Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Extraordinära upplevelser
Mossberg Kap 1 - 2
2
Mossbergs ram Upplevelser blir viktiga
Från tillverkningsindustri till upplevelseindustri Massproduktion – masskonsumtion Identitetskonsumtion Drömkonsumtion Produkt som en process med nöjesinslag
3
Konkurrera med upplevelser
Grundprincipen är att öka kundvärdet i konsumtionen Tre inriktningar: Nöjesinslaget förstärks Samtidig nytta och nöje Kunden ges något extra
4
!!! Mossberg Produkt (Tjänst, vara) Producent Mottagare Skapa
upplevelser !!! Produkt (Tjänst, vara) Producent Mottagare Mossberg
5
WOW
6
Extraordinära upplevelser
aktiv dynamisk process stark social dimension mening ock känsla av nöje absorbering och känsla av personlig kontroll påverkan av kontext, ovisshet och nymodighet sammanflätning med livstillfredställelse
7
Mossbergs modell Image Upplevelserummet Personal Kundens upplevelse
Andra kunder
8
Upplevelser i DMP Vår utmaning: att flytta över Mossbergs upplevelseskapande till DMP
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.