundskoleenkät - Elever - 2013 21
22
Del 3 Frågor i frågeområden i jämförelse med kommunen som helhet Grundskoleenkät - Elever - 2013 22 Enhet:Gillberga skola
23
01. HELHET Hur läser jag diagrammet? 1.Ljusblå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens grundskolor som helhet. Orangea stapeln är alla kommunala grundskolor som helhet och blå stapel är alla fristående grundskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Gillberga skola Grundskoleenkät - Elever - 2013 23
24
02. TRYGGHET OCH TRIVSEL Hur läser jag diagrammet? 1.Ljusblå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens grundskolor som helhet. Orangea stapeln är alla kommunala grundskolor som helhet och blå stapel är alla fristående grundskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Gillberga skola Grundskoleenkät - Elever - 2013 24
25
Hur läser jag diagrammet? 1.Ljusblå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens grundskolor som helhet. Orangea stapeln är alla kommunala grundskolor som helhet och blå stapel är alla fristående grundskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Grundskoleenkät - Elever - 2013 25 Jag känner till otrygga platser på min skola Enhet:Gillberga skola
26
03. NORMER OCH VÄRDEN Hur läser jag diagrammet? 1.Ljusblå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens grundskolor som helhet. Orangea stapeln är alla kommunala grundskolor som helhet och blå stapel är alla fristående grundskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Gillberga skola Grundskoleenkät - Elever - 2013 26
27
04. UTVECKLING OCH LÄRANDE Hur läser jag diagrammet? 1.Ljusblå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens grundskolor som helhet. Orangea stapeln är alla kommunala grundskolor som helhet och blå stapel är alla fristående grundskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Gillberga skola Grundskoleenkät - Elever - 2013 27
28
Hur läser jag diagrammet? 1.Ljusblå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens grundskolor som helhet. Orangea stapeln är alla kommunala grundskolor som helhet och blå stapel är alla fristående grundskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Grundskoleenkät - Elever - 2013 28 Hur ofta har du under de tre senaste månaderna känt dig stressad pga. ditt skolarbete? Enhet:Gillberga skola
29
Hur läser jag diagrammet? 1.Ljusblå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens grundskolor som helhet. Orangea stapeln är alla kommunala grundskolor som helhet och blå stapel är alla fristående grundskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Grundskoleenkät - Elever - 2013 29 I undervisningen använder vi andra platser för att lära som…. Enhet:Gillberga skola
30
05. ANSVAR OCH INFLYTANDE Hur läser jag diagrammet? 1.Ljusblå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens grundskolor som helhet. Orangea stapeln är alla kommunala grundskolor som helhet och blå stapel är alla fristående grundskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Gillberga skola Grundskoleenkät - Elever - 2013 30
31
06. LOKALER OCH MAT Hur läser jag diagrammet? 1.Ljusblå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens grundskolor som helhet. Orangea stapeln är alla kommunala grundskolor som helhet och blå stapel är alla fristående grundskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Gillberga skola Grundskoleenkät - Elever - 2013 31
32
NÖJDHET Hur läser jag diagrammet? 1.Ljusblå stapeln är resultatet för enheten. Röda stapeln är alla kommunens grundskolor som helhet. Orangea stapeln är alla kommunala grundskolor som helhet och blå stapel är alla fristående grundskolor som helhet. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20, vilket visar att enheten bedöms som bättre eller sämre än kommunens genomsnitt. Skillnader mindre än 0,20 kan endast tas som en indikation. Enhet:Gillberga skola Grundskoleenkät - Elever - 2013 32
33
Del 4 Frågor i frågeområden per kön Grundskoleenkät - Elever - 2013 33 Enhet:Gillberga skola
34
01. HELHET Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Det nedre diagrammet visar totalen för skolan. 3.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 4.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Grundskoleenkät - Elever - 2013 34 Enhet:Gillberga skola
35
02. TRYGGHET OCH TRIVSEL Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Det nedre diagrammet visar totalen för skolan. 3.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 4.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Grundskoleenkät - Elever - 2013 35 Enhet:Gillberga skola
36
Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Det nedre diagrammet visar totalen för skolan. 3.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 4.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Grundskoleenkät - Elever - 2013 36 Jag känner till otrygga platser på min skola Enhet:Gillberga skola
37
03. NORMER OCH VÄRDEN Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Det nedre diagrammet visar totalen för skolan. 3.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 4.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Grundskoleenkät - Elever - 2013 37 Enhet:Gillberga skola
38
04. UTVECKLING OCH LÄRANDE Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Grundskoleenkät - Elever - 2013 38 Enhet:Gillberga skola
39
04. UTVECKLING OCH LÄRANDE Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar totalen för skolan. 2.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 3.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4.Leta efter skillnader större än 0,20. Grundskoleenkät - Elever - 2013 39 Enhet:Gillberga skola
40
Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Det nedre diagrammet visar totalen för skolan. 3.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 4.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Grundskoleenkät - Elever - 2013 40 Hur ofta har du under de tre senaste månaderna känt dig stressad pga. ditt skolarbete? Enhet:Gillberga skola
41
Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Det nedre diagrammet visar totalen för skolan. 3.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 4.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Grundskoleenkät - Elever - 2013 41 I undervisningen använder vi andra platser för att lära som…. Enhet:Gillberga skola
42
05. ANSVAR OCH INFLYTANDE Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Det nedre diagrammet visar totalen för skolan. 3.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 4.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Grundskoleenkät - Elever - 2013 42 Enhet:Gillberga skola
43
06. LOKALER OCH MAT Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Det nedre diagrammet visar totalen för skolan. 3.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 4.Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Grundskoleenkät - Elever - 2013 43 Enhet:Gillberga skola
44
NÖJDHET Hur läser jag diagrammet? 1.Diagrammet visar resultatet för enheten fördelat på kön. 2.Det nedre diagrammet visar totalen för skolan. 3.Endast enheter med minst 5 svarande får ett resultat. 4.Skalan var 1-10 där 1 är sämst och 10 är bäst. Vi visar medelvärdet. 5.Leta efter skillnader större än 0,20. Grundskoleenkät - Elever - 2013 44 Enhet:Gillberga skola
45
Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Elever - 2013 Enhet:Gillberga skola
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.